Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων διέρχεται από μια περίοδο καθοριστική για την συνέχειά της.
Οι εταιρείες γνωρίζουν πως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστούν καιρό ακόμα για να κερδίσουν τον κόσμο και να κυριαρχούν πλήρως στους δρόμους. Για αυτόν τον λόγο προσπαθούν να τα εξοπλίσουν με άνεση, πολυτέλεια, επιδόσεις και διαρκώς μεγαλύτερες μπαταρίες για καλύτερες αυτονομίες.
Εμείς δοκιμάσαμε και ξεχωρίσαμε 5 αμιγώς ηλεκτρικά SUV που βρέθηκαν στα χέρια μας. Παρακάτω σας παραθέτουμε ποια είναι αυτά, καθώς και την άποψή μας για αυτά. Θα βρείτε επίσης links με τις αναλυτικές δοκιμές για κάθε μοντέλο.
BYD Atto 3
Η BYD χτίζει το δικό της όνειρο για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου κολοσσού παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, με στοχευμένες κινήσεις και εξαιρετικά ποιοτικά προϊόντα, σαν το Atto 3. Ο οδηγός κάθεται σωστά στο άνετο – αλλά κάπως στενό – κάθισμα και έχει καλή εποπτεία του δρόμου εμπρός και πίσω. Μπορεί να επιλέξει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport), σε κάθε περίπτωση όμως έχει στη διάθεσή του ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm, για να επιταχύνει και να προσπεράσει γρήγορα και ασφαλώς.
Στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρικό SUV των 1.750 κιλών ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, αν κινηθείς σβέλτα και με γραμμές απολαμβάνεις αποτελεσματικότητα και σιγουριά. Σε κάθε περίπτωση, το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης φροντίζει έτσι ώστε το όχημα να παραμένει στην πορεία του.
Δείτε περισσότερα για το BYD Atto 3
Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range
Η Ford με τη Mustang Mach-E επέδειξε τεράστιο σθένος και τόλμη. Δεν πήρε απλώς την απόφαση να μπει στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ένα premium μοντέλο, αλλά του έδωσε την αίγλη του αλόγου που καλπάζει, το εμβληματικό σήμα της Mustang.
Στην οδήγηση, η τετρακίνητη Mustang Mach-E είναι αυτό ακριβώς που περιμένεις από ένα Ford: ένα από τα πιο απολαυστικά μοντέλα της κατηγορίας. Το στιβαρό αμάξωμα και η καλορυθμισμένη ανάρτηση σου εμπνέουν αυτοπεποίθηση τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε στροφιλίκι, όπου μπορείς να οδηγείς με ροή και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, απολαμβάνοντας αίσθηση ικανότητας και ευχαρίστησης. Αν το επιδιώξεις μάλιστα, το πίσω μέρος δεν θα διστάσει να ανοίξει λίγο την τροχιά του προς το εξωτερικό της στροφής, τόσο ώστε να εξαλείψει οποιαδήποτε τάση υποστροφής. Για πλαγιολισθήσεις πάντως, χρειάζεται περισσότερος χώρος συγκριτικά με την πισωκίνητη Mach-E.
Δείτε περισσότερα για την νέα Ford Mustang Mach-E AWD Extended Range
Kia EV9
Η ηλεκτροκίνηση, πέρα από το οικονομικό και οικολογικό όφελος που υπόσχεται, φέρνει μαζί της μεγάλες ανατροπές. Μία από αυτές είναι η αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβάνεται το αγοραστικό κοινό σήματα και μάρκες και το νέο Kia EV9 αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ακριβώς αυτό.
Στην πόλη, το μεγάλο μέγεθος απαιτεί την προσοχή του οδηγού – κάτι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο. Η ορατότητα είναι καλή και η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ποιοτική κύλιση. Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο SUV είναι ήσυχο και πάντα πρόθυμο να επιταχύνει και να διατηρεί με άνεση υψηλή ταχύτητα (τελική: 200 χλμ./ώρα). Κάθε σανίδωμα του γκαζιού μεταφράζεται σε μια απότομη ώθηση προς τα εμπρός. Σημειώστε πως η έκδοση GT Line της δοκιμής έχει αυξημένη μέγιστη ροπή 700 Nm (από 600), ολοκληρώνοντας την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3’’!
Δείτε περισσότερα για το Kia EV9
Nissan Ariya
Η πλατφόρμα CMF-EV, στην οποία πατάει το ηλεκτρικό SUV της Nissan, είναι ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά μοντέλα και επιτυγχάνει ιδανική κατανομή βάρους, δηλαδή 50:50 για τις εκδόσεις με τους δυο ηλεκτροκινητήρες και 52:48 στην προσθιοκίνητη βερσιόν που είχαμε στα χέρια μας.
Η ισχυρότερη μπροστοκίνητη εκδοχή των 242 ίππων και 300 Nm ροπής προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), παρότι έχει να διαχειριστεί παραπάνω από δυο τόνους ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία 91 kWh (87 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας). Άλλωστε για εκρηκτικές επιδόσεις η Nissan διαθέτει το Ariya σε έκδοση Performance που και πάλι όμως δεν αλλοιώνει την συνολική ολοκληρωμένη εικόνα του με στόχο να υπερισχύσει σε έναν και μόνο τομέα.
Δείτε περισσότερα για το Nissan Ariya
Toyota bZ4X
Η πρεμιέρα της Toyota στην ηλεκτροκίνηση βασίζεται στην πλατφόρμα eTNGA που είναι σχεδιασμένη ειδικά για τις ηλεκτρικές απαιτήσεις και ενσωματώνει την μπαταρία για χαμηλό κέντρο βάρους.
Η συμπεριφορά του bZ4X επικεντρώνεται στην απόλυτη ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Αισθάνεσαι πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο με ζωντάνια και ισορροπία συμπεριφοράς. Η ανάρτηση πέρα από άνεση προσφέρει και ταυτόχρονα καλό συνολικό έλεγχο, συνδυασμένη με σωστή αίσθηση από τιμόνι και φρένα και όλα αυτά συντελούν στην προσφορά μιας καλοτάξιδης, φιλικής και ευχάριστης πρότασης στην κατηγορία του.