Mazda: Πρεμιέρα για το νέο υβριδικό Wankel κινητήριο σύνολο στο Japan Mobility Show 2025

Η Mazda παρουσίασε συνολικά δύο νέα πρωτότυπα μοντέλα που μας δίνουν μια πρώτη εικόνα για την ανανεωμένη φιλοσοφία σχεδιασμού της μάρκας.

Mazda: Πρεμιέρα για το νέο υβριδικό Wankel κινητήριο σύνολο στο Japan Mobility Show 2025

Η Mazda παρουσίασε συνολικά δύο νέα πρωτότυπα μοντέλα που μας δίνουν μια πρώτη εικόνα για την ανανεωμένη φιλοσοφία σχεδιασμού της μάρκας.

Η Mazda παρουσίασε στο Japan Mobility Show 2025 δύο νέα πρωτότυπα μοντέλα, το «Mazda Vision X-Coupe» και το «Mazda Vision X-Compact». Και τα δύο ενσωματώνουν τη θεματική της εταιρείας για την φετινή έκθεση: «Η χαρά της οδήγησης τροφοδοτεί ένα βιώσιμο αύριο».

Το Vision X-Coupe (το X προφέρεται ως Cross) είναι ένα νέο coupe crossover που αντιπροσωπεύει την εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας: την Kodo-Soul of Motion.

Το μοντέλο είναι γνώριμο εμφανισιακά, όμως παραμένει εντυπωσιακό και αρκετά επιθετικό. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα λειτουργούν μαζί με τα φώτα ημέρας, τα οποία φτάνουν μέχρι την μάσκα και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος το παράθυρο είναι ενσωματωμένο πλήρως στην γραμμή της οροφής, θυμίζοντας περισσότερο ένα μαύρο πάνελ, παρά παράθυρο. Τα LED φωτιστικά σώματα ακολουθούν τις γραμμές της οροφής.

Στο εσωτερικό, το τετράθυρο κουπέ διαθέτει λευκά καθίσματα, πράσινες επιφάνειες με καφέ λεπτομέρειες, τρεις στρογγυλές ενδείξεις για τον οδηγό και μια τεράστια οθόνη ενσωματωμένη στο ταμπλό. Το απλό σχεδιαστικά τιμόνι έχει λίγα μόνο χειριστήρια ενώ ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα βρίσκεται ένας απλός στρογγυλός επιλογέας ταχυτήτων που περιλαμβάνει χειροκίνητη λειτουργία.

Κίνηση στο πρωτότυπο δίνει ένα Plug-In υβριδικό σύστημα που αξιοποιεί τον θρυλικό Wankel κινητήρα, ο οποίος στο παρελθόν βρισκόταν στο RX-7 και το RX-8. Οι δύο ρότορες του κινητήρα λειτουργούν με καύσιμο που παράγεται από μικροφύκη και είναι ουδέτερο ως προς τις εκπομπές άνθρακα.

Mazda Vision X Coupe (4)

Σύμφωνα με την μάρκα, καθώς τα μικροφύκη αναπτύσσονται, απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και αποθηκεύουν έλαιο στα κύτταρά τους. Στη συνέχεια, η Mazda μπορεί να εξάγει αυτό το έλαιο και να το μετατρέψει σε καύσιμο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Η εταιρεία δηλώνει ότι κατάφερε να παράγει με επιτυχία πάνω από ένα λίτρο καυσίμου από μια δεξαμενή καλλιέργειας 11.000 λίτρων σε περίπου δύο εβδομάδες. Τα υπόλοιπα παράγωγα από τη διαδικασία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή τροφίμων ή οργανικών λιπασμάτων.

Mazda Vision X Coupe (10)

Ο Wankel συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία. Η Mazda αναφέρει ότι συνδυαστικά το σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 510 ίππων, ενώ το πρωτότυπο μπορεί να διανύσει έως και 160 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα (το νούμερο ανεβαίνει στα 800 χιλιόμετρα όταν λειτουργεί σε συνδυασμό με τον θερμικό κινητήρα).

Mazda Vision X Coupe (2)

Η Mazda εργάζεται επίσης στο πρόγραμμα «Mazda Mobile Carbon Capture», το οποίο, όπως αναφέρει, θα απορροφά το CO2 απευθείας από την εξάτμιση. Η τεχνολογία αυτή θα κάνει το ντεμπούτο της τον επόμενο μήνα σε έναν αγώνα αντοχής με το Mazda 55.

Mazda Vision X Compact (8)

Από την άλλη, το Vision X-Compact θυμίζει περισσότερο μια νέα εκδοχή του Mazda 2. Σχεδιάστηκε για να «ενισχύσει τον δεσμό μεταξύ ανθρώπων και αυτοκινήτων μέσω της ενσωμάτωσης ενός ψηφιακού μοντέλου ανθρώπινων αισθήσεων και μιας τεχνητής νοημοσύνης με ικανότητα ενσυναίσθησης» και περιλαμβάνει το «Human Body Sensing Model» της μάρκας.

Mazda Vision X Compact (2)

Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο θα ανταποκρίνεται στα συναισθήματα του οδηγού, διαμορφώνοντας την μουσική εντός της καμπίνας, αλλά και τη διαδρομή που θα ακολουθήσει. Η Mazda αναφέρει ότι μπορεί να προτείνει στον οδηγό να πάρει έναν πιο διασκεδαστικό παράδρομο αντί για τον αυτοκινητόδρομο ή να τον προειδοποιήσει για ένα αυτοκίνητο που κρύβεται στο τυφλό σημείο.

Mazda Vision X Compact (1)

Σχεδιαστικά το Vision X-Compact έχει παρόμοιες επιρροές με το Vision X-Coupe – αλλά σε 5θυρο hatchback αμάξωμα. Στο εσωτερικό διαθέτει ένα απλό τιμόνι με επίπεδη βάση και μόνο δύο κουμπιά. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα μεγάλο, στρογγυλό ταχύμετρο ενώ δίπλα υπάρχει μια βάση για κινητό τηλέφωνο – όχι οθόνη infotainment.

Προς το παρόν και τα δύο μοντέλα είναι σε πρωτότυπο στάδιο, όμως αναμένουμε σύντομα να δούμε σχεδιαστικά στοιχεία τους να καταλήγουν σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Mazda.

Mazda Vision X Compact (5)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!