Αν ψάχνετε να βρείτε οικογενειακό αυτοκίνητο με 7 θέσεις, το MotorOne δοκίμασε και ξεχώρισε 5 μοντέλα τα οποία μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες σας.
Τα 4 SUV και το MPV που σας παρουσιάζουμε κινούνται τόσο με αμιγώς ηλεκτρικά όσο και με βενζινοκίνητα σύνολα, ενώ εξοπλίζονται με όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Δείτε παρακάτω συνοπτικά τα κύρια χαρακτηριστικά τους, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Kia EV9 GT Line 7-Seater AWD 384 PS
Το Kia EV9 είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με 204 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) ή με 384 ίππους και τετρακίνηση (AWD). Εμείς δοκιμάσαμε τη δεύτερη η οποία κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα.
Στην πόλη, το μεγάλο μέγεθος απαιτεί την προσοχή του οδηγού – κάτι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο. Η ορατότητα είναι καλή και η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ποιοτική κύλιση.
Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο SUV είναι ήσυχο και πάντα πρόθυμο να επιταχύνει και να διατηρεί με άνεση υψηλή ταχύτητα (τελική: 200 χλμ./ώρα). Κάθε σανίδωμα του γκαζιού μεταφράζεται σε μια απότομη ώθηση προς τα εμπρός. Σημειώστε πως η έκδοση GT Line της δοκιμής έχει αυξημένη μέγιστη ροπή 700 Nm (από 600), ολοκληρώνοντας την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3’’!
Δείτε την αναλυτική δοκιμή για το Kia EV9 GT Line 7-Seater AWD 384 PS
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid
Η γκάμα του νέου Skoda Kodiaq απαρτίζεται από μία έκδοση βενζίνης 1.5 TSI mild hybrid, δύο diesel TDI και την κορυφαία έκδοση iV που δοκιμάζουμε. Οδηγώντας την, τόσο στην πόλη όσο και επαρχιακό δρόμο αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, εκτιμήσαμε για μια ακόμη φορά τις δυνατότητες των plug-in hybrid αυτοκινήτων. Δυνατότητες που στην περίπτωση του Kodiaq, είναι σε κορυφαίο επίπεδο.
Το σύστημα PHEV αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, και μια μεγάλη μπαταρία 25,7 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4’’ και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, χάρη κυρίως στον ηλεκτροκινητήρα. Γενικά έχεις ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη μπόλικη δύναμη στο δεξί σου πόδι, είτε θες να ξεκινήσεις γρήγορα από στάση, είτε να επιταχύνεις βγαίνοντας από μια στροφή σε ευθεία, είτε για να κάνεις μια προσπέραση γρήγορα και με ασφάλεια.
Δείτε την αναλυτική δοκιμή για το Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid
Volkswagen ID.Buzz Pro LWB 286 PS
Την κίνηση του ID.Buzz αναλαμβάνει το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα που ανέπτυξε η Volkswagen και τοποθετεί και στην έκδοση με το κανονικό μεταξόνιο (NWB). Αυτό αποτελείται στην έκδοση Pro από τον νέο ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 550 Nm ροπής, κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 86 kWh (79 kWh στο ID.Buzz NWB) που μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 200 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Το ID.Buzz LWB μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 487 χλμ. στη θεωρία, περίπου 400 χλμ. στην πράξη, με την κατανάλωση ενέργειας να κυμαίνεται στις 20 kWh/100 χλμ. κατά μέσο όρο (εργοστασιακή τιμή: 18,3 kWh/100 χλμ.).
Στην πράξη, το 7-θέσιο ID.Buzz είναι πρόθυμο να επιταχύνει με δύναμη στο σανίδωμα του γκαζιού. Ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (προς όφελος της αυτονομίας).
Δείτε την αναλυτική δοκιμή για το Volkswagen ID.Buzz Pro LWB 286 PS
Volkswagen Tayron 1.5 eTSI 150 PS
Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI που είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 150 ίππους. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT plus (Active Cylinder Management), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.
Στις οδηγικές εντυπώσεις το Tayron αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.
Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,4 δλ. και 204 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tayron με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.
Δείτε την αναλυτική δοκιμή για το Volkswagen Tayron 1.5 eTSI των 150 ίππων
Volvo EX90 Twin Motor Performance AWD
Η εισαγωγική έκδοση Twin Motor AWD αποδίδει 408 ίππους και 770 Nm ροπής και φαίνονται εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης αν βάλεις στην εξίσωση ότι το μεγάλο SUV των 2.818 κιλών επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.
Στην κορυφή των εκδόσεων όμως, η ισχυρότερη Twin Motor Performance AWD που είχαμε στην διάθεσή μας, απαιτεί για την ίδια διαδικασία ένα δευτερόλεπτο λιγότερo, χάρη στην αυξημένη απόδοση που φτάνει τους 517 ίππους και τα 910 Nm ροπής! Και οι δυο περιπτώσεις χρησιμοποιούν μπαταρία 111 kWh, υδρόψυκτη 750 κιλών με ωφέλιμη χωρητικότητα 104 kWh και δίνουν υποσχέσεις για 600 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Στην πράξη ξεκινάς την κριτική από την εκλεπτυσμένη και premium αίσθηση, η οποία δείχνει ασυναγώνιστη και ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου κατά την κίνηση τόσο από την αθόρυβους ηλεκτροκινητηρες όσο και από την προσεγμένη ηχομόνωση, ώστε να απολαμβάνεις το ταξιδιωτικό του ταλέντο.