H Volkswagen παρουσίασε και επίσημα μία ακόμα ειδική έκδοση του Golf, ως έναv φόρο τιμής στα 50 χρόνια παραγωγής του.
Το όνομά της είναι Golf GTI Edition 50 και είναι το πιο ισχυρό GTI που έχει παράξει ποτέ η γερμανική εταιρεία.
Πριν μερικές μέρες είχαμε την ευκαιρία να δούμε μερικές πρώτες εικόνες από το GTI Edition 50, όμως τώρα το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα στον αγώνα αντοχής 24 ωρών του Nurburgring.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Το νέο GTI Edition 50 είναι το πιο γρήγορο Volkswagen παραγωγής που έχει κάνει ποτέ γύρο στο Nurburgring, ξεπερνώντας ακόμα και το πιο πρόσφατο τετρακίνητο Golf R. Με οδηγό τον επαγγελματία οδηγό αγώνων της Volkswagen, Benny Leuchter, το GTI σημείωσε χρόνο 7:46,13 δευτερόλεπτα, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ γύρου που είχε θέσει το Golf R 333 κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο.
Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο, η Volkswagen αναβάθμισε το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης του νέου GTI Edition 50. Οι παρεμβάσεις αυτές αντιμετωπίζουν την απώλεια πρόσφυσης του πίσω άξονα. Οι αναρτήσεις έχουν επίσης διαφορετικό στήσιμο, εξυπηρετώντας αυτόν τον σκοπό, ενώ είναι χαμηλωμένες κατά 1,5 εκατοστό, σε σχέση με το κανονικό GTI.
Το Edition 50 είναι το μοναδικό GTI που εξοπλίζεται με ενεργά αμορτισέρ DCC στον βασικό εξοπλισμό. Διαθέτει επίσης μια ειδική ρύθμιση λογισμικού για το σύστημα διεύθυνσης και για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμο το Performance Pack. Δεν προσφέρει παραπάνω ισχύ, αλλά κάνει το ήδη υπάρχον σύνολο πιο δυναμικό. Στον αγώνα για τη μείωση της υποστροφής ρίχνονται επίσης τα 20% πιο σκληρά ελατήρια (που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 0,5 εκατοστά επιπλέον), τα σκληρότερα σινεμπλοκ και τα ελαστικά Bridgestone Potenza Race. Οι σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών της Warmenau που έχουν δανειστεί από το Golf R εξοικονομούν συνολικά 3 κιλά και η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic άλλα 11 κιλά, συμβάλλοντας στη συνολική μείωση του βάρους κατά 30 κιλά.
Ο κινητήρας είναι επίσης αναβαθμισμένος και αποδίδει 325 ίππους – 25 παραπάνω από την έκδοση Clubsport. Η ροπή έχει σκαρφαλώσει στα 420 Nm. Το αποτέλεσμα είναι ότι το GTI Edition 50 – το οποίο θυμίζουμε μεταδίδει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,5 δευτερόλεπτα, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από το κανονικό GTI. H τελική ταχύτητα σύμφωνα με την Volkswagen θα περιορίζεται στα 270 χλμ./ώρα.
Εμφανισιακά δεν υπάρχουν τεράστιες αλλαγές σε σχέση με το GTI Clubsport. Εντοπίζουμε πολλαπλά σήματα “Edition 50” σε όλο το αμάξωμα, καθώς και μαύρες λεπτομέρειες όπως η οροφή, τα καπάκια των καθρεπτών και οι απολήξεις της εξάτμισης. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ λευκού, γκρι, μαύρου, κόκκινου και πράσινου χρώματος – τα δύο τελευταία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το GTI Edition 50.
Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα διαθέτουν ειδική καρό επένδυση ενώ υπάρχουν κι άλλα λογότυπα Edition 50 στα πατάκια, τα μαρσπιέ και το τιμόνι. Tα πεντάλ του οδηγού είναι κόκκινου χρώματος.
Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο Wolfsburg στα τέλη του 2025, ώστε το Golf GTI Edition 50 να παραδοθεί στους πελάτες από το πρώτο τρίμηνο του 2026.