Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Η 3η γενιά Tiguan προσφέρει όλα όσα οφείλει να έχει ο πρεσβευτής της Volkswagen σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τον τίτλο του ως ευρωπαϊκό best seller στην καυτή κατηγορία των C-SUV.

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line

Η 3η γενιά Tiguan προσφέρει όλα όσα οφείλει να έχει ο πρεσβευτής της Volkswagen σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τον τίτλο του ως ευρωπαϊκό best seller στην καυτή κατηγορία των C-SUV.

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Με το Tiguan η Volkswagen κατάφερε να αλλάξει τον χάρτη της κατηγορίας και να φέρει την υπόθεση στα χέρια της. Κατάφερε να γίνει διαχρονικός πρωταγωνιστής στην κλάση των μικρομεσαίων SUV και το πρώτο της σειράς που επιχείρησε ένα πετυχημένο downsizing, λανσάροντας κινητήρα μικρού κυβισμού (1.4 λίτρων) με υψηλή απόδοση.

Η Tiguan ιστορία άρχισε να γράφεται το 2007 και από τότε κατάφερε με γεωμετρική πρόοδο να κάνει αίσθηση και νούμερα σε επίπεδο πωλήσεων. Το C-SUV της Volkswagen μπορεί να καμαρώνει τις επιτυχίες του ως το best seller SUV της μάρκας.

Απο το 2007 μετράει παραπάνω από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως κάτι που μεταφράζεται και σε αντίστοιχη επιτυχία για την ελληνική αγορά, στην οποία καταγράφονται περισσότερα από 17.500 Tiguan.

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 PS R Line TEST 2024-111

Τώρα στην 3η γενιά του, καθολικά αναβαθμισμένο συνεχίζει αδιάκοπα την πορεία του προς την επιτυχία.

Over all μοντέρνο SUV

Η σχεδιαστική προσοχή της Volkswagen έπρεπε να δοθεί στην νεανική διάθεση και στις μοντέρνες γραμμές και από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ο δυναμισμός είναι με το μέρος του Tiguan. Μπορεί με ευκολία να πει κανείς ότι υιοθετεί στοιχεία από Touareg και από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, όπως για παράδειγμα η φωτιζόμενη λεπτή LED μπάρα πάνω από τη μάσκα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα.

Χαρακτηριστικό της νέας εικόνας είναι το ψηλότερο εμπρός κούτελο με τους νέους προβολείς LED και τα τονισμένα φτερά που υποδέχονται τροχούς μεγέθους έως και 20΄΄ Οι αεραγωγοί, περιλαμβάνουν αεροκουρτίνες στις εξωτερικές πλευρές του προφυλακτήρα και εξασφαλίζουν βέλτιστη ροή με το αποτέλεσμα της σχεδίασης να συμβάλει σε μια εντυπωσιακή βελτίωση του συντελεστής οπισθέλκουσας που από το 0,33 θρονιάζεται στο 0,28 (cd).

Οπτικά λοιπόν έχει με το μέρος του τις καμπύλες και τις σπορ αναλογίες ώστε να πείσει για τον εκμοντερνισμό του. Και όλα αυτά με ελαφρώς   αναθεωρημένες τις διαστάσεις με το νεότερο Tiguan να είναι 30 χιλ μακρύτερο, τέσσερα ψηλότερο και με ίδιο πλάτος (4.539 χιλ. μήκος, 1.842 χιλ. πλάτος, και 1.658 χιλ. ύψος).

Volkswagen Tiguan eTsi R Line 150PS (33)

Ο εσωτερικός του κόσμος έχει δεχτεί μια δυναμική ανασχεδίαση με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του Modular Infotainment Matrix (MIB4) να καθορίζουν το στιλ. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και μοντέρνο σχεδιασμό.

Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro, μια μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών και προαιρετικά 15” με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. Ένας επίσης νέος πολυδιακόπτης αριστερά στην κολώνα του τιμονιού, περιλαμβάνει και τις λειτουργίες που συναντούσε κανείς στον αντίστοιχο στη δεξιά πλευρά, γιατί τώρα η θέση του καταλαμβάνεται από τον έμπνευσης ID.7 επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.

O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας, ενώ μέσω πρόσβασης σε OnLine βάσεις δεδομένων και στο ChatGPT – που μελλοντικά θα είναι διαθέσιμο – συνεχώς εξελίσσεται.

Τα ποιοτικά υλικά του σαλονιού και η προσεγμένη υλοποίηση της συναρμολόγησης δικαιολογούν τις premium προθέσεις που ξεκινούν από την αρχική εντύπωση.

Volkswagen Tiguan eTsi R Line 150PS (31)

Τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με οσφυϊκή στήριξη και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, συμβάλλουν σε ένα ήδη πλούσιο εξοπλισμό. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία. Το μεταξόνιο των 2.676 χιλ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε ενήλικους επιβάτες, κάτι που οφείλει και στο μετακινούμενο πίσω κάθισμα. Αυξημένη κατά 37 λτ. εμφανίζεται και η χωρητικότητα του αποθηκευτικού όγκου (652 λτ.).

Η τρίτη γενιά του SUV της Volkswagen προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση Tiguan, στη μεσαία έκδοση Life, στην ειδική έκδοση More και στην κορυφαία έκδοση R-Line που δοκιμάζουμε εδώ. Η εισαγωγική έκδοση του Tiguan προσφέρει μεταξύ άλλων στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία όπως το Digital Cockpit Pro, την οθόνη 12,9 ιντσών του συστήματος infotainment, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο και τους πλευρικούς πίσω, τον αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (εμπρός) και μια πληρέστατη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που διαπρέπει στο κομμάτι της ασφάλειας.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Στην έκδοση R Line της δοκιμής υπάρχουν τα μπάκετ καθίσματα ergoActive Plus, τα οποία εκτός από τις υπηρεσίες που αναφέρθηκαν παραπάνω και τις οπτικές εντυπώσεις κερδίζουν και σε ουσία, καθώς στηρίζουν ιδανικά το σώμα αν επιλέξεις την δυναμική οδήγηση.

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 PS R Line TEST 2024-112

SUV με δυναμικές διαθέσεις

Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI που είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 130 ή 150 ίππους. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACTplus(Active Cylinder Management), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Στις οδηγικές εντυπώσεις της ισχυρότερης βερσιόν του eTSI, το Tiguan αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του.

Volkswagen Tiguan eTsi R Line 150PS (6)

Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την σωστή χωροταξική μελέτη που ικανοποιεί ακόμα και τους ψηλότερους που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις και κατόπιν ασχολείσαι με την προσφορά των εντυπώσεων εν κινήσει.

Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,1 δλ. και 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tiguan με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς συμβιβασμούς.

Volkswagen Tiguan eTsi R Line 150PS (5)

Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση του νέου Tiguan, η κορυφαία έκδοση R Line έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro (αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για συμπίεση και επαναφορά), κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και 20ρηδες τροχούς με. Κορυφαίες επιλογές δηλαδή για να πάρεις το μέγιστο οδηγικά από το SUV σου.

Συνολικά απολαμβάνεις ένα καλοστημένο σύνολο που ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες από το τιμόνι για τα τεκτενόμενα. Νωρίτερα στον ανοιχτό δρόμο εισπράττεις την ευθυβολία του συνδυασμένη με ποιοτική κύλιση, ένα προνόμιο για premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποτελεί σύμμαχο του δραστήριου οδηγού που αναζητά τη σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές.

Το Tiguan θα ακολουθήσει το ρυθμό με ευστοχία στην είσοδο και χωρίς να νιώσεις ότι πρέπει να συμβιβάσεις την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα. Το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων της DCC Pro ανάρτησης, πραγματικά μπορεί να προσφέρει άνεση ή σπορ συνθήκες συμπεριφοράς περιορίζοντας τις κλίσεις και δίνοντας στον οδηγό επιπλέον turn-in. Η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τις αδυναμίες της μόνο σε συνεχόμενες ανωμαλίες και λακκούβες των δρόμων, που και πάλι επηρεάζουν κυρίως την άνεση και όχι την συμπεριφορά της.

Premium προσέγγιση

Η Volkswagen αφουγκράστηκε τον παλμό της εποχής και έδρασε σε σωστό timing για την νέα Tiguan πρόταση. Στην 3η του γενιά το Tiguan απλώνεται σε παροχές, τεχνολογίες και premium προσέγγιση ώστε να κοντύνει την απόσταση από την κρεμ ντε λα κρεμ C-SUV πιάτσα.

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 PS R Line TEST 2024-113

Το C-SUV της Volkswagen στην εξέλιξή του εξακολουθεί να καλύπτει τα ουσιαστικά θέλω του ώριμου αγοραστή, να διαθέτει γκάμα και εκδόσεις για κάθε γούστο, χώρους για την οικογένεια και τα συμπράγκαλά της και δυνατότητες για να υπερτερεί των ανταγωνιστών του. Η ουσία είναι ότι αν και τσιμπημένο σε τιμή δικαιολογεί την αξία του τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας και μοντέρνας υλοποίησης, όσο και σε συνολική premium αίσθηση και απόδοση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Volkswagen Tiguan eTsi R Line 150PS (23)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!