Μπορεί η νέα SUV πρόταση της Volkswagen να μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το νεότερο Tiguan, όμως πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο αναπτύχθηκε από το μηδέν ως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
To Tayron είναι όχι μόνο μεγαλύτερο από το Tiguan, αλλά ξεπερνά σε διαστάσεις και το Skoda Kodiaq, τοποθετώντας το μάλιστα απευθείας στο στόχαστρο, με ευρύχωρη καμπίνα, 7 θέσεις και περισσότερη τεχνολογία.
Με συνολικό μήκος 4,77 μέτρα, το Tayron γίνεται το δεύτερο μεγαλύτερο SUV της Volkswagen, μετά το Touareg, το οποίο παραμένει η ναυαρχίδα της εταιρείας στην κατηγορία.
Εμφανισιακά το νέο μοντέλο είναι αρκετά επιβλητικό ενώ ξεχωρίζει από το μικρότερο Tiguan, διατηρώντας όμως την σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου – έως και 20 ιντσών – προσφέρουν κύρος στο Tayron.
O κύριος λόγος ύπαρξης όμως του νέου μοντέλου είναι το νέο εσωτερικό. Υπάρχουν εκδόσεις τόσο με 5 όσο και με 7 καθίσματα, ενώ σε κάθε περίπτωση το πορτμπαγκάζ είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο. Ακόμα και με τη διαρρύθμιση των 7 καθισμάτων υπάρχουν 345 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, ενώ αν αυτά μαζευτούν, το πορτμπαγκάζ έχει χώρους ως και 850 λίτρα. Σε εκδόσεις με μόλις 5 καθίσματα, ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει τα 885 λίτρα. Και τα τρία νούμερα είναι μεγαλύτερα από αυτά που προσφέρει το Skoda Kodiaq, ήτοι 340, 640 και 725 λίτρα αντίστοιχα.
Tα καθίσματα στη μεσαία σειρά μπορούν να αναδιπλωθούν μεμονωμένα, ενώ ένας μόνο διακόπτης επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα.
Το ταμπλό είναι ειδικά σχεδιασμένο για το Tayron και διαθέτει κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών για το infotainment, η οποία είναι ελαφρώς κυρτή και κοιτάει προς τον οδηγό. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει ένας και μόνο περιστροφικός διακόπτης, ο οποίος μπορεί να προγραμματιστεί και να ελέγξει τα πάντα – από την ένταση του ηχοσυστήματος, μέχρι τα προφίλ οδήγησης και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Η κεντρική οθόνη ενσωματώνει τεχνολογία Chat GPT για τις φωνητικές εντολές, καθώς και ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto.
Kάτω από το καπό του νέου Tayron θα υπάρχει μια γκάμα κινητήρων η οποία είναι κοινή σε πληθώρα μοντέλων του ομίλου Volkswagen, όπως το νέο Cupra Terramar και το Skoda Kodiaq. Την γκάμα ξεκινάει ένας ήπια υβριδικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με 150 ίππους, ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμοι σε 2λιτρη έκδοση δύο βενζινοκινητήρες με 207 και 265 ίππους, καθώς και δύο πετρελαιοκινητήρες, με 150 και 193 ίππους.
Στις κορυφαίες εκδόσεις θα υπάρχουν και συστήματα Plug-in Hybrid, τα οποία θα παράγουν 203 και 272 ίππους ανάλογα την έκδοση. Με την μπαταρία των 19,7 kWh, η θεωρητική αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία πλησιάζει τα 100 χιλιόμετρα.
Όλες οι 2λιτρες εκδόσεις – με εξαίρεση την πετρελαιοκίνητη με τους 150 ίππους – θα διατίθενται με σύστημα τετρακίνησης. Οι υπόλοιπες εκδόσεις θα έχουν κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.
Η τιμή του νέου Volkswagen Tayron δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, ωστόσο θα αρχίσει να εντάσσεται στην γκάμα μέσα στο 2025 και υπολογίζεται πως θα κοστίζει από 40 με 45.000 ευρώ.
Προς το παρόν, το επίσημο ντεμπούτο του θα γίνει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η οποία, μεταξύ 14 και 20 Οκτωβρίου, πρόκειται να αποτελέσει το επίκεντρο για μερικές από τις μεγαλύτερες και ενδεχομένως πιο σημαντικές αποκαλύψεις νέων αυτοκινήτων του τρέχοντος έτους.