Cupra UrbanRebel: Σε απόσταση βολής

H Cupra επανέρχεται με μια νέα πρωτότυπη και πιο προσγειωμένη εκδοχή του entry-level αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα οδηγήσει στην παραγωγή το 2025.

Cupra UrbanRebel: Σε απόσταση βολής

H Cupra επανέρχεται με μια νέα πρωτότυπη και πιο προσγειωμένη εκδοχή του entry-level αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα οδηγήσει στην παραγωγή το 2025.

Το UrbanRebel είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στην έκθεση του Μονάχου το 2021, σαν προπομπός για ένα αστικών προδιαγραφών ηλεκτρικό μοντέλο που η Cupra θα προσέθετε στην γκάμα της,  υιοθετώντας μια εξαιρετικά υπερβατική όσο και σπορ αισθητική. Πλέον η Cupra επιστρέφει με ένα νέο ομώνυμο concept car μετεξέλιξη του πρώτου το οποίο αποτελεί μια πιο ρεαλιστική αποτύπωση του μοντέλου ως έκδοσης παραγωγής που, όπως ανακοινώθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2025.

Μπορεί η εμφάνιση του «νέου» UrbanRebel concept συγκριτικά με το show car του Μονάχου να είναι σαφώς πιο προσγειωμένη και πιο εκλεπτυσμένη, χωρίς όμως να απεμπολεί πλήρως την σπορ υπερβολή.

Έτσι η αισθητική του παραμένει επιθετική όπως μαρτυρά το ανάγλυφο καπό που καταλήγει μπροστά σε ένα ιδιαιτέρως αιχμηρό προφυλακτήρα και μια κλειστή γρίλια που, όμως, επιμένει να θυμίζει αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρά τις έντονες πτυχώσεις τα ανοίγματα και οι εισαγωγές αέρα έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο προς όφελος του αεροδυναμικού συντελεστή.

Στο ίδιο ακριβώς μοτίβο των έντονων πτυχώσεων υπακούν και τα πλευρικά τμήματα ενώ η κλίση της οροφής προς τα πίσω φροντίζει να συνηγορεί στην σπορ θεματική. Ακόμα πιο τολμηρό σχεδιαστικά το πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από έντονα ανάγλυφα που ξεκινούν από τα πίσω φτερά φιλοξενώντας τα επιβλητικά φωτιστικά σώματα που καταλαμβάνουν το σύνολο του πλάτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις προφανείς σχεδιαστικές σπορ εξάρσεις, το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι κατά 95% «πιστό» στην έκδοση παραγωγής που αναμενόμενα θα υιοθετήσει πιο συμβατικές χειρολαβές και καθρέφτες.

Aπό πλευράς μεγέθους σημειώνεται ότι το Urban Rebel έχει μήκος 4,036 μέτρων και πλάτος 1,975 μέτρων ενώ το παζλ διαστάσεων  συμπληρώνει το μεταξόνιο των 2,564 μέτρων κάτι που σημαίνει ότι αν και το μοντέλο της Cupra είναι κατά τι μικρότερο σε μήκος από το Seat Ibiza και σημαντικά φαρδύτερο, χάρη στη διάταξη έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Σε ό,τι αφορά την απόφαση για την παρουσίαση ενός τόσο τολμηρού σχεδιαστικά city-car αλλά και τις προοπτικές του, με αφορμή την παρουσίαση του πρώτου concept car ο επικεφαλής της Cupra, Wayne Griffiths είχε σχολιάσει: «το αυτοκίνητο είναι μια δήλωση. Θεωρώ ότι υπάρχει ανάγκη να δημιουργούμε αυτοκίνητα που θα απευθυνθούν στην νέα γενιά των ανθρώπων που είναι πιο ενθουσιώδεις για την αυτοκίνηση. Και αυτό ακριβώς κάνουμε στην Cupra».

«Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που οι άνθρωποι λατρεύουν, αλλά που δεν αρέσουν απαραιτήτως σε όλους. Θέλουμε να προκαλούμε και το UrbanRebel είναι ακριβώς αυτό, μια πρόκληση, που φυσικά θα αλλάξει ως έκδοση παραγωγής, ωστόσο δεν θα απομακρυνθεί ριζικά, παραμένοντας επαναστατικό και σπορ. Η έμπνευση θα είναι ακριβώς η ίδια στην έκδοση παραγωγής», είχε σημειώσει ο ίδιος.

Παρά την πιο ρεαλιστική αποτύπωση του νέου concept car, το εσωτερικό παραμένει αρκούντως φουτουριστικό και σπορ υιοθετώντας το ίδιο μοτίβο έντονων πτυχώσεων σε ό,τι αφορά το ταμπλό το οποίο διαθέτει «κρυμμένους» αεραγωγούς. Ο θάλαμος επιβατών διαθέτει LED φωτισμό ενώ στο κέντρο του ταμπλό διακρίνεται μια κεκλιμένη προς τον οδηγό ευμεγέθης κοίλη οθόνη για το infotainment την οποία η Cupra κωδικοποιεί ως «curved kinetic».

Την εικόνα συμπληρώνουν ένα σετ bucket καθισμάτων, λεπτομέρειες από μέταλλο στην, αγαπημένη για την Cupra απόχρωση του χαλκού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από τα υλικά του εσωτερικού προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιώσιμες πρώτες ύλες.

Αναμενόμενα στην έκδοση παραγωγής θα υιοθετηθεί μια πιο συμβατική σχεδιαστική γραμμή αν και όπως επίσης έχει επισημάνει κατά το παρελθόν ο επικεφαλής της Cupra «τα πάντα θα έχουν ως επίκεντρο τον οδηγό. Το σύνολο της σχεδίασης αλλά και η εμπειρία θα είναι προσανατολισμένα προς τον οδηγό. Επίσης η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει όλα εκείνα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας που επιθυμεί το κοινό ωστόσο αυτά θα πρέπει να μπορούν να απενεργοποιούνται προς όφελος μιας πιο διασκεδαστικής εμπειρίας».

Στο «άδυτο» του UrbanRebel αναμένεται να βρεθεί η νέα ηλεκτρική εμπροσθοκίνητη  πλατφόρμα που επιγράφεται ως Small MEB η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί υψηλής απόδοσης μπαταρίες που θα προσφέρουν αυτονομία έως 440 χλμ. χωρίς προς το παρόν να αποκαλύπτεται η «δυναμικότητά» τους σε kWh.

Σε ό,τι αφορά το μοτέρ, το πρωτότυπο υπόσχεται ισχύ 226 ίππων και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα αν και προφανώς στην έκδοση παραγωγής θα υπάρξουν και μικρότερης ισχύος εκδόσεις.

Όπως και να έχει, σίγουρα θα έχουμε ευκαιρίες να μάθουμε περισσότερα στο μέλλον μιας και το UrbanRebel θα περάσει στην παραγωγή από τα τέλη του 2024 στο εργοστάσιο τoυ Martorell. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι σε προηγούμενες αναφορές του ο W.Griffiths είχε αναφέρει ότι η αρχική τιμή του θα κυμανθεί λίγο ψηλότερα από τα 20.000 ευρώ αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο αυτό θα ισχύσει στην πράξη με δεδομένη και την κάπως μακρινή ημερομηνία άφιξής του.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!