Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral E-TECH 200 PS

Η νέα εποχή της Renault είναι σίγουρα εδώ και το Austral είναι η ιδανική ευκαιρία για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει… «Renaulution».

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral E-TECH 200 PS

Η νέα εποχή της Renault είναι σίγουρα εδώ και το Austral είναι η ιδανική ευκαιρία για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει… «Renaulution».

Το Renault Austral στην έκδοση Full Hybrid E-TECH που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά (διαβάστε τη δοκιμή του Austral 1.3 MHEV 160 PS εδώ) κερδίζει περισσότερους πόντους από πλευράς κατανάλωσης σε μια εμπορική κατηγορία, όπως αυτή των C-SUV.

Το Austral αντικαθιστά το Kadjar, ωστόσο δεν αποτελεί συνέχεια του, καθώς οι Γάλλοι πήραν ένα λευκό χαρτί και αποφάσισαν να σχεδιάσουν (και να κατασκευάσουν φυσικά) ένα οικογενειακό SUV που θα… συζητηθεί. Ο τρόπος για να γίνει αυτό εφικτό είναι πρώτα απ’όλα η σχεδίαση και η προηγμένη τεχνολογία. Έπειτα, αυτό που χρειάζεται κανείς από ένα SUV: η πρακτικότητα και η άνεση, με κερασάκι στην τούρτα… την αξιέπαινη κατανάλωση. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή!

Μπορούμε αναμφίβολα να μιλήσουμε για μια premium προσέγγιση και ένα εμπνευσμένο design. Το νέο και μεγάλο λογότυπο της Renault κοσμεί την εμπρόσθια μάσκα, ενώ το σύνολο πλαισιώνεται με τα φωτιστικά σώματα σχήματος C και τεχνολογίας LED. Η ίδια τόσο σχεδιαστική όσο και τεχνολογική φιλοσοφία ακολουθείται και στο πίσω τμήμα, ωστόσο στην έκδοση Full Hybrid E-TECH, λόγω της υβριδικής του «καρδιάς» και σε αντίθεση με τις mild hybrid εκδόσεις, μια επιπλέον πινελιά του γράμματος «Ε» ολοκληρώνει την ονομασία του μοντέλου πάνω στην 5η πόρτα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η πρώτη ματιά πέφτει προφανώς πάνω στο ολοκαίνουργιο τιμόνι και τις μεγάλες οθόνες, μία μπροστά στον οδηγό (12,3 ιντσών) και μία στην κεντρική κονσόλα. Η τελευταία με διαγώνιο 12 ιντσών είναι τοποθετημένη σε κάθετη διάταξη και διακρίνεται για την άμεση απόκριση των εντολών, κάτι που δεν συναντάμε συχνά σε infotainments αυτοκινήτων – ακόμα και της εποχής μας. Παράλληλα, εξοπλίζεται με τις εφαρμογές της Google, γεγονός που διευκολύνει πολύ τους χρήστες μιας και οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει π.χ. τον χάρτη του αμερικάνικου κολλοσού.

Σας θυμίζει κάτι ολόκληρη η εικόνα του cockpit; Για πρώτη φορά εμφανίστηκε στο Megane E-TECH και η Renault αποφάσισε να υιοθετήσει το λεγόμενο «OpenR Link».

Κοιτώντας την κεντρική κονσόλα παρατηρούμε την απουσία του επιλογέα κιβωτίου, ο οποίος μετακόμισε πίσω από το τιμόνι, όπου υπάρχει «συνωστισμός» από διακόπτες. Εκεί βρίσκεται, εκτός του επιλογέα κίνησης, και ο διακόπτης των υαλοκαθαριστήρων και του ηχοσυστήματος με αποτέλεσμα κάποιες φορές να αγγίζεις τον διακόπτη που δεν θέλεις.

Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μια πλατφόρμα που μετακινείται εμπρός και πίσω. Με αυτή την κίνηση κρύβει και αποκαλύπτει επιπλέον χώρους κάτω από την κονσόλα, κάποια λίτρα δηλαδή από τα 35 συνολικά που υπάρχουν διάσπαρτα στην καμπίνα του μοντέλου. Αναφορικά με την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή τους, οι Γάλλοι έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, γιατί όπως είπαμε και παραπάνω, το εσώτερικό εμπνέει πολυτέλεια.

Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του Austral είναι η άνετη καμπίνα. Πιο συγκεκριμένα, η πρακτικότητα του συρόμενου κατά 16 εκατοστά πίσω καθίσματος, εξασφαλίζει αρχοντικούς χώρους για τους επιβάτες ή επιβραβεύει με επιπλέον 55 λίτρα τα 500 του χώρου αποσκευών. Αν μάλιστα αναδιπλωθούν και οι πλάτες, τότε ο όγκος φτάνει τα 1.455 λίτρα.

Κάτω από το καπό τα πράγματα μπερδεύουν πολλούς όταν ακούνε “1.2 με… 200 ίππους”! Το υβριδικό σύνολο είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει τελευταία και αυτό υπογράφεται από την σχέση απόδοσης και κατανάλωσης. Ο 3κύλιδρος 1.2 turbo κινητήρας αποδίδει 131 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων. Αμφότεροι έχουν από 205 Nm ροπής.

Υπάρχει και ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας (25 kW) που παίζει το ρόλο της μίζας και βοηθά στη συνεργασία του συστήματος με το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και αυτός στη φόρτιση της μπαταρίας. Η συνδυαστική απόδοση είναι 200 ίπποι και 410 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα σχεδόν 2 kWh, φορτίζει κατά την πέδηση και την επιβράδυνση (μόνο!) και προσφέρει ενέργεια ακριβώς όταν πρέπει.

Η συνεργασία των δύο κινητήρων είναι πολιτισμένη και μόνο εάν «στήσεις αυτί» θα καταλάβεις ότι ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Επομένως έχουμε χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,4 δευτερόλεπτα, τιμή πολύ καλή για ένα C-SUV βάρους 1.600 κιλών. Και από κατανάλωση;

Αρχικά να αναφέρουμε ότι λόγω των χαμηλών ρύπων, το Renault Austral Full Hybrid E-TECH δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Αφήνοντας αυτό στην άκρη, η κατανάλωση που αναφέρει η γαλλική φίρμα είναι 4,6 λτ./100 χλμ. Θα πείτε, αποκλείεται! Πώς σας φαίνεται όμως να κυκλοφορείτε με το 4,51 μέτρων μήκους SUV εντός πόλης και να καταναλώνετε σχεδόν 5 λτ./100 χλμ.; Μάλιστα, με σχετικά συντηρητική οδήγηση σε ταξίδι, φορτωμένο με 4 επιβάτες (για να είμαστε ξεκάθαροι, τα δύο ήταν παιδιά) η μέση κατανάλωση ήταν στα 5,5 λτ./100 χλμ. Αν τώρα το «κυνηγήσεις» θα σου δείξει και 6 λτ./100 χλμ., αλλά μέχρι εκεί!

Ναι, αλλά πόσο ευέλικτο είναι εντός πόλης; Εκεί έρχεται να δώσει απάντηση το σύστημα 4CONTROL της Renault, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά με κάτι λιγότερο από 2.000 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι εξοπλισμένο με το συγκεκριμένο ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο κάνει το Austral να κινείται ευέλικτα, δηλαδή σαν ένα… αυτοκίνητο πόλης. Ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,1 μέτρα!

Παράλληλα, σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το αυτοκίνητο χαρίζει περισσότερη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στον οδηγό. Πώς γίνεται αυτό; Ουσιαστικά, οι πίσω τροχοί γυρνούν αντίθετα από τους εμπρός στις ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα με γωνία έως και 5 μοίρες, ενώ στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση από τα 50 χλμ./ώρα και πάνω, με γωνία έως 1 μοίρα.

Η πληροφορία που παίρνεις από το τιμόνι είναι επαρκής, αλλά δεν θα λέγαμε όχι για λίγο επιπλέον «βάρος». Πίσω από αυτό βρίσκονται paddles, που όμως δεν είναι για το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο σκοπός τους είναι μόνο να ρυθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Συνολικά, το υβριδικό Austral είναι «ταξιδιάρικο». Μαζί του απολαμβάνεις μια μεγάλη διαδρομή και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο καλορυθμισμένο σύστημα ανάρτησης που παρέχει ποιοτική κύλιση, παρά τους 19 ιντσών τροχούς. Το ίδιο καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα, ωστόσο η αίσθηση στο πεντάλ είναι κάπως περίεργη λόγω της ανάκτησης ενέργειας. Τώρα, για εκτός δρόμου, με σύνεση και προσοχή μπορείτε να κυκλοφορείτε άνετα σε βατούς χωματόδρομους, λόγω των 18 εκατοστών απόσταση από το έδαφος.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Renault κατασκεύασε το Austral για να κοιτάζει στα μάτια οποιοδήποτε C-SUV κυκλοφορεί στην αγορά και δεν χωράει αμφιβολία πως τα κατάφερε – και υπάρχουν απτές αποδείξεις γι’ αυτό. Η πρακτικότητα, η ευελιξία, η άνεση, η τεχνολογία και φυσικά το αποδοτικό υβριδικό σύνολο είναι κάποια από τα στοιχεία που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται με επιτυχία σε κάθε ανάγκη. Άλλωστε τι παραπάνω να ζητήσει κανείς; Αυτό λοιπόν να το θυμηθείτε όταν φτάσετε στο ταμείο, καθώς η τιμή του Austral Full Hybrid E-TECH ξεκινάει από 49.700 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!