Οδηγούμε το νέο Suzuki e Vitara στην πίστα «SFi Karting Circuit»

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Suzuki έρχεται αγκαζέ με ένα πετυχημένο όνομα που εμπνέει την επιτυχία. To δημοφιλέστερο στην γκάμα Suzuki, Vitara, μπαίνει στη πρίζα

Οδηγούμε το νέο Suzuki e Vitara στην πίστα «SFi Karting Circuit»

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Suzuki έρχεται αγκαζέ με ένα πετυχημένο όνομα που εμπνέει την επιτυχία. To δημοφιλέστερο στην γκάμα Suzuki, Vitara, μπαίνει στη πρίζα

Suzuki e Vitara: Ένα όνομα απόλυτα συνδεδεμένο με την εκδρομική λογική ακόμα και αν έχει απωλέσει στην σύγχρονη εποχή του το σκληροπυρηνικό off road animal, χαρακτήρα.

Το Vitara υπήρξε πρωτοπόρο στην SUV λογική, πρωτοεμφανίστηκε 38 χρόνια πριν και η αλήθεια είναι ότι έχει μια διαχρονική σχέση με την απόδραση από την καθημερινότητα.

Σταδιοδρόμησε ως εκτός δρόμου 4×4, αλλά στην εξέλιξή του έπρεπε να ακολουθήσει το άρμα της εποχής. Με μοντέρνο τρόπο το εκδρομικό στιλ αποκτούσε σκεπτικό που θα ικανοποιεί τους πολλούς και όχι μια ειδική κατηγορία πελατών.

Ακολούθησε τα σύγχρονα πρότυπα της SUV γειτονιάς, χωρίς όμως να απωλέσει τα σκήπτρα της περιπέτειας και πάτησε διακριτικά την εποχή του εξηλεκτρισμού κερδίζοντας το hybrid bonus, σε μικρές και χορταστικές δόσεις. H υπολογίσιμη εκδρομική δύναμη της πιάτσας εδώ και καιρό πορεύεται εξηλεκτρισμένη, τώρα κάνει και το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση για την Suzuki.

 

Είσοδος στην ηλεκτρική εποχή

Μέχρι να φτάσουμε στην νέα διεθνών προδιαγραφών πίστα καρτ «SFi Karting Circuit» που επίλεξε η ελληνική αντιπροσωπεία για την πρώτη γνωριμία με το αυτοκίνητο, καλό είναι να θυμίσουμε ότι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα (BEV) μαζικής παραγωγής της Suzuki, το e Vitara, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Μιλάνο της Ιταλίας. Την παραγωγή του αναλαμβάνει η Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, από την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να έχουν ξεκινήσει ήδη σε κάποιες αγορές, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.

Suzuki e VITARA (3)

Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e», που είναι ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πιο αναλυτικά, το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά διαχείρισης είναι από κοινού εξελιγμένα, από τη Suzuki, την Toyota και την Daihatsu. Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, η Suzuki ήθελε το νέο e Vitara να ξεχωρίζει από το γνωστό Vitara σερβίροντας την διαφορετική του φιλοσοφία. Επομένως, στηρίχθηκε στο θέμα “High-Tech & Adventure”, που σύμφωνα με τους σχεδιαστές ενσωματώνει την μοντέρνα εικόνα ενός BEV και τη εκδρομική φύση ενός SUV, συνδυάζοντας ένα πάντρεμα που θυμίζει Vitara, αλλά στο μοντέρνο του και πάντα με μια εσάνς περιπέτειας.

Ακολουθεί λοιπόν τη φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας Emotional Versatile Cruiser, η οποία αποτελείται από ξεχωριστά στοιχεία, που αναδεικνύουν την ταυτότητά του. Πιο συγκεκριμένα διαθέτει μια νέα μάσκα, με πολυγωνικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED που διατρέχουν το εμπρός μέρος και συναντούν στη μέση το μεγάλο σήμα της εταιρείας. Το e Vitara είναι αρμονικό στο σύνολο και ελκυστικό στην λεπτομέρεια, έχει 4,28 μέτρα μήκος, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,7 μέτρα, γεγονός που το κάνει να είναι και να δείχνει μεγαλύτερο από το συμβατικό Vitara. Τα άβαφα πλαστικά τμήματα περιμετρικά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου (προφυλακτήρες, φρύδια θόλων και πλευρικά μασπιέ) υπενθυμίζουν την εκδρομική φιλοσοφία, ενώ πλευρικά ξεχωρίζουν, οι τονισμένοι ώμοι πάνω από τους τροχούς – 18΄΄ ή 19΄΄ αναλόγως έκδοσης – και οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες.

Το πίσω τμήμα ακολουθεί πιο μίνιμαλ προσέγγιση, με την αεροτομή ψηλά να προσφέρει αμυδρά μια κουπέ τάση. Στην 5η πόρτα θα διαβάσεις και με ανάγλυφα γράμματα το όνομα του κατασκευαστή, ενώ στη σχεδιαστική μοντερνιά, συμβάλλει μια γυάλινη μπάρα που ενώνει τα δύο ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα.

Suzuki e VITARA (124)

Στο εσωτερικό διαπιστώνεις ότι η δημιουργικότητα δεν έμεινε στάσιμη και νοιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα εμφανώς σχεδιασμένο αυτοκίνητο με στόχο την εργονομία και την διευκόλυνση οδηγού και επιβατών. Ποιοτικά υλικά και συναρμολόγηση κομψές διχρωμίες σε καφέ και μαύρο που κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει εκλεπτυσμένο και ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά Suzuki στην εν λόγω γκάμα. Η αναβάθμιση είναι καθολική και εμφανέστατη, πράγμα που σίγουρα θα εκτιμηθεί – και όλα αυτά για αυτοκίνητα που δήλωναν προ παραγωγής σύμφωνα με τους ανθρώπους της Suzuki.

Suzuki e VITARA (123)

Η έμπνευση στη σχεδίαση και η μοντέρνα προσέγγιση προσφέρει ξεχωριστές λεπτομέρειες, όπως οι κάθετοι αεραγωγοί, ενώ τα πλαστικά είναι στην πλειονότητα σκληρά στην υφή, αλλά με καλή συναρμογή. Οι δυο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό ενώνονται σε ένα πλαίσιο, με αυτή του πίνακα οργάνων να είναι 10,1 ιντσών, ενώ του συστήματος πολυμέσων να έχει διαγώνιο 10,25 ίντσες.

Ξεχωρίζει επίσης το νέο τιμόνι και η κεντρική κονσόλα, που περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό τον περιστροφικό διακόπτη για το «αυτόματο», άλλους διακόπτες για τα driving modes, το one pedal και το χειρόφρενο, καθώς και έναν διπλό αποθηκευτικό χώρο από κάτω και στα ενδότερα του υποβραχιόνιου για μικροπράγματα. Η Suzuki ανέπτυξε νέες λειτουργίες για το SUZUKI CONNECT,  προσαρμοσμένες στα δεδομένα του e VITARA, όπως πληροφορίες μπαταρίας, διαχείριση φόρτισης, απομακρυσμένο έλεγχο κλιματισμού, εντοπισμό οχήματος, προγραμματισμό διαδρομής και προσαρμογή wallpaper οθόνης.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι άνετοι με μεγαλύτερο πλεονέκτημα αναμφίβολα την δυνατότητα ρύθμισης της θέσης των πίσω καθισμάτων εμπρός και πίσω έως και 16 εκ. και φυσικά την άνεση που επιτρέπει το μακρύ μεταξόνιο των 2.7 μ.. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν πληροφορίες μέσω των δυο οθονών και την εργονομική κονσόλα που απαιτεί ελάχιστα λεπτά εξοικείωσης. Λιγότερο εντυπωσιακός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου και την ευρυχωρία της καμπίνας δείχνει ο χώρος αποσκευών, που λόγω μπαταρίας ξεκινά από τα 238 λίτρα και φτάνει τα 310 με τα καθίσματα τραβηγμένα πλήρως εμπρός.

 

Ένα Vitara σε πίστα καρτ…

Όσο αντιφατικό και αν ακούγεται ήταν και μονόδρομος για την γνωριμία με το αυτοκίνητο από την στιγμή που δεν έχει ακόμα έγκριση τύπου – οπότε και δικαίωμα για κυκλοφορία σε δημόσιο δρόμο. Μέχρι να συμβεί αυτό, την αυγή της χρονιάς που έρχεται, η μοναδική λύση για μια σύντομη οδηγική γνωριμία με το αυτοκίνητο ήταν ένα κλειστό περιβάλλον, με την SFi Karting Circuit (στην οδό Ονείρων 1 στα Σπάτα για όσους ενδιαφέρονται), να είναι και ο τόπος που τα πρώτα ηλεκτρικά Vitara έκαναν τα παρθενικά τους χιλιόμετρα. Οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι αρκετοί για τα έξι μόλις αυτοκίνητα που έφτασαν σχεδόν στο παραπέντε στη χώρα μας για την εκδήλωση, οπότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο χρόνος με το e Vitara είναι …χρήση τετάρτου.

Suzuki e VITARA (51)

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο δάπεδο “HEARTECT-e” ειδικά για BEV, με ελαφριά δομή και προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Από το δάπεδο δεν υπάρχουν μηχανικά μέρη που προεξέχουν, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας και διασφαλίζοντας τα 18 εκ. από το έδαφος. Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία.

Suzuki e VITARA (78)

Το e VITARA διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι 344 χλμ. για την 2WD έκδοση των 49kWh, 426 χλμ. για την επίσης 2WD των 61kWh, και 395 χλμ. για την 4WD με την μεγάλη μπαταρία (61kWh).  Η απόδοση αντιστοίχως είναι 144, 174 και 184 ίπποι στην τετρακίνητη βερσιόν και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 9,6 δλ. / 8,7 δλ. / 7,4 δλ., ενώ σε κάθε περίπτωση η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Το “ALLGRIP-e” είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και αμεσότητα ανταπόκρισης. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

Suzuki e VITARA (99)

Στην πράξη, η εκκίνηση γίνεται αναμενόμενα αθόρυβα και η επιτάχυνση απλοποιείται μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης. Απλά πατάς και απολαμβάνεις την σιωπηλή αδιάκοπη ώθηση, έτσι όπως συμβαίνει άλλωστε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόνο λάστιχο που στριγκλίζει ακούγεται όταν ορμάς στο στριφτερό και αταίριαστο για SUV περιβάλλον της πίστας. Στην σφιχτή ασφάλτινη διαδρομή ακόμα και με σχετική πίεση εμπνέει σιγουριά, με το αυτοκίνητο να ακολουθεί την πορεία που σημαδεύεις, προσφέροντας και ανάλογη πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Δεν διακτινίζεται από στροφή σε στροφή, αναμενόμενο για τα δεδομένα απόδοσης και το βάρος που κουβαλάει, όμως απέχει από έντονες κλίσεις και νωθρότητα από πλευρά ανάρτησης.

Suzuki e VITARA (47)

Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι αντιμετωπίζουν ποιοτικά την συμπεριφορά του πρώτου ηλεκτρικού Suzuki που έτσι και αλλιώς δεν έχει ρόλο εντυπωσιασμού σε περιβάλλον πίστας. Παρόλα αυτά όμως η φιλικότητα, η αποτελεσματική του εικόνα και η διαχείριση της ταχύτητας από πλαίσιο ανάρτηση, φρένα και τιμόνι είναι υπέρ του. Δείχνει ένα SUV ευκολοφόρετο και χρηστικό, αφήνοντας υποσχέσεις για τα περιθώρια με τα όριά του. Στις συνολικές προσδοκίες που αφήνει αναμένονται και οι off road εντυπώσεις, που δεν είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε. Υπομονή!

 

Έρχεται ένα ακόμα Vitara

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV προστίθεται στην γκάμα τής εταιρείας ως ένα επιπλέον μοντέλο και δεν πρόκειται για την καινούργια γενιά Vitara που θα συνεχίσει να διατίθεται με θερμικό κινητήρα. Το νέο e VITARA θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με επιλογές μπαταρίας 49 kWh και 61 kWh, καθώς και με σύστημα κίνησης 2WD ή 4WD.

Suzuki e VITARA (1)

Η έκδοση GL περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω. Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων.

Για τους ενδιαφερόμενους τα πρώτα e Vitara θα φτάσουν στην Ελλάδα τον Μάρτιο, πολύ νωρίτερα θα ξεκινήσουν και οι παραγγελίες με τις τιμές να ανακοινώνονται εντός του Ιανουαρίου του 2026.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!