Οι φήμες τελικά επιβεβαιώθηκαν: Η Nissan προχώρησε σε αντικατάσταση του Διευθύνοντα Συμβούλου της, στον απόηχο της αποτυχημένης διαδικασίας συγχώνευσης της εταιρείας με την Honda.
Ο Makoto Uchida και η Nissan τερμάτισαν από κοινού πρόωρα το συμβόλαιο που τους συνέδεε, ενώ την θέση του θα αναλάβει πλέον ο Ivan Espinosa.
H αλλαγή αυτή αποφασίστηκε μετά από συνάντηση των διοικητικών μελών, ενώ θα εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου. Παράλληλα, σχεδιάστηκαν και επιπρόσθετες διοικητικές αλλαγές, οι οποίες ως στόχο θα έχουν να «επιτύχουν τους βραχυπρόθεσμους και μεσοπρόθεσμους στόχους, τοποθετώντας παράλληλα την Nissan σε τροχιά μακροχρόνιας ανάπτυξης».
- Το νέο premium SUV που είναι διαθέσιμο με όφελος έως 3.100 €
- Το ιδανικό ηλεκτρικό για την πόλη με μόνο 15.900 €
- Γνώρισε το νέο έξυπνο C-SUV για απόδοση και οικονομία
- Μάθετε τα πάντα για τον ηγέτη της ηλεκτρικής επέλασης της Toyota
- Ετοιμοπαράδοτα ηλεκτρικά SUV με όφελος έως 10.000 ευρώ
Η Nissan προβλέπει ότι στο τέλος του Μαρτίου θα έχει σημειώσει ζημιές ύψους 80 δισεκατομμυρίων γιεν (πάνω από 500.000.000 ευρώ), μετά από το αποτυχημένο σχέδιο του Uchida να επαναφέρει τα οικονομικά της εταιρείας. Σε ανακοίνωσή της τον Ιούνιο, η ιαπωνική εταιρεία ανέφερε πως διέκοψε πλήρως την εξέλιξη των παραδοσιακών κινητήρων βενζίνης, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση.
Tο πλάνο όμως δεν λειτούργησε. Στην παγκόσμια αγορά οι έμποροι της Nissan αναγκάζονται να πουλάνε αυτοκίνητα κάτω του κόστους ενώ η παραγωγή των εργοστασίων της έχει μειωθεί κατά 20%, κυρίως λόγω της πτώσης της ζήτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα, παρά την απόλυση 9.000 εργαζομένων και την πώληση του ποσοστού που κατείχε στην Mitsubishi – ήτοι 34% των μετοχών – τα διεθνή μέσα έκαναν λόγο τον Νοέμβριο για δύο ανώνυμα ανώτερα στελέχη της Nissan που υποστήριξαν ότι «η εταιρεία έχει 12 με 14 μήνες για να επιβιώσει».
Με τον Uchida εκτός προσκηνίου, οι συζητήσεις συγχώνευσης Nissan-Honda θα μπορούσαν να συνεχιστούν. Οι Financial Times ανέφεραν σε δημοσίευμα του Φεβρουαρίου ότι «η Honda θα μπορούσε να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις, αν έφευγε από την θέση του CEO ο Uchida». Ωστόσο, τίποτα επίσημο δεν έχει ανακοινωθεί προς το παρόν.
Ο Ivan Espinosa εντάχθηκε στο δυναμικό της Nissan το 2003, ενώ σταδιακά αναρριχήθηκε στην ιεραρχία. Προτού αναλάβει την θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ο Espinosa ήταν αντιπρόεδρος παγκόσμιας στρατηγικής και επικεφαλής σχεδιασμού. Ο Makoto Uchida δήλωσε σχετικά με τον αντικαταστάτη του: «Ο Espinosa είναι ακόμα στα 40 του και έχει αποθέματα ενέργειας, ενώ δηλώνει λάτρης του σπορ αυτοκινήτου και της οδήγησης».
Αυτό σημαίνει πως, αν καταφέρει να ξεπεράσει τα τεράστια οικονομικά εμπόδια, η Nissan θα μπορούσε να εμπλουτίσει την γκάμα της με αρκετά νέα και σπορ μοντέλα, με έμφαση στην καλή αίσθηση στον δρόμο. Σε συνέντευξη τύπου, ο Espinosa δήλωσε σχετικά: «Πιστεύω ειλικρινά ότι η Nissan έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από αυτές που βλέπουμε σήμερα. Ανυπομονώ να χτίσω πάνω στις προσπάθειες εκείνων που έχουν έρθει πριν από μένα».