Οδηγούμε το σπορ ηλεκτρικό CUPRA Born

Μπορεί το νέο ηλεκτρικό CUPRA Born να αναγεννήσει τη σπορ μάρκα; Ας δούμε…

Οδηγούμε το σπορ ηλεκτρικό CUPRA Born

Μπορεί το νέο ηλεκτρικό CUPRA Born να αναγεννήσει τη σπορ μάρκα; Ας δούμε…

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν μια μεγάλη πρόκληση στο μέλλον, επειδή όλοι θα πρέπει να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα δείχνουν διαφορετικά, από αυτά των ομόσταυλων εταιρειών, ακόμα και αν μπορεί να είναι σχεδόν ίδια κάτω από το μανδύα τους. Η CUPRA, η σπορ ισπανική εταιρεία το γνωρίζει αυτό και για το λόγο αυτό ακολουθεί μια διαφορετική διαδρομή με την αισθητική του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, έτσι ώστε να κρατήσει τις αποστάσεις από το Volkswagen ID.3 με το οποίο σχετίζεται.

Το γραμμωμένο καπό, τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED και οι μεγάλοι τροχοί 20 ιντσών συνδυάζονται για να προσφέρουν μια σπορ εικόνα στο νέο CUPRA Born. Από κάτω όμως κρύβεται η πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, έτσι, όπως το ID.3 και το Born διαθέτει μπαταρία 58 kWh που τροφοδοτεί τον κινητήρα στον πίσω άξονα, με την απόδοση να φτάνει τους 204 ίππους και τα 310 Nm ροπής. Η CUPRA ανακοινώνει ηλεκτρική αυτονομία 425 χιλιομέτρων για το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε εδώ, ωστόσο, το λιγότερο ισχυρό 45 kW μοντέλο με τους 150 ίππους έχει αυτονομία 350 χιλιομέτρων.

Το αυτοκίνητό μας επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. και παρά το μεγάλο βάρος έχει εντυπωσιακές επιδόσεις. Η πρόσφυση επίσης, είναι καλή, ενώ ακόμα και η αίσθηση των φρένων, που συνηθίζεται να είναι το αδύναμο σημείο των ηλεκτρικών οχημάτων λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία, δεν χαλάει την καλή εικόνα του αυτοκινήτου.

Με δυναμικά χαρακτηριστικά

Το Born διακρίνεται για τη δυναμική οδική συμπεριφορά του, ενώ είναι προσφέρει και ικανή δόση απόλαυσης στην οδήγηση. Φαίνεται ότι οι μηχανικοί έκαναν καλή δουλειά στη ρύθμιση της ανάρτησης, με το Born να απορροφά εντυπωσιακά καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου, αναλογιζόμενοι πάντα και τη μεγάλη διάσταση των τροχών του. Προσφέρει αξιόλογη ποιότητα κύλισης, ενώ είναι και αρκετά κοφτερό στις αντιδράσεις του από το τιμόνι, που χαρίζουν στο CUPRA συμμετοχικότητα, χωρίς ωστόσο να το νιώθεις ποτέ νευρικό.

Στη λειτουργία CUPRA, πιο συγκεκριμένα, προστίθεται επιπλέον βάρος στην αίσθηση του τιμονιού, που όμως δεν προσφέρει περισσότερη αίσθηση ή βελτιώνει την απόκριση του εμπρός μέρους, αλλά κάνει το Born πιο συμπαγές, όπως μερικά σπορ μοντέλα της CUPRA με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στο εσωτερικό…

Με μήκος 4.322 χιλ. το Born είναι 61 χιλ. πιο μακρύ από το Volkswagen ID.3, αλλά παρόλα αυτά ο χώρος για τα πόδια είναι πιο περιορισμένος. Το Born είναι 31 χιλ. πιο χαμηλό από το αδελφό μοντέλο, που σημαίνει ότι οι ψηλότεροι επιβάτες πίσω θα νιώθουν πιο κοντά την οροφή, κάτι που το κάνουν πιο έντονο τα ψηλότερα τοποθετημένα καθίσματα. Από την άλλη παρέχουν καλύτερη ορατότητα προς τα έξω. Εμπρός τα πράγματα είναι άνετα, με σπορ καθίσματα που παρέχουν καλή στήριξη στο σώμα, αν και τα ενσωματωμένα προσκέφαλα προεξέχουν λίγο.

Τουλάχιστον, η πρακτικότητα συνολικά ενισχύεται από τα 385 λίτρα του χώρου αποσκευών που έχει καλό σχήμα. Επιπλέον, ή έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία 100 kWh διαθέτει ταχεία φόρτιση, από 5% έως το 80% σε μόλις 35 λεπτά. Μια πλήρης φόρτιση με χρήση φορτιστή 11 kWh διαρκεί έξι ώρες και 15 λεπτά.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το CUPRA Born δείχνουν πως η ποιότητα στο εσωτερικό είναι καλύτερη από του ID.3, τουλάχιστον στα σημαντικά σημεία, αλλά υπάρχει χώρος για βελτίωση. Το σύστημα πολυμέσων του CUPRA είναι καλύτερο μέχρι τώρα από αυτά που έχουμε δει στα μοντέλα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen.

Παρουσιάζεται καλά μελετημένο, με διαισθητικό σύστημα φωνητικών εντολών. Αλλά αυτό κάνει τις λειτουργίες αφής, το slider στο ταμπλό και τα χειριστήρια στο τιμόνι να φαίνονται πιο δύσκολα στο χειρισμό. Τουλάχιστον τα γραφικά είναι καθαρά και η φωτεινότητα, ακόμα και αυτά της  μικρής οθόνης του πίνακα οργάνων, που απεικονίζει όλα όσα χρειάζεται να δεις.

Συμπέρασμα

Το CUPRA Born ξεχωρίζει χάρη στην επιτυχημένη αισθητική του που τραβάει το μάτι, ενώ και η οδική του συμπεριφορά το καθιστά διαφορετικό από το αδελφό μοντέλο ID.3. το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA είναι γνήσιο τέκνο της εταιρείας, με σπορ χαρακτηριστικά. Είναι αναμφίβολα μια πιο ενδιαφέρουσα εναλλακτική του Volkswagen ID.3 και από τη στιγμή που πληρώνεις καλά για να μπεις στο χώρο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, είναι καλό που ξέρεις ότι υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές όπως αυτή που διαφέρει από τα άλλα. Το CUPRA Born είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σε πείθει για την αξία του.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!