5 B-SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα

Δείτε τις δοκιμές των B-SUV Citroen C3, Hyundai Bayon, Renault Captur, Skoda Kamiq και Volkswagen Taigo.

5 B-SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα

Δείτε τις δοκιμές των B-SUV Citroen C3, Hyundai Bayon, Renault Captur, Skoda Kamiq και Volkswagen Taigo.

B-SUV δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Άλλωστε έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κατακτήσουν την ελληνική αγορά, καθώς προσφέρουν τόσο την επιβλητική υπερυψωμένη εμφάνιση μεγαλύτερων μοντέλων, καλύτερους χώρους στο εσωτερικό αλλά και compact εξωτερικές διαστάσεις για την μετακίνηση στον αστικό ιστό.

Φέτος, σχεδόν ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη χώρα μας ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία, κάνοντάς την έτσι την πιο σημαντική της αγοράς.

Στο MotorOne.gr δοκιμάζουμε όλα τα καινούργια και ενδιαφέροντα μοντέλα και το τελευταίο χρονικό διάστημα οδηγήσαμε τα νέα Citroen C3, Hyundai Bayon, Renault Captur, Skoda Kamiq και Volkswagen Taigo. Παρακάτω θα βρείτε μερικές βασικές πληροφορίες για αυτά καθώς και links για τα πλήρη άρθρα δοκιμών.

Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS

Είναι εμφανές με την πρώτη ματιά πως το νέο C3 μετακόμισε από τα σουπερμίνι στη γειτονιά των crossover. Κάτι που μαρτυρούν αφενός το μεγαλύτερο κατά 10 εκ. ύψος (1.577 χιλ. έναντι 1.474 του προηγούμενου) και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197 χιλ.), όσο και από την σχεδίαση που υιοθετεί στοιχεία SUV. Ανάμεσά τους οι πλαστικές ενθέσεις στα τόξα των φτερών, το ψηλό καπό και οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (11)

Αντίστοιχα ευχάριστη είναι η εικόνα που αντικρίζεις μόλις ανοίξεις την πόρτα του νέου C3. Το ταμπλό αποτελείται ουσιαστικά από δύο οριζόντιες ζώνες στο επάνω μέρος. Πρωταγωνιστής είναι αναμφίβολα το μικρό τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τη μεγάλη καμπύλη στο επάνω.

Citroen C3 1.2T 100 PS TEST 2024 (31)

Ο τρικύλινδρος 1.200άρης Turbo κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με ένα μέτριο σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής, δίνοντας στο B-Crossover των 1.150 κιλών πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6’’ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Γενικά, το μοτέρ είναι πρόθυμο να επιταχύνει το C3 σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Σε κατανάλωση από την άλλη, δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε τις αισιόδοξες εργοστασιακές τιμές (5,6-5,7 λτ./100 χλμ.). Η μέση τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν 7,5 λτ./100 χλμ., με χαλαρή αλλά όχι εξαιρετικά οικονομική οδήγηση.

Διαβάστε την δοκιμή του Citroen C3 1.2 Turbo 100 PS

Hyundai Bayon 1.2 80PS

H Hyundai παρουσίασε το νέο Bayon με περισσότερη τόλμη σχεδίασης. Το κομψό, μικρότερο μέλος της οικογένειας SUV της Hyundai παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2021 και τώρα οι εξωτερικές βελτιώσεις που δέχτηκε τονώνουν την εμφάνιση, αντλώντας έμπνευση από το Kona.

Η μοντέρνα σχεδιαστική προσέγγιση της ανανεωμένης καμπίνας πορεύεται με καλοφινιρισμένα και καλοσυναρμολογημένα υλικά που παραμένουν στο σύνολό τους σκληρά. Αυτό δεν μειώνει την προσεγμένη εικόνα του σαλονιού, που ξεχωρίζει σε εργονομία παροχές και πρακτικότητα.

Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (10)

Ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.197 κ.εκ. που αποδίδει 80 ίππους και 113 Nm ροπή (με τις euro6 ευλογίες), αναλαμβάνει να βγάλει το κάστανα από τη φωτιά ως εισαγωγικός κινητήρας. Σαφώς δεν είναι στα φόρτε του οι επιδόσεις όμως είναι φιλότιμος στο σύνολο της καθημερινότητας, με σύμμαχο το πυκνό σε κλιμάκωση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα, που δεν ξεπερνά τα 1.140 κιλά.

Hyundai Bayon 2024 TEST 1.2 (6)

Τα 0-100 km/h έρχονται σε 13,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα, όσο συγκρατημένη και αν ακούγεται, δεν θα προβληματίσει στο καλοτάξιδο έργο όταν διατηρείς το ταχύμετρο στα 120-130 χλμ./ώρα. Αν πιέζεις το μοτέρ ψηλά και ανακατεύεις το κιβώτιο αναζητώντας τις επιδόσεις θα ανεβάσεις και την κατανάλωση κοντά στα 8 λτ./100 χλμ.. Αν πάλι βάλεις το μαστίγιο στην άκρη και το οδηγείς σβέλτα και ανθρώπινα, μπορείς να υπολογίσεις σε καταναλώσεις κάτι παραπάνω από τα 6 λτ./100 χλμ..

Διαβάστε την δοκιμή του Hyundai Bayon 1.2 80PS

Renault Captur 1.0 TCe LPG

Tο πετυχημένο B-SUV της Renault ανεβαίνει επίπεδο υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής μάρκας και σαφώς πιο premium προσέγγιση. Μια εντελώς νέα όψη με Rafale εμπνεύσεις, όπως η νέα κλειστού τύπου μάσκα με το έντονο ανάγλυφο, οι κομψοί LED προβολείς και τα ακροβολισμένα LED ημέρας με την τύπου μπούμερανγκ σχεδίαση, αλλά και η ποικιλία αεραγωγών συμβάλουν σε μια δυναμική και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη εικόνα.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (1)

Στο εσωτερικό η κεντρική σχεδιαστική ιδέα δείχνει αλώβητη, αν εξαιρέσουμε τα περιστροφικά μπουτόν του κλιματισμού που μετακόμισαν στην digital κεντρική οθόνη.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (2)

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 TCe με LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπή, ενώ οι τιμές αυτές όταν περνάς στην βενζίνη διαμορφώνονται σε 90 ίππους και 150 Nm. Στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του διαπιστώνεις την ζωηρότερη απόκριση με χρήση LPG αλλά και μια συνολικά πρόθυμη και γραμμική απόδοση του μικρού κινητήρα με νόημα σε όλο το εύρος στροφών στην χρήση και των δυο καυσίμων.

Κινούμενοι με βενζίνη τα 6,5 με 8,0 λτ./100 χλμ. είναι μέσα στις προθέσεις του, ενώ με παρόμοια χρήση LPG υπολογίζεις 7,5 με 9,0 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με 48 λίτρα βενζίνης και 40 υγραερίου η συνολική αυτονομία του Captur ξεπερνάει εύκολα τα 1000 χιλιόμετρα και μπορεί να φορτώσει αλλά 300 – 400 χλμ. αν ψάχνεις την οικονομία.

Διαβάστε την δοκιμή του Renault Captur 1.0 TCe LPG

Skoda Kamiq 1.0 TSI 116PS DSG7

Με μυώδες καπό, «αιωρούμενη» οροφή με στιβαρές μεταλλικές μπάρες και αεροδυναμικές ζάντες 18” νέου σχεδιασμού, οι οποίες περιβάλλονται από τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ με διαστάσεις 215/45/18, ο SUV χαρακτήρας είναι εγγυημένος και τονίζεται από τις έντονες γραμμές στο σχεδιασμό του αμαξώματος και τους μικρούς προβόλους.

Skoda Kamiq (9)

Στο εσωτερικό το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με είναι πολύ βολικό στη χρήση και διαθέτει μικρά paddles αλλαγής σχέσεων για το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8” και η κεντρική οθόνη ίδιων διαστάσεων για το σύστημα infotainment αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Skoda Kamiq (25)

Η εξελιγμένη έκδοση του ιδιαίτερα «σπιρτόζου» χιλιάρη 3κύλινδρου turbo κινητήρα 1.0 TSI evo2 σε εκπλήσσει με την ευστροφία της. Είναι πάντα πρόθυμος να προσφέρει άμεσα τη ροπή 200 Nm ακόμα και σε υψηλότερες στροφές, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο αποδοτικός, χάρη σε περαιτέρω βελτιώσεις υλικού και λογισμικού. Αυτές περιλαμβάνουν μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και στροβιλοσυμπιεστών μεταβλητής γεωμετρίας (VGT).

Η βέλτιστη αναλογία ανάφλεξης αέρα-καυσίμου είναι πλέον διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και η ισχύς του κινητήρα έχει ανέβει από τους 110 στους 116 ίππους, τους οποίους κάνει διαθέσιμους στην πληρότητά τους 500 σ.α.λ. νωρίτερα. Αυτό επιτρέπει να πραγματοποιηθεί η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και παρότι δεν πρόκειται για… αγωνιστικές επιδόσεις θα σου φανεί ότι έρχονται νωρίτερα. Σε πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες μπορεί να διατηρηθεί στην περιοχή των 7,5 λτ./100 χλμ. με λίγη συγκράτηση από μέρους του οδηγού, καθώς η ευστροφία του 3κύλινδρου μοτέρ έχει και το κόστος της, αλλά το ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα κάνει τις επισκέψεις στο πρατήριο πιο σπάνιες.

Διαβάστε την δοκιμή του Skoda Kamiq 1.0 TSI 116PS DSG7

Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150PS DSG

Στο εμπρός μέρος, η κληρονομιά της σχεδιαστικής γλώσσας της Volkswagen συναντά τη μοντέρνα αίσθηση, η οποία ενισχύεται μία λωρίδα LED που εκτείνεται σε ολόκληρο το εμπρός μέρος, μέχρι το έμβλημα VW και συνδέει τους προβολείς IQ.Light LED Matrix του αυτοκινήτου της δοκιμής, δημιουργώντας μία εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή.

Volkswagen Taigo TEST 2024 (1)

Το εσωτερικό είναι άνετο και εργονομικό, με καλή ποιότητα κατασκευής. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στα Sport comfort καθίσματα, ανεξαρτήτως αν σου αρέσει να κάθεσαι ψηλά ή χαμηλά. Παρά την έλλειψη οσφυϊκής υποστήριξης, το ταξίδι παραμένει άνετο και απολαυστικό.

Volkswagen Taigo TEST 2024 (11)

Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του 4κύλινδρου turbo κινητήρα TSI των 1,5 λίτρων είναι αρκετά για να κινήσουν τα 1.304 κιλά του Taigo με οποιοδήποτε ρυθμό θελήσεις, και να έχεις συνάμα άνετα ταξίδια. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τα 100 χλμ. από στάση να έρχονται σε 8,3 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να ανέρχεται στα 212 χλμ./ώρα. Σε διαδρομές χωρίς πολλούς σηματοδότες, όπου η μέση ταχύτητα είναι υψηλότερη, η κατανάλωση μπορεί να κατέβει ακόμη και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης (και με τη χρήση κλιματισμού), ίσως σκαρφαλώσει στα 9 λτ./100 χλμ..

Διαβάστε την δοκιμή του Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150PS DSG

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!