Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.0 TCe LPG (+video)

Tο πετυχημένο B-SUV με το τολμηρό design και τις πολύπλευρες δυνατότητες καλπάζει διαχρονικά πρός την επιτυχία.

Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1.0 TCe LPG (+video)

Tο πετυχημένο B-SUV με το τολμηρό design και τις πολύπλευρες δυνατότητες καλπάζει διαχρονικά πρός την επιτυχία.

Renault Captur 1.0 TCe LPG: Το νέο Renault Captur, είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα κόμπακτ SUV της τελευταίας δεκαετίας. Λογικό εκ πρώτης γιατί η Renault ήταν από τις πρωτοπόρες εταιρείες που επένδυσαν στα ανερχόμενα B-SUV και αναμενόμενο, γιατί ήρθε μελετημένο.

Η εμπορική του πορεία είναι η επιβράβευση της επιτυχίας. Σταδιοδρομεί επι 10ετία σε 90 χώρες και έχει στο καρνέ του παραπάνω από 2.000.000 πωλήσεις κάτι που του δίνει ηγετική θέση στην κατηγορία του. Η δεύτερη γενιά του καλπάζει ήδη στο ρυθμό της επιτυχίας και δέχεται μια καίρια σχεδιαστική ανανέωση και έναν καλό λόγο για να σταθεί η ματιά επάνω της.

Συν τοις άλλοις απολαμβάνει το εργοστασιακό δικαίωμα στο υγραέριο ώστε στις ζοφερές μέρες που διανύουμε να γίνει η ευκαιρία για nonstop εκδρομικό προγραμματισμό. Άλλωστε όσο και αν απασχολεί την επικαιρότητα η ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν και οι κλασικές αξίες που θα δώσουν ανάσες στην τσέπη του καταναλωτή.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (27)

Και αν ψάχνεις για κάτι έτοιμο, κάτι εργοστασιακό με τις ευλογίες της Renault, το Captur είναι μια από τις προτάσεις που θα βρεις στον Γάλλο κατασκευαστή που προσφέρει την τεχνολογία LPG στα μοντέλα της από το 2010. Σήμερα το πετυχημένο B-SUV της Renault ανεβαίνει επίπεδο υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής μάρκας και σαφώς πιο premium προσέγγιση.

Γαλλικό μακιγιάζ

Μια εντελώς νέα όψη με Rafale εμπνεύσεις, όπως η νέα κλειστού τύπου μάσκα με το έντονο ανάγλυφο, οι κομψοί LED προβολείς και τα ακροβολισμένα LED ημέρας με την τύπου μπούμερανγκ σχεδίαση, αλλά και η ποικιλία αεραγωγών συμβάλουν σε μια δυναμική και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη εικόνα. Οπτικά λοιπόν ακολουθεί το γνωστό δρόμο κομπακτ SUV, με αθλητικό στιλ, διχρωμίες έντονη εξατομίκευση, οροφή με κουπέ κατάληξη, νέο προφυλακτήρα και λογότυπο πίσω, ενώ τα LED φώτα εδώ διατηρούν το σχήμα «C» αλλά με διάφανο κρύσταλλο.

Στο εσωτερικό η κεντρική σχεδιαστική ιδέα δείχνει αλώβητη, αν εξαιρέσουμε τα περιστροφικά μπουτόν του κλιματισμού που μετακόμισαν στην digital κεντρική οθόνη. Κατά τα άλλα οι μαλακές επενδύσεις κερδίζουν τις εντυπώσεις, οι οικολογικές ταπετσαρίες με την μοντέρνα υλοποίηση δίνουν πόντους στην λεπτομέρεια και το οδηγοκεντρικό ταμπλό που είναι στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό περικλείεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη έως 10,2”  και οθόνη αφής που θυμίζει tablet (έως 10,4”) για το σύστημα πολυμέσων.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (2)

Η αναβάθμιση στα συστήματα διασύνδεσης και ασφάλειας είναι ένα ακόμα δυνατό σημείο του επίκαιρου B-SUV της Renault. Έως και 28 είναι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, θύρες USB-C υπάρχουν για όλους τους επιβάτες, ενώ το high-tech σύστημα πολυμέσων openR link με τις ενσωματωμένες λειτουργίες της Google απλοποιεί την πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.

Χωροταξικά τα 2.639 χιλ. του μεταξονίου έχουν αξιοποιηθεί εξαιρετικά για να του βγάζεις το καπέλο, αφού καταφέρνει να βολέψει με άνεση ακόμα και υψηλόσωμους επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο με την συρόμενη λειτουργία του κατά 16 εκ.  δίνει έξυπνη διαμόρφωση αναλόγως τις ανάγκες, ενώ δημιουργεί ταυτόχρονα και τον χώρο αποσκευών από τα 422 έως τα 536 λίτρα.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (19)

Αν μάλιστα εκμεταλλευτεί κανείς και την ανάκληση του πίσω καθίσματος προκύπτει ένας χώρος 1.275 λτ. για μετακόμιση. Στα θετικά και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, που απογειώνουν την πρακτικότητα της καμπίνας.

Σε διπλό ταμπλό

Στην πλούσια γκάμα κινητήρων του Captur συναντά κανείς προτάσεις mild hybrid, full hybrid, αποκλειστικά βενζίνης και βενζίνης/LPG δηλαδή bi-fuel. Η ψυχή του B-SUV της δοκιμής μας είναι ένας τρικύλινδρος χιλιάρης με δυνατότητα χρήσης δυο καυσίμων. Με ένα μπουτόν μπορείς να επιλέγεις με τι θα ταΐζεις τον κινητήρα που έχει τις ανάλογες τροποποιήσεις για να υποδεχτεί εκτός της βενζίνης και υγραέριο.

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 TCe με LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπή, ενώ οι τιμές αυτές όταν περνάς στην βενζίνη διαμορφώνονται σε 90 ίππους και 150 Nm. Στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του διαπιστώνεις την ζωηρότερη απόκριση με χρήση LPG αλλά και μια συνολικά πρόθυμη και γραμμική απόδοση του μικρού κινητήρα με νόημα σε όλο το εύρος στροφών στην χρήση και των δυο καυσίμων.

Κινούμενοι με βενζίνη τα 6,5 με 8,0 λτ./100 χλμ. είναι μέσα στις προθέσεις του, ενώ με παρόμοια χρήση LPG υπολογίζεις 7,5 με 9,0 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με 48 λίτρα βενζίνης και 40 υγραερίου η συνολική αυτονομία του Captur ξεπερνάει εύκολα τα 1000 χιλιόμετρα και μπορεί να φορτώσει αλλά 300 – 400 χλμ. αν ψάχνεις την οικονομία.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (20)

Κάτι που στο σύνολο απογειώνει τις ταξιδιωτικές του δυνατότητες προσφέροντας ταυτόχρονα και ξεκούραστες εκδρομικές στιγμές στους επιβάτες. Αν πάλι αναζητάς τις επιδόσεις μπορεί τα 13 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιταχύνοντας από στάση και τα 173 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας να μην φαίνονται εντυπωσιακά νούμερα, όμως στην εξίσωση πρέπει να μπει και το βάρος των 1.275 κιλών με γεμάτες τις δεξαμενές του. Παρόλα αυτά δεν το νιώθεις ποτέ υποτονικό και είναι πάντα πρόθυμο στις επιταχύνσεις να βγει μπροστά.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (1)

Στο δρόμο παραμένει Captur και μόνο στην μετάβαση από άδειο στο full γεμάτο θα διαπιστώσεις το βάρος. Τόσο στην απόδοση, όσο και στην αδράνεια αν αποφασίσεις να βγάλεις τον επιθετικό οδηγό από μέσα σου.

Σε γενικές γραμμές  συμπεριφέρεται προβλέψιμα και φιλικά, χωρίς απότομες αντιδράσεις ακόμα και σε οριακές συνθήκες. Ακόμα και τότε όμως υπάρχει το ESP να μαζέψει τις υπερβολές, ενώ και τα φρένα όταν τα χρειαστείς δεν θα σε προδώσουν.

Renault Captur 11.0 TCE LPG (39)

Μόνο το τιμόνι θα λέγαμε ότι προσφέρει υπερβολική υποβοήθηση, όμως γρήγορα το συνηθίζεις, ενδεχομένως οι λιγότερο απαιτητικοί να το βρίσκουν και ευχάριστο σε βάρος. Υπάρχει μια σειρά από προγράμματα οδήγησης που σετάρουν το αυτοκίνητο με βάση το ζητούμενο, ενώ εκτός από καλές επιδόσεις και καταναλώσεις, το B-SUV της Renault παραμένει ευχάριστο και επικοινωνιακό με στόχευση ένα αποτελεσματικό οδηγικό καθήκον.

Εν (γαλλικό) κατακλείδι

Μοντέρνο καθολικά, καλοεξοπλισμένο και εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, το compact SUV της Renault προσφέρει ευρύτατη γκάμα επιλογών, με την έκδοση διπλού καυσίμου, να δίνει το εργοστασιακό δικαίωμα στον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη βενζίνης να χρησιμοποιεί και υγραέριο με τα ανάλογα οφέλη.

Πακέτο με τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν, το ανανεωμένο Captur ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας στα μέτρα του και ταυτόχρονα σερβίρει δελεαστικές τιμές για να προσελκύσει κόσμο στις εκθέσεις Renault.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Renault Captur 11.0 TCE LPG (25)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!