ID.2 ή ID.Polo; Μπορεί η Volkswagen να μην έχει αποφασίσει ακόμη για το όνομα του νέου της ηλεκτρικού σουπερμίνι που έρχεται το 2026 κάτω από το ID.3, ωστόσο το μοντέλο παραγωγής βρίσκεται ήδη στη φάση δοκιμών εξέλιξης και όπως μας αποκαλύπτουν οι συνεργάτες μας στο αγγλικό Auto Express, εμφανισιακά θα είναι πιστό στο αρχικό πρωτότυπο ID.2all.
Δείτε εδώ τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες του νέου Volkswagen ID.2
Το νέο μοντέλο δεν επεκτείνει απλώς την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen προς τα κάτω, τόσο σε μέγεθος όσο και σε τιμή. Είναι επίσης σημαντικό επειδή σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας σε ότι αφορά τον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό για τη γερμανική μάρκα, αλλά και για την εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες.
Επιστρέφοντας στην σχεδίαση του Volkswagen ID.2, όπως αποκαλύπτει ο κατασκοπευτικός φακός του Auto Express, το αυτοκίνητο παραγωγής υιοθετεί ουσιαστικά αυτούσια την αισθητική του concept.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Προφανώς και στο μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2026 θα υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές, όπως π.χ. το καπό που είναι ελαφρώς ψηλότερο, και το σχήμα των προβολέων που απλουστεύει της κατασκευή τους. Στο πλάι, είναι πιθανό οι πίσω πόρτες να έχουν τελικά κανονικές και όχι κρυφές χειρολαβές, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχεί η φωτεινή μπάρα στο πορτμπαγκάζ.
Το εσωτερικό θα ακολουθεί επίσης τη λογική του ID.2all concept, με μία οθόνη 10,9’’ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 12,9’’ για το infotainment. Μια καλοδεχούμενη αλλαγή θα είναι η επιστροφή των φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός ή τα μπουτόν στο τιμόνι.
Στόχος της Volkswagen είναι να αποκαταστήσει τη θέση του ως ο μεγαλύτερος και πιο κερδοφόρος mainstream κατασκευαστής της Ευρώπης. Για να το πετύχει αυτό, σκοπεύει να μειώσει το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων της μέσω της απλοποιημένης πλατφόρμας MEB Entry. Το ID.2 είναι ο προάγγελος αυτών των αλλαγών.
Παράλληλα, το μικρό ηλεκτρικό φέρνει ριζικές αλλαγές και σε ότι αφορά την ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Ήδη από το 2023 η Volkswagen έκανε λόγο για ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με ισχύ 226 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7’’ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Το πιθανότερο ωστόσο είναι πως οι τιμές αυτές θα αφορούν τις κορυφαίες εκδόσεις GTI. Άλλωστε, το ID.2 θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό VW που θα αποκτήσει σπορ έκδοση με το λογότυπο GTI.
Το ID.2 θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες 32 kWh και 56 kWh, με την αυτονομία στη δεύτερη περίπτωση να φτάνει έως 450 χλμ. και τη φόρτιση να γίνεται με ισχύ έως 125 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε περίπου 20’.
Απώτερος στόχος των Γερμανών είναι να προσφέρουν ένα προσιτό ηλεκτρικό σουπερμίνι με τιμή κοντά στα 25.000 €. Όπως αντιλαμβάνεστε, είναι πολλά αυτά που διακυβεύονται για τη VW με το μελλοντικό ID.2 και είναι δεδομένο πως οι Γερμανοί δεν θα αφήσουν τίποτα στην τύχη.
Αποκλειστική Συνεργασία: Auto Express