Η Honda και η Nissan συμφώνησαν να τερματίσουν τις διαδικασίες που θα οδηγούσαν σε μια επιχειρηματική συγχώνευση.
Αν οι δύο εταιρείες κατάφερναν να συγχωνευτούν, θα μετατρέπονταν στην τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Η προτεινόμενη συμφωνία, η οποία περιελάμβανε επίσης και τη Mitsubishi Motors, έχει πλέον καταρρεύσει και επίσημα. Ωστόσο, τόσο η Honda όσο και η Nissan ανέφεραν στις δηλώσεις τους ότι θα διατηρήσουν μια “στρατηγική συνεργασία με στόχο την εποχή της νοημοσύνης και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων”.
Η οριστική συμφωνία αναμενόταν να πραγματοποηθεί τον Ιούνιο του 2025, ενώ η νέα κοινή εταιρεία που θα δημιουργούταν θα ξεκινούσε τη λειτουργία της τον Αύγουστο του 2026.
Οι δύο εταιρείες ανέφεραν τους ίδιους λόγους για την αποτυχία της συγχώνευσης, δηλώνοντας: “Εξετάστηκαν πολλές επιλογές όσον αφορά τη δομή της επιχειρηματικής ενοποίησης. Η Honda πρότεινε την αλλαγή της δομής από τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας χαρτοφυλακίου, όπου η Honda θα διόριζε την πλειοψηφία των διευθυντών και τον διευθύνοντα σύμβουλο με βάση την από κοινού μεταβίβαση μετοχών, όπως είχε αρχικά περιγραφεί στο μνημόνιο συνεργασίας. Ως αποτέλεσμα, η Honda θα ήταν η μητρική εταιρεία και η Nissan η θυγατρική εταιρεία μέσω ανταλλαγής μετοχών”.
Ωστόσο, είναι πλέον σαφές ότι δεν μπόρεσε να επιτευχθεί μια αποδεκτή λύση, καθώς και οι δύο εταιρείες κλήθηκαν να δώσουν προτεραιότητα στην “ταχύτητα λήψης αποφάσεων και στην εκτέλεση μέτρων διαχείρισης σε ένα ολοένα και πιο ασταθές περιβάλλον της αγοράς που οδεύει προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης”.
Την ίδια στιγμή, όπως έκανε γνωστό χθες, Τετάρτη, το πρακτορείο Reuters, η Foxconn εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με τη Nissan, καθώς η αυτοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με οικονομικές δυσκολίες και αναζητεί συνεργάτες για να εφαρμόσει ένα νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.