Η BYD αδιαμφισβήτητα έχει καταφέρει να εδραιωθεί στον χώρο της αυτοκίνησης, χάρη στα ηλεκτρικά της μοντέλα, τα οποία παράγονται στην Κίνα, με την βοήθεια επιδοτήσεων από το κινεζικό κράτος.
Αυτές οι επιδοτήσεις έχουν κριθεί πολλές φορές ως «αθέμιτες» από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς σύμφωνα με έρευνες δημιουργούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, την Τρίτη 29 Οκτωβρίου, η Ευρώπη επέβαλε οριστικούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα για μια περίοδο πέντε ετών.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τους δασμούς, προχώρησαν στην κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη. Η BYD εν προκειμένω, κατασκευάζει δύο εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, τα οποία θα μπορούν συνδυαστικά να παράξουν έως και 500.000 αυτοκίνητα όταν κατασκευαστούν, προς τα τέλη του 2026.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η Ευρωπαϊκή Κομισιόν ξεκινά μια νέα έρευνα για το εργοστάσιο της Ουγγαρίας, με απώτερο σκοπό να διαπιστωθεί αν τελικά η Κίνα παρείχε αθέμιτες επιδοτήσεις για την επένδυση ύψους 4 δισ. ευρώ. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Επιτροπή βρίσκεται στα «προκαταρκτικά στάδια» της έρευνας και, αν διαπιστωθεί ότι η BYD έχει επωφεληθεί από αθέμιτες κρατικές ενισχύσεις, η ΕΕ θα μπορούσε να την αναγκάσει να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία, να μειώσει τη δυναμικότητα, να επιστρέψει την επιδότηση και ενδεχομένως να πληρώσει πρόστιμο για μη συμμόρφωση.
Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν, ο οποίος φιλοξένησε τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ στη Βουδαπέστη πέρυσι, κατάφερε να προσελκύσει το 25% του συνόλου των κινεζικών επενδύσεων που εισρέουν στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Η επένδυση της BYD στη νότια ουγγρική περιοχή του Szeged αναμένεται να δημιουργήσει έως και 10.000 θέσεις εργασίας.
Ο Janos Boka, υπουργός Ευρώπης της Ουγγαρίας, δήλωσε στους Financial Times ότι η Βουδαπέστη δεν είχε ενημερωθεί για την έρευνα, προσθέτοντας ότι: «Δεν αποτελεί έκπληξη – και είναι γενικά γνωστό ότι κάθε επένδυση που πραγματοποιείται στην Ουγγαρία εμφανίζεται πολύ γρήγορα στο ραντάρ της Επιτροπής και η Επιτροπή παρακολουθεί με διπλή προσοχή κάθε απόφαση για κρατική ενίσχυση που λαμβάνει χώρα στην Ουγγαρία».