Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T

Η ανανέωση της Alfa Romeo Giulia, φέρνει το ιταλικό σπορ σεντάν μοντέλο στην αγορά πιο καθαρό, πιο προσιτό, παραμένοντας πάντα ελκυστικό και με έντονο, οδηγικά ενδιαφέρον

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T

Η ανανέωση της Alfa Romeo Giulia, φέρνει το ιταλικό σπορ σεντάν μοντέλο στην αγορά πιο καθαρό, πιο προσιτό, παραμένοντας πάντα ελκυστικό και με έντονο, οδηγικά ενδιαφέρον

Η Giulia έβαλε ξανά την Alfa Romeo στο χάρτη των μοντέλων με έντονη προσωπικότητα. Ήταν το 2015, κάπου στις αρχές του καλοκαιριού, όταν οι Ιταλοί παρουσίασαν ένα μοντέλο με πραγματικά σπορ καρδιά (Cuore Sportivo). Σχεδιασμένη και εξελιγμένη σε λευκό χαρτί, με τις κορυφαίες προδιαγραφές και άφθονο συναίσθημα. Αυτό που έλειπε τα τελευταία χρόνια από τη γκάμα της Alfa Romeo, ήρθε να το δώσει με το παραπάνω η Giulia.

Ένα μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις σε ορισμένες εκδόσεις, με ανάρτηση δουλεμένη στην λεπτομέρεια, τιμόνι… ξυράφι, φρένα πανίσχυρα και κινητήρες δυνατούς με αρκετά άλογα και μπόλικη ροπή. Οι κορυφαίες εκδόσεις GTA και GTAm απογείωσαν το μοντέλο και έγραψαν τη δική τους ιστορία, κατακτώντας την καρδιά των φίλων της σπορ οδήγησης, ενώ και οι «απλές» είχαν το χαρακτηρισμό αυτό μόνο στα χαρτιά, αφού πληρούσαν όλες τις προδιαγραφές για να κρατήσουν έντονο το ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση πρωταγωνιστής είναι η εξαιρετική αυτή πλατφόρμα της Alfa Romeo, με το όνομα Giorgio, που κάνει τη διαφορά και μόνο αν οδηγήσεις μια Giulia θα καταλάβεις την αξία της.

Οι αλλαγές…

Σήμερα, έξι περίπου χρόνια μετά η Alfa Romeo ανανεώνει τη Giulia επί της ουσίας και κάτω από τον εντυπωσιακό μανδύα της, και ευθυγραμμίζει -με βελτιώσεις στο σύστημα MultiAir- τον 2λιτρο 4κύλιδρο turbo βενζινοκινητήρα της με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6D-Final, εκπέμποντας τώρα μειωμένους ρύπους σε σχέση με την έκδοση Euro 6D-Temp, αλλά και καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι αλλαγές που έγιναν στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, που τώρα έχει μειωμένες τριβές.

Ο αέρας ανανέωσης παρέσυρε και το εσωτερικό, με τους Ιταλούς να βελτιώνουν το σύστημα πολυμέσων, που μέχρι σήμερα δεν είχε οθόνη αφής. Τώρα το infotainment έχει οθόνη αφής 8,8 ιντσών, με καλύτερα γραφικά και λογισμικό που βελτίωσε σημαντικά την απόκριση στις εντολές, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα παρακολούθησης λειτουργιών του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, όπως την πίεση του turbo, τη ροπή και την ιπποδύναμη που αποδίδεται εκείνη τη στιγμή και με τις συγκεκριμένες συνθήκες. Μια ακόμα έγχρωμη οθόνη 7,7 ιντσών βρίσκεται ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα που απεικονίζουν τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα. Επιπλέον, βελτιωμένη παρουσιάζεται και η πρακτικότητα, με προσθήκη επιπλέον θηκών και μεταξύ αυτών μια για επαγωγική φόρτιση του smartphone.

Giorgio…

Είναι η πλατφόρμα που πατάει η Giulia και προσφέρει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μπορεί να μην είναι ανοιχτή σε υβριδικά συστήματα, ωστόσο, συνδυάζει άψογα, κορυφαία ακαμψία, σπορ οδική συμπεριφορά και άνεση υψηλού επιπέδου. Ευρεία χρήση ελαφρών υλικών έχει γίνει στη Giulia, όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα. Ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από αυτό το ακριβό υλικό, με την ανάρτηση AlfaLink που αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, να δίνει το ρυθμό ανεβάζοντας το δείκτη της οδηγικής απόλαυσης ψηλά.

Κάτω από το καπό σε αυτή τη Giulia Sprint βρίσκεται ο 2.0TB με τους 200 ίππους και τα 330 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Η απλή ανάγνωση των αριθμών δεν προϊδεάζει, ενώ και το εξαιρετικό πλαίσιο δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι για πολλά περισσότερα. Στην πράξη όμως η μπερλίνα των 4,64 μ. και βάρους 1.429 κιλών κινείται αξιόλογα. Με τη μετάδοση να περνάει στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δλ. αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, η συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο είναι άψογη, σε όλα τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης του D.N.A. που μεταφράζονται σε Dynamic, Natural και Advanced Efficiency. Οι σχέσεις διαδέχονται η μία την άλλη σε χρόνο dt, χωρίς να γίνονται αισθητές από οδηγό και επιβάτες. Υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής μέσω του επιλογέα, κατεβάζεις σπρώχνοντας εμπρός και ανεβάζεις τραβώντας πίσω, αλλά και φυσικά μέσω των τεράστιων μεταλλικών paddles που είναι σταθερά τοποθετημένα στη κολώνα του τιμονιού.

Το τελευταίο διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει στα χέρια του οδηγού. Χωρίς περιττό βάρος, αλλά μόνο το απαραίτητο, με νέα βαθμονόμηση πλέον, έχει μεστή αίσθηση και ακρίβεια που δύσκολα βρίσκεις σε μοντέλα του είδους. Γρήγορο, με 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη, «ακούει» κάθε εντολή που θα δώσει ο οδηγός και άσχετα από την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο. Σε γρήγορους ρυθμούς συνεργάζεται ιδανικά με την ανάρτηση, ακολουθώντας την πορεία που θα καθορίσει ο οδηγός, ακόμα και στα… πολλά.

Δεν ανοίγει ή αν θέλετε δεν υποστρέφει σε καμία σχεδόν περίπτωση, με το πλαίσιο να βοηθάει, ελαφρώνοντας στο πίσω μέρος για να ανοίξει την τροχιά του. Η μη απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας δεν επιτρέπει παιχνίδια με την ουρά, αφού το ESP είναι πάντα εκεί να ανακόψει κάθε όρεξη του οδηγού για υπερβολές. Ωστόσο, κινείται γρήγορα και ευχάριστα σε κάθε περίπτωση, με αρωγό και το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου. Επιταχύνει αγόγγυστα από το ρελαντί και δυναμικά εκεί κάπου στις 2.000 σ.α.λ. με αντάλλαγμα περισσότερο καύσιμο.

Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 7,2 λτ./100 χλμ. τιμή που δύσκολα θα δεις, αλλά στην πράξη μπορεί να είναι πέριξ των 8 λίτρων σε κανονικές συνθήκες που απαραίτητα περιλαμβάνουν, ανοιχτό δρόμο και φυσικά “φειδώ” στο γκάζι. Αυτή ήταν και η τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάνοντας πίσω από το τιμόνι της περίπου 1.100 χιλιόμετρα, στην πλειονότητα τους σε εθνικό δίκτυο. Σε άλλη περίπτωση, εντός πόλης ή στο κυνήγι των επιδόσεων, η βελόνα του δείκτη κατανάλωσης θα σκαρφαλώσει σε διψήφιο αριθμό.

Σε κάθε περίπτωση όμως σε αποζημιώνει με τον εξαιρετικό συνδυασμό οδηγικής απόλαυσης και άνεσης που προσφέρει. Τα λόγια δεν αρκούν για να περιγράψεις αυτό που σου χαρίζει η Alfa Romeo Giulia στο δρόμο και μόνο αν βρεθείς πίσω από το όμορφο τιμόνι με το μπουτόν εκκίνησης και τα πανέμορφα μεταλλικά paddles θα καταλάβεις πόσο υπέροχη είναι αυτή η Ιταλίδα.

Στα περισσότερο πεζά στοιχεία της δοκιμής, η ανανεωμένη Giulia 2.0TB Sprint στοιχίζει 43.100 ευρώ, με την εισαγωγική έκδοση Super να ξεκινά από τα 39.500 ευρώ. Το πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρες, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμο, cruise control με speed limiter, σύστημα ψυχαγωγίας Alfa Connect, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς bi-xenon με αισθητήρες φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!