Tesla Model 2: Τέλος βαζει ο Musk στα πλάνα για το ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ

«Άσκοπη» χαρακτήρισε o Elon Musk την προσπάθεια της Tesla να παράξει το Model 2 και την θέση του θα πάρει το ρομποταξί.

Tesla Model 2: Τέλος βαζει ο Musk στα πλάνα για το ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ

«Άσκοπη» χαρακτήρισε o Elon Musk την προσπάθεια της Tesla να παράξει το Model 2 και την θέση του θα πάρει το ρομποταξί.

Η Tesla υπαναχώρησε από την εξέλιξη και την κατασκευή του Model 2 και την θέση του φαίνεται πως θα πάρει το νέο ρομποταξί.

Ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, είχε προχωρήσει στην ανακοίνωση του Model 2, το οποίο θα γινόταν το πιο οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας και θα έμπαινε στην παραγωγή μέσα στο πρώτο μισό του 2025.

Ωστόσο, με την παρουσίαση του ρομποταξί, νωρίτερα μέσα στον Οκτώβριο, επιβεβαιώθηκε πως το Model 2 δεν θα περάσει στην παραγωγή. Ο ίδιος ο Elon Musk αποκάλεσε την όποια προσπάθεια να μπει το μοντέλο στην παραγωγή «άσκοπη».

O Musk είχε δηλώσει το 2006 πως το «πλάνο» του ήταν να κατασκευάσουν πρώτα πολυτελή αυτοκίνητα, για να μπορέσουν με τα κέρδη να χρηματοδοτήσουν ένα οικονομικό ηλεκτρικό οικογενειακό όχημα, με τιμή περί τα 20-25.000 ευρώ.

Ωστόσο ο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές κατασκευάστριες εταιρείες αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αργή ανάπτυξη του οικονομικού της οχήματος, ανάγκασαν την Tesla να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της.

Το 2023, ο πρώην πλέον επικεφαλής του συστήματος κίνησης της Tesla, Colin Campbel, αποκάλυψε ότι ο ηλεκτροκινητήρας του Model 2 δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου σπάνιες γαίες και ότι το σύστημα κίνησης θα είναι συμβατό με οποιαδήποτε μπαταρία. Το αποτέλεσμα θα ήταν η μεγαλύτερη ευελιξία στην προμήθεια μπαταριών, ελαχιστοποιώντας έτσι το κόστος παραγωγής και αγοράς. Ωστόσο δεν είναι ακόμη γνωστό αν αυτή η τεχνολογία θα περάσει στο ρομποταξί.

Η ικανότητα της Tesla να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο φθηνότερο από το Model 3 θα εξαρτηθεί από την επιλογή της χημείας της μπαταρίας και τον τρόπο εγκατάστασης των κυψελών. Η εταιρεία έχει ήδη χρησιμοποιήσει κυψέλες φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), τα οποία είναι φθηνότερα στην παραγωγή από το κοβάλτιο νικελίου-μαγγανίου (NMC).

Η εταιρεία φημολογείται πως εξελίσσει την τεχνολογία «cell-to-chassis» στα γερμανικής κατασκευής Model Y, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας με την κινεζική BYD. Αυτή η τεχνολογία θα έχει ως αποτέλεσμα την κατασκευή ελαφρύτερων μπαταριών σε πιο μικρές διαστάσεις, εξοικονομώντας ακόμη περισσότερο χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πρόσθετες κυψέλες. Ως αποτέλεσμα θα μπορεί να αντισταθμίσει τη χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του LFP και να προσφέρει υψηλότερη αυτονομία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!