Η Cupra αποκάλυψε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό supermini UrbanRebel θα ονομάζεται Raval, λαμβάνοντας το όνομα μιας συνοικία της Βαρκελώνης, την πόλη στην οποία εδρεύει η εταιρεία. Είδαμε για πρώτη φορά το Raval ως UrbanRebel concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2021. Αυτό το ακραίο αγωνιστικό concept ακολούθησε μια έκδοση για το δρόμο το 2022. Η Cupra επιβεβαίωσε ότι το Raval θα κατασκευάζεται από το 2025 στις εγκαταστάσεις της στο Martorell της Ισπανίας, μαζί με άλλα μικρά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου VW.
Σε σύγκριση με το αρχικό αστέρι της έκθεσης του Μονάχου, το οποίο διέθετε μια τεράστια πίσω αεροτομή και διογκωμένους θόλους τροχών, η δεύτερη γενιά του Cupra UrbanRebel φαινόταν πολύ πιο εκλεπτυσμένη (με συνέπεια να συνάδει περισσότερο με ένα μοντέλο παραγωγής), χωρίς να χάνει τη σπορ πρόθεσή της.
Η Cupra έδωσε τώρα στη δημοσιότητα νέες εικόνες αυτού του πρωτότυπου αυτοκινήτου που φέρει το όνομα Raval. Αν τα τα προηγούμενα λανσαρίσματα μοντέλων της Cupra είναι κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση (το Born και το Tavascan, ειδικότερα), το Raval παραγωγής θα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό το μοντέλο προεπισκόπησης.
Οι επιφάνειες του αμαξώματος εξακολουθούν να είναι ακραίες, με δύο ξεχωριστές γραμμές να δημιουργούν ένα σπορ καπό που ρέει προς τα εμπρός σε έναν βαθύ προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει μια μεγάλη κοίλη επιφάνεια που δίνει την εντύπωση μιας συμβατικής μάσκας. Αυτή είναι στην πραγματικότητα καλυμμένη, με ελάχιστη επιφάνεια εισαγωγής, για να βελτιώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας του Raval, και κατά συνέπεια την απόδοση.
Υπάρχουν πιο έντονες γραμμές στο προφίλ, που ξεκινούν από το θόλο των εμπρός τροχών και καταλήγουν στην πίσω γωνία της γραμμής του παραθύρου, οι οποίες προσδίδουν στο Raval μια έντονα κεκλιμένη, σπορ εμφάνιση. Αυτή υπογραμμίζεται από μια αιχμηρή πτυχή που φτάνει στα πίσω φτερά και τη θύρα του χώρου αποσκευών, η οποία φέρει φωτεινή μπάρα σε όλο το πλάτος και μεγάλη επιγραφή «Cupra».
Σύμφωνα με πηγές εντός της Cupra, η σημερινή εμφάνιση του Raval είναι περίπου 95% αντιπροσωπευτική του τελικού αυτοκινήτου παραγωγής, αλλά αναμένονται βελτιώσεις στις χειρολαβές των θυρών και στους καθρέπτες του αυτοκινήτου, όπως επίσης και σε μερικά δευτερεύοντα σημεία, μέχρι το αυτοκίνητο να βγει στους δρόμους σε δύο χρόνια.
Μιλώντας στο Auto Express στα αποκαλυπτήρια του πρωτότυπου UrbanRebel concept στο Μόναχο πέρυσι, ο πρόεδρος της Cupra Wayne Griffiths δήλωσε: «Το αυτοκίνητο είναι μια συνειδητή δήλωση. Νομίζω ότι υπάρχει ανάγκη εκεί έξω να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο για την επόμενη γενιά, που είναι πραγματικά ενθουσιασμένη με τα αυτοκίνητα, και αυτό κάνουμε εμείς στην Cupra».
«Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που αγαπούν οι άνθρωποι, αλλά όχι απαραίτητα αυτά που αρέσουν σε όλους. Μας αρέσει να προκαλούμε, οπότε αυτό είναι μια πρόκληση, προφανώς υπερβάλλοντας όσον αφορά αυτό που θα καταλήξουμε να έχουμε ως αυτοκίνητο παραγωγής. Αλλά είναι πολύ κοντά: αν αφαιρέσετε την ουρά από το πίσω μέρος, τότε είστε πολύ κοντά στο σημείο που βρισκόμαστε στο σχεδιασμό του μοντέλου παραγωγής».
«Έτσι, το Cupra Rebel θα παραμείνει επαναστατικό, και το αυτοκίνητο παραγωγής θα είναι πολύ σπορ. Η έμπνευση θα παραμείνει και στο αυτοκίνητο παραγωγής και θα το φέρουμε το 2025».
Από την άλλη πλευρά, το εσωτερικό είναι φουτουριστικό, με μια μεγάλη αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, ένα σπορ ταμπλό με κρυφούς αεραγωγούς, και καμπίνα που φωτίζεται εσωτερικά με LED. Μια μεγάλη κεντρική οθόνη βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό και διαθέτει σύστημα infotainment τύπου Cupra σε μια «κυρτή κινητική οθόνη».
Ένα ζευγάρι σπορ δερμάτινα καθίσματα τύπου μπάκετ και μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία σε χάλκινο χρώμα ολοκληρώνουν την εμφάνιση, ενώ η Cupra ανέφερε ότι το UrbanRebel διαθέτει «προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής προέλευσης σε όλη την καμπίνα».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Cupra, ενώ το εσωτερικό του Raval θα είναι διαφορετικό, θα διατηρήσει τη σπορ εστίαση του concept: «Όλα θα είναι προσανατολισμένα γύρω από τον οδηγό. Δεν κάνουμε μεγάλες οθόνες για τους επιβάτες, η μεγάλη οθόνη είναι για τον οδηγό. Όλη η κονσόλα, και η εμπειρία, θα πρέπει να είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Θα κάνουμε όλες τις αυτόνομες λειτουργίες και τις λειτουργίες υποβοήθησης ασφάλειας που θέλει ο κόσμος, αλλά θα πρέπει πάντα να μπορείς να τις απενεργοποιείς για να διασκεδάζεις».
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται η επερχόμενη πλατφόρμα με κίνηση στον εμπρός άξονα «Small MEB» του Ομίλου VW. Η Cupra ισχυρίζεται ότι η μπαταρία είναι αρκετά μεγάλη για να προσφέρει αυτονομία έως και 440 χλμ., παρά το γεγονός ότι δεν περιγράφει τη χωρητικότητά της σε kWh. Το Volkswagen ID. Life concept, που παρουσιάστηκε επίσης στο Μόναχο πέρυσι, βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και διαθέτει μια μπαταρία 57 kWh για υποτιθέμενη αυτονομία που φτάνει τα 400 χλμ.
Ο τοποθετημένος στον εμπρός άξονα ηλεκτροκινητήρας της Cupra παράγει 234 ίππους και η μάρκα ισχυρίζεται ότι θα έχει επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα, αν και η τελική ταχύτητα δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Λαμβάνοντας υπόψη τη θέση της Cupra ως μιας σπορ μάρκας, το μικρό ηλεκτρικό όχημα θα καταταχθεί κάτω από το μεγαλύτερο Born, που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, και θα ανταγωνιστεί τα επερχόμενα Alpine R5 και MINI Electric.
Με μήκος 4,036 μέτρα, το Raval είναι ελαφρώς πιο μικρό από το SEAT Ibiza, το supermini της αδελφικής μάρκας (4,059 μ.), ενώ το πλάτος του πρωτότυπου, (1,975 μ.), είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό του Ibiza, που στέκεται στα 1,780 μ. Το μεταξόνιο του Raval (2,6 μ.), είναι επίσης μεγαλύτερο από αυτό του Ibiza, που είναι στα 2,564 μ. Αυτό θα βελτιώσει την εσωτερική διαρρύθμιση για τους επιβάτες και θα προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια στην πίσω σειρά καθισμάτων, χωρίς να αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία για τον χώρο επιβατών ή αποσκευών.
Ο Griffiths ανέφερε επίσης: «Στόχος της Cupra είναι να κατακτήσει την επόμενη γενιά νεότερων πελατών. Είμαστε μια μάρκα για το σήμερα και το τώρα. Μια σύγχρονη μάρκα για την επόμενη γενιά, που αναζητά κάτι πραγματικά κομψό, επιθυμητό, συναισθηματικό με φανταστικό σχεδιασμό και πραγματική σπορ εμπειρία, προσανατολισμένη προς τον οδηγό». Αυτό θα επηρεάσει την τιμή του Raval.
Το αυτοκίνητο παραγωγής ενδέχεται να κοστίζει κάτι παραπάνω από 20.000 ευρώ όταν κυκλοφορήσει. «Η Volkswagen αναφέρει περίπου 20.000 ευρώ (για την έκδοση παραγωγής του ID. Life) με την Cupra, είμαστε τοποθετημένη πάνω από τη μαζική αγορά, αλλά κάτω από την premium αγορά, κάπου ενδιάμεσα», δήλωσε ο Griffiths. Ωστόσο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει ακόμα έλλειψη ημιαγωγών, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει την τιμή του αυτοκινήτου όταν κυκλοφορήσει.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις