H Red Bull προετοιμάζει hypercar με V8 1.115 ίππων

Η εταιρεία τεχνολογίας της Red Bull ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης ενός υβριδικού V8 hypercar 1.115 ίππων, το οποίο έχει σχεδιάσει ο Adrian Newey και θα είναι ετοιμοπαράδοτο το 2025.

H Red Bull προετοιμάζει hypercar με V8 1.115 ίππων

Η εταιρεία τεχνολογίας της Red Bull ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης ενός υβριδικού V8 hypercar 1.115 ίππων, το οποίο έχει σχεδιάσει ο Adrian Newey και θα είναι ετοιμοπαράδοτο το 2025.

Η Red Bull Advanced Technologies (RBAT) είναι θυγατρική εταιρεία τεχνολογίας της ομάδας Formula 1 της αυστριακής εταιρείας ενεργειακών ποτών. Η λειτουργία της συσχετίζεται με τις ομάδες της Formula 1 και υπάρχει μεταφορά προσωπικού μεταξύ των δύο εταιρειών. Τώρα, η RBAT θα επεκταθεί και στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού θα επιμεληθεί την κατασκευή ενός hypercar, δια χειρός Adrian Newey, του πιο επιτυχημένου αεροδυναμιστή στην ιστορία της Formula 1.

To hypercar θα έχει την ονομασία RB17, που προοριζόταν για το μονοθέσιο του 2021, προτού οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 μετατεθούν για το 2022, λόγω πανδημίας. Εκείνο το αρχικό εγχείρημα εγκαταλείφθηκε και η ομάδα πέρασε από την RB16B στην RB18. Η RB17 έχει σχεδιαστεί χωρίς περιορισμούς και θα εστιάζει περισσότερο σε εντός πίστας χρήση. Αναμένεται να κατασκευαστούν 50 μονάδες (15 ανά έτος) και έχουν ήδη κατατεθεί παραγγελίες για τις περισσότερες. Η τιμή του ανέρχεται στα 5 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας προ φόρων.

Όπως δήλωσε ο Christian Horner, CEO της ομάδας της Red Bull και της RBAT, «Ο Adrian ήθελε να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο το 2014, και τότε βρήκαμε μια διέξοδο, αναλαμβάνοντας τη σχεδιαστική διαδικασία για τη Valkyrie, σε συνεργασία με την Aston Martin. Η Valkyrie είναι ένα εκπληκτικό όχημα και είμαι σίγουρος ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία. Αλλά πάντα μαθαίνεις, είτε στη Formula 1 είτε στην πλευρά των προηγμένων τεχνολογιών».

Η RBAT «υφίσταται σχεδόν οκτώ χρόνια πλέον και υπάρχει μεγάλος όγκος γνώσης που έχει συγκεντρωθεί σε αυτό το διάστημα. Με την εποχή των ανώτατων ορίων προϋπολογισμού (στην F1), αν θέλεις να διατηρήσεις το ανθρώπινο δυναμικό, πρέπει να υπάρχουν εγχειρήματα που να δικαιολογούν την ύπαρξή τους. Αυτό είναι ένα τέλειο εγχείρημα, που αξιοποιεί τις δεξιότητες που διαθέτουμε, οπότε θα συμπληρώσει τις δραστηριότητές μας στη Formula 1 και δε θα αποσπάσει την προσοχή από αυτές», κατέληξε ο Horner.

Red Bull Racing Factory

Ο τεχνικός διευθυντής της RBAT, Rob Gray, ανέφερε ότι τα περισσότερα εξαρτήματα της RB17 θα κατασκευαστούν από την Red Bull και λίγα (όπως ο κινητήρας, οι σχέσεις κιβωτίου και τα κρύσταλλα) θα προέλθουν από εξωτερικούς προμηθευτές. Η Red Bull είναι έμπειρη στην κατασκευή περιορισμένου αριθμού μονάδων και δεν είναι διατεθειμένη να περάσει σε μαζική παραγωγή.

Το υβριδικό σύστημα της RB17 θα αποδίδει κάτι παραπάνω από 150 ίππους, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα κατασκευαστεί από εξωτερικό προμηθευτή, στις προδιαγραφές που θα έχει ορίσει η Red Bull, και όχι από την προσφάτως ιδρυθείσα Red Bull Powetrains, η οποία θα προετοιμάσει τη μονάδα ισχύος της F1 για το 2026. Τη ροπή του twin turbo V8 θα ενισχύει το υβριδικό σύστημα που θα μειώνει επίσης την καθυστέρηση απόκρισης του turbo. H συνολική ισχύς θα ανέρχεται στους 1.115 ίππους.

Στην πορεία του στη Formula 1, ο Adrian Newey -που μετράει 10 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών με τρεις ομάδες– έχει παρουσιάσει πολλές καινοτομίες στο σχεδιασμό των μονοθεσίων. Όπως αναφέρει ο ο Rob Gray: «Εσωτερικά, αναφερόμαστε μερικές φορές στην RB17 ως ‘οι μεγαλύτερες επιτυχίες του Adrian’. Υπάρχουν πολλά πράγματα που ο κόσμος θα αναγνωρίσει… Έχει καινοτομήσει στο όχημα και έχει συμμετάσχει σχεδόν σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού και της μηχανολογίας του. Όλοι βλέπουν τον Adrian ως αεροδυναμιστή στο επάγγελμα, αλλά έχει εμπλακεί στα πάντα, από τους τροχούς, τα ελαστικά, τις αναρτήσεις, τα φρένα, μέχρι τον κινητήρα».

Adrian Newey

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, θα είναι ένα διθέσιο hypercar με κλειστό cockpit και αεροδυναμική διαμόρφωση ground effect και με εύκαμπτες ποδιές στα πλαϊνά, που θα μονώνουν το δάπεδο, το οποίο θα έχει μεγάλα τούνελ Venturi για να δημιουργεί υποπίεση στο κάτω μέρος, αυξάνοντας το αεροδυναμικό φορτίο. Την αεροδυναμική απόδοση θα αυξάνει και η ροή καυσαερίων από τις εξατμίσεις εντός του διαχύτη των τούνελ (blown diffuser). Θα διαθέτει ενεργητικές αναρτήσεις, ενώ σ στόχος για το βάρος είναι τα 900 κιλά. Η RB17 θα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχιο από την Valkyrie, ενώ θα χρησιμοποιεί σλικ ελαστικά.

O Adrian Newey δήλωσε: «Είχαμε μεγάλο ενδιαφέρον από ανθρώπους που ρωτούσαν: ‘Πώς είναι να οδηγείς ένα μονοθέσιο της Formula 1;’ Αυτό με έκανε να σκεφτώ: ‘Τι θα λέγατε να εξελίξουμε ένα διθέσιο αυτοκίνητο ικανό να φτάσει τα επίπεδα επιδόσεων της Formula 1;’ Ξεκίνησα την περίοδο των Χριστουγέννων, το 2020 με 2021. Ένα διθέσιο αυτοκίνητο φαίνεται πολύ πιο ευχάριστο για τους περισσότερους ανθρώπους». Οι οδηγοί της Red Bull, Max Verstappen και Sergio Perez αναμένεται να βοηθήσουν στην εξέλιξή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!