Η Afeela, η μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που γεννήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ του γίγαντα των ηλεκτρονικών ειδών Sony και της Honda, παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του πρωτότυπου αμιγώς ηλεκτρικού sedan της της στην Έκθεση Consumer Electronic Show (CES) στο Λας Βέγκας, δίνοντας μια προσεκτική προεπισκόπηση του μοντέλου που θα κυκλοφορήσει το 2026. Ο Izumi Kawanishi, πρόεδρος και COO της Sony Honda Mobility, χρησιμοποίησε ένα χειριστήριο Playstation 5 για να «οδηγήσει» το ανανεωμένο Afeela στη σκηνή μπροστά σε πλήθος κόσμου στη CES.
Σε σύγκριση με το αρχικό πρωτότυπο Afeela που είδαμε στην περσινή CES, η ανανεωμένη έκδοση διαθέτει πιο έντονο σχεδιασμό εμπρός, ο οποίος ενσωματώνει μια φωτεινή μπάρα σε όλο το πλάτος και μια μοναδική ψηφιακή «μπάρα πολυμέσων» που μπορεί να προσαρμοστεί με διαφορετικά θέματα ή να εμφανίζει πληροφορίες όπως η κατάσταση φόρτισης του οχήματος. Η Afeela αντικατέστησε τους ψηφιακούς πλευρικούς καθρέπτες της προηγούμενης έκδοσης με συμβατικούς και βελτίωσε το σχεδιασμό στο πίσω μέρος.
Παρόμοιες βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στην καμπίνα, αλλά το αρκετά μινιμαλιστικό εσωτερικό του αυτοκινήτου εξακολουθεί να διαθέτει ένα μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος βρίσκεται πίσω από ένα ανανεωμένο τιμόνι τύπου ζυγού και πλαισιώνεται από μια τεράστια οθόνη που εκτείνεται στο υπόλοιπο ταμπλό. Η καμπίνα διαθέτει ένα σύνολο αποκλειστικών χειριστηρίων για τον κλιματισμό στο ταμπλό, καθώς και έναν περιστροφικό επιλογέα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων που βοηθά στην πλοήγηση στο σύστημα infotainment, όπως και η ρύθμιση iDrive της BMW.
Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα μοναδικό σύστημα ακύρωσης θορύβου που συνδυάζει την τεχνογνωσία της Honda και της Sony και κάνει το αυτοκίνητο να αισθάνεται «σαν να βρίσκεστε σε κινηματογραφική αίθουσα εν κινήσει» ενώ το ηχοσύστημα παρέχει «συγκλονιστικό χωρικό ήχο».
Υπάρχουν επίσης πολλά περιθώρια εξατομίκευσης της καμπίνας του αυτοκινήτου, μέσω ρυθμίσεων οθόνης, ηχητικών εφέ, φωτισμού και θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων εμπνευσμένων από ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Η Afeela ανακοίνωσε επίσης στη CES 2024 ότι συνεργάζεται με τη Microsoft για να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία Azure OpenAI για έναν εικονικό βοηθό «συνομιλίας» στο αυτοκίνητο.
Η τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού είναι μια άλλη εστίαση και το πρωτότυπο της Afeela έχει εξοπλιστεί με έναν αισθητήρα LiDAR στη συστοιχία που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, μαζί με πολυάριθμες κάμερες και ραντάρ που έχουν τοποθετηθεί αλλού. Στόχος του Afeela είναι να παρέχει υποβοήθηση οδήγησης επιπέδου 2/2+ σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων, και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 υπό ορισμένες συνθήκες.
Το πρωτότυπο Afeela έχει μήκος 4,915 μέτρα, πλάτος 1,9 μ., ύψος 1,46 μ. και μεταξόνιο ακριβώς 3 μ. Για λόγους σύγκρισης, αυτό είναι περίπου το ίδιο μέγεθος με τα Tesla Model S, Lucid Air και BMW i5, πράγμα που σημαίνει ότι το μοντέλο παραγωγής -που δεν έχει ακόμη κατονομαστεί- θα έχει σκληρό ανταγωνισμό όταν τελικά προσγειωθεί.
Το πρωτότυπο διαθέτει τετρακίνηση χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες 244 ίππων (έναν σε κάθε άξονα), οι οποίοι έχουν συνδυασμένη ισχύ 488 ίππων, και τους τροφοδοτεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου 91 kWh. Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί εκτιμήσεις για την αυτονομία ή τις επιδόσεις, αλλά το πρωτότυπο διαθέτει μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 150 kW και αερανάρτηση. Αναμένεται ότι όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα μεταφερθούν στο αυτοκίνητο δρόμου.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη πότε θα παρουσιαστεί η τελική, έτοιμη για παραγωγή έκδοση του πρωτότυπου Afeela ή πόσο θα κοστίζει, αλλά αναμένεται να αρχίσει να πωλείται στη Βόρεια Αμερική προς το τέλος του 2025, με τα πρώτα αυτοκίνητα να καταφθάνουν στις ΗΠΑ την άνοιξη του 2026. Δεν έχουν ανακοινωθεί σχέδια για ευρωπαϊκή κυκλοφορία.