Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

Με κουπέ αισθητική και νεανική εμφάνιση, το μικρό SUV της Volkswagen διεκδικεί με αξιώσεις το ενδιαφέρον ενός διαφορετικού κοινού.

Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

Με κουπέ αισθητική και νεανική εμφάνιση, το μικρό SUV της Volkswagen διεκδικεί με αξιώσεις το ενδιαφέρον ενός διαφορετικού κοινού.

Η Volkswagen εξαπολύει κατά μέτωπο επίθεση στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, προσθέτοντας στα δύο υπάρχοντα μοντέλα της, το T-Cross και το T-Roc, ένα ακόμα. Το όνομα αυτού Taigo και διακρίνεται για την κουπέ αισθητική του, η οποία αναμένεται να αποτελέσει και τον δούρειο ίππο που θα ρίξει ένα ακόμα κάστρο στην κατηγορία των compact crossover.

Είναι το πρώτο μοντέλο του είδους με αυτά τα χαρακτηριστικά και σίγουρα οι νεοτερισμοί αρέσουν στο κοινό που θέλει να ξεχωρίζει από τη μάζα. Αυτό δίχως άλλο προσφέρει το νέο Taigo, με την έντονα κεκλιμένη τρίτη κολόνα του, που παρασύρει μαζί της και την πέμπτη πόρτα και χαρίζει αυτή την πολυπόθητη, σχεδιαστικά αίσθηση.

Μέχρι πριν λίγο καιρό αυτή η προσέγγιση ήταν προνόμιο μόνο των ακριβών μοντέλων, με την Volkswagen σε αυτή τη φάση να την… εκδημοκρατίζει. Έτσι, σε ένα προσιτό πακέτο, προσφέρει ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, με κομψή και ξεχωριστή σχεδίαση, που ξεφεύγει από την τετραγωνισμένη λογική που χαρακτηρίζει τα μοντέλα του είδους.

Πέρα όμως από τα κουπέ χαρακτηριστικά, το Taigo διακρίνεται στο εμπρός μέρος για τα νέα φωτιστικά σώματα IQ.Light LED Matrix, τα οποία αποτελούν τη φωτεινή ταυτότητά του και μάλιστα είναι διαθέσιμα από το βασικό εξοπλισμό της δεύτερης έκδοσης Style. Το σμιλεμένο καπό κατεβαίνει χαμηλά για να συναντήσει τη μάσκα με την οριζόντια νίκελ λωρίδα, ενώ στις άκρες του προφυλακτήρα είναι τοποθετημένοι οι προβολείς ομίχλης. Το αναμφίβολα δυναμικό προφίλ ενισχύουν τα προστατευτικά των θόλων, που του χαρίζουν πιο περιπετειώδη εμφάνιση.

Για την κατασκευή του Taigo χρησιμοποιείται η γνωστή πλατφόρμα MQB A0, η οποία διακρίνεται για την ευελιξία της και τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες. Τη συναντάμε μεταξύ άλλων στα αδελφά μοντέλα T-Cross, αλλά και Polo, αλλά εδώ, στην περίπτωση του Taigo έχει μεγαλώσει σημαντικά. Αναλυτικότερα, το Taigo έχει μήκος 4.266 χιλ. και είναι μεγαλύτερο κατά 158 χιλ. από το T-Cross, αλλά και 192 χιλ. από το Polo.

Αφήνοντας το supermini εκτός της σύγκρισης και εστιάζοντας στο παρόμοιας φιλοσοφίας crossover της Volkswagen, διαπιστώνουμε ότι το Taigo με ύψος 1.518 χιλ. είναι και 66 χιλ. πιο χαμηλό από το T-Cross. Κατά τα λοιπά έχει παραπλήσιο πλάτος 1.757 χιλ. (μόλις 3 χιλ. μικρότερο) και μεταξόνιο 2.554 χιλ. (+3 χιλ.). Μεγαλύτερος κατά 32 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών, που ανέρχεται στα 440 λίτρα, ενώ η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.222 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Στο εσωτερικό…

Περνώντας στο εσωτερικό του Taigo, η εικόνα που συναντάς είναι λίγο έως πολύ γνώριμη. Ωστόσο, το coupe crossover της Volkswagen διακρίνεται για την αναβαθμισμένη ποιότητα, σε σχέση με τα T-Cross και T-Roc. Τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό χωρίζονται από μια διακοσμητική φάσα πλαστικού με λάκα βαφή, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει την εικόνα, δίνοντας μια πιο νεανική νότα.

Πίσω από το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, με το νέο σήμα της Volkswagen στο κέντρο του, βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η αναβαθμισμένη εκδοχή του Digital Cockpit Pro. Κάνοντας χρήση του πλήκτρου View ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εύκολα με μια μόνο κίνηση, ένα από τα τρία διαθέσιμες επιλογές εμφάνισης.

Η οριζόντια διαρρύθμιση του ταμπλό φέρνει δίπλα στον ψηφιακό πίνακα και σε συνέχεια αυτού, την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Αυτή είναι τοποθετημένη σε μια βάση με μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, ενώ πιο κάτω ανεξάρτητα στέκονται, τα χειριστήρια αφής του κλιματιστικού, έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της εργονομίας.

Σε χωροταξικό επίπεδο το Taigo παρουσιάζεται ευρύχωρο αν και όχι ανάλογα ευέλικτο με το T-Cross που διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα που του επιτρέπει τη διαμόρφωση, αντιστρόφως ανάλογα, για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Εδώ, στο Taigo, το πίσω κάθισμα είναι σταθερό, αλλά χάρη στο μεγάλο, σχετικά μεταξόνιο των 2.554 χιλ., προσφέρει αρκετό αέρα για τα πόδια. Ανάλογα και παρά την κεκλιμένη οροφή, αξιόλογος είναι ο χώρος και για το κεφάλι, προσφέροντας άνεση σε ενήλικες άνω του μέσου όρου ύψους.

Κάτω από το καπό…

Η έκδοση του δικό μας Volkswagen Taigo είναι η 1.0 TSI με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με 7 σχέσεις, που του χαρίζει το… σπίρτο που αναζητάς σε καθημερινές μετακινήσεις. Δείχνει πιο δυνατό από όσο είναι, τραβώντας από χαμηλά και με σθένος. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και ανεπαίσθητα εν κινήσει, με το κλασικό, -των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη- κόμπιασμα στην εκκίνηση, που συνοδεύεται από κάπως πιο απότομη αίσθηση.

Ωστόσο, το κιβώτιο με την ταχύτητά του, αλλά και το σωστό πρόγραμμα για τις αλλαγές, είναι αυτό που αναδεικνύει τον κινητήρα. Στο πρόγραμμα Sport γίνεται πιο άμεσο, κρατώντας πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα, ενώ ο οδηγός έχει τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων και από τα μικρά paddles που βρίσκονται τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι. Υπό πίεση, ο 3κύλινδρος κινητήρας αποκαλύπτεται μέσω της ιδιαίτερης χροιάς του, η οποία όμως δεν ενοχλεί, αφού η καλή μόνωση κρατά εκτός καμπίνας κάθε θόρυβο.

Κάτι που διαπιστώνεις και σε υψηλότερες ταχύτητες, αφού το Taigo παρουσιάζεται πιο ήσυχο και φιλικό στο ταξίδι από το T-Cross. Η ανάρτηση έχει την τυπική αρχιτεκτονική της κατηγορίας, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ωστόσο, εδώ η ρύθμιση είναι πιο ήπια, με την αίσθηση να είναι στιβαρή τηρουμένων των αναλογιών και την άνεση που προσφέρει ανώτερη από αυτή των αδελφών μοντέλων.

Ευχάριστο στην καθημερινότητα και θετικό στην πίεση, μπορεί να μην είναι το σπορ μοντέλο που ίσως αναζητάς, αλλά δεν κρύβει την προθυμία του να ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού ακόμα και σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι στέλνει λίγο πιο μεστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, με την ακρίβεια να είναι καλύτερη από αυτή του T-Cross, ενώ και τα φρένα στέκονται σε κάθε περίπτωση στο ύψος των περιστάσεων.

Οι μεγάλοι τροχοί 17 ιντσών με τις όμορφες ζάντες αλουμινίου και τα ελαστικά 205/50 ισορροπούν ανάμεσα σε άνεση και κράτημα, χωρίς να μεταφέρουν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Όσον αφορά την κατανάλωση, παρουσιάζει δύο πρόσωπα, αφού διατηρείται χαμηλά σε ανοιχτό δρόμο, λίγο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ θα σκαρφαλώσει κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. με περισσότερη πίεση ή μέσα στην πόλη, όπου το Start & Stop δεν μπορεί να αντισταθμίσεις τις επιπλέον απαιτήσεις για καύσιμο που προκύπτουν από το σταμάτα – ξεκίνα.

Συμπερασματικά

Η Volkswagen με το Taigo εκδημοκρατίζει την κατηγορία των coupe crossover, αφού προσφέρει ένα αναμφίβολα ξεχωριστό και γιατί όχι ελκυστικό μοντέλο σε τιμή που άκρως ανταγωνιστική και ελάχιστα πιο πάνω από αυτή του αδελφού μοντέλου T-Cross. Πιο συγκεκριμένα, το Taigo στην έκδοση Life στοιχίζει 21.100 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη του T-Cross στοιχίζει 20.550 ευρώ, δηλαδή μόλις 550 ευρώ διαφορά.

Φωτογραφίες: MotorOne

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!