John Cooper Works: Αυτή είναι η σημασία των αρχικών «JCW». Ένα όνομα με ιστορία, καθώς ο John Cooper ήταν ο άνθρωπος που, μεταξύ άλλων δημιούργησε το αγωνιστικό MINI που κατέκτησε τον κόσμο των ράλλυ τη δεκαετία του ’60.
Έχουν περάσει πάνω από 60 χρόνια πλέον από το ντεμπούτο του πρώτου MINI Cooper και η σειρά John Cooper Works είναι ουσιαστικά ένας φόρος τιμής στον ευφυή μηχανικό που έγινε θρύλος της αυτοκίνησης.
Το λογότυπο JCW το βρίσκουμε στην κορυφαία έκδοση κάθε MINI και συνοδεύεται από περισσότερη ισχύ αλλά και καλύτερα χαρακτηριστικά οδήγησης, με τη βρετανική μάρκα να καυχιέται για την αίσθηση που θυμίζει go-cart: άμεση, γρήγορη και διασκεδαστική για τον οδηγό.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Για να διαπιστώσουμε αυτόν τον ισχυρισμό, βρεθήκαμε στον Μαρκόπουλο, στις εγκαταστάσεις του Driving Academy και στην εκδήλωση MINI Experience. Το συγκεκριμένο event διοργανώθηκε από την MINI, ενώ υποστηρικτές της εκδήλωσης ήταν οι Continental και ΔΕΗ Blue.
Σκοπός ήταν τόσο οι δημοσιογράφοι όσο και το κοινό να μπορέσουν να δουν και να οδηγήσουν τα νέα MINI Cooper, Aceman και Countryman JCW. Η εκδήλωση ξεκίνησε την Παρασκευή 13 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε την Κυριακή, 15 Ιουνίου, με συνολικά 360 ανθρώπους να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι των σπορ μοντέλων.
Πριν οδηγήσουμε τα αυτοκίνητα, μας μίλησε ο Επικεφαλής της ΜΙΝΙ, Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κ. Oliver Zepf. Τόνισε την επιτυχία της μάρκας στην ελληνική αγορά, που διατηρεί το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως και τη 2η καλύτερη επίδοση σε βαρύτητα πωλήσεων στην Ευρώπη. Αναφέρθηκε επίσης στα αμιγώς ηλεκτρικά JCW, λέγοντας ότι μπορούν να προσφέρουν «την ίδια οδηγική απόλαυση» με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία μοντέλα: το θερμικό MINI Countryman JCW, το ηλεκτρικό MINI Aceman JCW και το θερμικό MINI Cooper JCW. Σχεδιαστικά εκπέμπουν έναν ιδιαίτερο δυναμισμό μέσω της μινιμαλιστικής λογικής που έχει υιοθετήσει η MINI σε όλα τα μοντέλα της. Οι χωνευτές χειρολαβές σε όλα τα μοντέλα – πλην του θερμικού MINI Cooper JCW, οι μοντέρνες και αιχμηρές γωνίες και τα ρετροφουτουριστικά φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια γκάμα σπορ μοντέλων που ξεχωρίζει θετικά.
Το Countryman είναι αναμφίβολα το πιο επιβλητικό στον δρόμο – σε αυτό βοηθάνε φυσικά και οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος – ενώ το Aceman είναι μια καλή ενδιάμεση πρόταση ανάμεσα στο σοβαρό Countryman και στο πιο νεανικό Cooper.
Περνώντας στο εσωτερικό, οι ομοιότητες και στα τρία μοντέλα είναι εμφανείς. Το βλέμμα τραβά η υψηλής ανάλυσης κυκλική οθόνη OLED διαμέτρου 24 εκ., μέσω της οποίας προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός, το GPS, η ταχύτητα και – στην έκδοση JCW – τα στοιχεία επιδόσεων, όπως οριζόντια και κάθετα G επιτάχυνσης. Τα ποιοτικά υλικά στην καμπίνα είναι σε μεγάλο ποσοστό ανακυκλωμένα και έχουν μια ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση.
Στην εκδήλωση οδηγήσαμε τα «καυτά» MINI σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα με αντίπαλο τον χρόνο. Η διαδρομή αποτελούταν από στενά σλάλομ και μια σειρά από τεχνικές στροφές, οι οποίες ως στόχο είχαν να τεστάρουν την απόκριση των μοντέλων.
Η πρώτη αναγνωριστική διαδρομή έγινε με το MINI Countryman. Το C-SUV της μάρκας κινείται από έναν 2λιτρο κινητήρα 300 ίππων, προσφέροντας ροπή 400 Nm, ενώ μεταδίδει την ισχύ τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα χάρη στο σύστημα τετρακίνησης ALL4. Μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η τιμή που ανακοινώνει η ελληνική αντιπροσωπεία ξεκινά από τα 57.750 ευρώ.
H στενή πίστα είναι η αλήθεια πως δεν ήταν ιδανική για τις διαστάσεις του Countryman. Οι παρεμβάσεις όμως στην ανάρτηση αποδείχθηκαν καίριες καθώς, παρότι δεν εξάλειψαν τις κλίσεις του αμαξώματος, κατάφεραν να «συμμορφώσουν» την συμπεριφορά του μοντέλου, προσφέροντας έναν σπορ χαρακτήρα σε ένα κατά τα άλλα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Ο ενθουσιώδης οδηγός πιθανώς να προτιμήσει κάτι μικρότερο – και το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Aceman JCW αποδίδει ισχύ έως και 258 ίππους και ροπή 350 Nm, ικανοποιώντας σε έναν σημαντικό βαθμό τις απαιτήσεις του. Μέσω της ηλεκτρικής λειτουργίας «Boost» που ενεργοποιείται από το τιμόνι, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 27 επιπρόσθετους ίππους κατά την εκκίνηση, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα δυναμική επιτάχυνση. Η ειδική για το JCW ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Η αυτονομία που αναφέρει η MINI είναι 355 χιλιόμετρα, τα οποία όμως μπορούν να… εξαφανιστούν πολύ πιο γρήγορα, αν το αυτοκίνητο οδηγηθεί με βαρύ πόδι. Το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τιμή αγοράς στην Ελλάδα ξεκινά από τα 47.150 ευρώ.
Ο γύρος έγινε με σβηστό το traction control, κάτι που επέτρεπε καλύτερη τοποθέτηση του αμαξώματος στις στροφές. Γενικότερα, oι κόμπακτ διαστάσεις, η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα και η σφιχτή ανάρτηση του Aceman ταίριαξαν καλύτερα στην στενή πίστα, ενώ σίγουρα θα χαρίσουν χαμόγελα ακόμα και σε έναν απαιτητικό οδηγό. To στήσιμο του αυτοκινήτου καταφέρνει να «κρύψει» καλά τα 1.825 κιλά της κατασκευής.
Το τελευταίο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην πίστα ήταν το βενζινοκίνητο Mini Cooper JCW. Κινείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα TwinPower Turbo χωρητικότητας 2 λίτρων με ισχύ 231 ίππους και ροπή 380 Nm. Η ισχύς του κινητήρα συνδυάζεται με δυναμικές αλλαγές ταχυτήτων χάρη στο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Για το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τιμή του ξεκινά από τα 42.250 ευρώ.
Το μόνο «μελανό» σημείο στον βενζινοκινητήρα του Cooper είναι η αργή απόκριση στην εκκίνηση – τουλάχιστον μέχρι να μπει στην εξίσωση το turbo. Η πιο ελαφριά κατασκευή σε συνδυασμό με το απενεργοποιημένο traction control και τον ευχάριστο σπορ ήχο του κινητήρα προκαλεί τον οδηγό να πιέσει. Σε αυτή την περίπτωση το μπροστινό μέρος θα είναι το πρώτο που θα ξεφύγει της σωστής πορείας, ωστόσο το MINI μπορεί να συγχωρέσει ακόμα και την… «τσαπατσουλιά» του οδηγού, αν αυτός σηκώσει ελαφρώς το πόδι από το γκάζι.
Τελικά;
Η επιλογή ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα εξαρτάται σίγουρα από τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του οδηγού. Ο γονιός που θέλει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αλλά παράλληλα και ένα «παιχνίδι» για το Σαββατοκύριακο είναι πιο πιθανό να κατευθυνθεί στο Countryman. Το Cooper είναι πιο κοντά στην «αυθεντική» συνταγή της MINI για ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο και είναι σίγουρα το πιο ευέλικτο από τα τρία – και ίσως και το πιο διασκεδαστικό. Το Aceman καταφέρνει να βρεθεί στην μέση, συνδυάζοντας στοιχεία πρακτικότητας με ένα πιο δυναμικό προφίλ οδήγησης. Σε κάθε περίπτωση, αν ο αγοραστής διαθέτει το προαπαιτούμενο budget, οι επιλογές του είναι κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσες – ηλεκτρικές και μη.