Πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο F1;

Αν αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1, σας έχουμε την απάντηση!

Πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο F1;

Αν αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1, σας έχουμε την απάντηση!

Τα μονοθέσια της Formula 1 είναι στην ουσία συνεχώς εξελισσόμενα πρωτότυπα, τα οποία πολλές φορές, αεροδυναμικά τουλάχιστον είναι πολύ διαφορετικά στο ξεκίνημα και στο τέλος της σεζόν του Πρωταθλήματος. Αλλά πόσο κοστίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1; Οι ομάδες ισχυρίζονται ότι είναι δύσκολο να υπολογιστεί κάτι τέτοιο, καθώς θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι εργατοώρες υπαλλήλων με σταθερές απολαβές στον υπολογισμό, πέραν των πρώτων υλών. Η σύντομη απάντηση όμως, είναι ότι η αξία ενός μονοθεσίου F1 εκτιμάται περίπου στα 15 εκατομμύρια δολάρια.

Οι ομάδες δεν αποκαλύπτουν εύκολα το κόστος των 14.500 εξαρτημάτων που απαρτίζουν ένα μονοθέσιο της Formula 1. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πιο ακριβό σύνολο είναι αυτό της μονάδας ισχύος, το κόστος της οποίας ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια δολάρια περίπου. Μία ομάδα θα χρειαστεί 4-5 μονάδες ισχύος ανά μονοθέσιο κατά τη διάρκεια μίας χρονιάς, συμπεριλαμβανομένων των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης.

To δεύτερο πιο ακριβό εξάρτημα είναι το monocoque, το κέλυφος ασφαλείας που περικλείει και προστατεύει τον οδηγό δηλαδή, και το κόστος του εκτιμάται μεταξύ 1-1,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Μία ομάδα θα κατασκευάσει 4-6 monocoque κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Το σειριακό seamless κιβώτιο 8 σχέσεων κοστίζει περίπου 400.000 – 600.000 δολάρια και οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τέσσερα ανά μονοθέσιο για τα Grand Prix μίας ολόκληρης σεζόν (συν ένα για τις χειμερινές δοκιμές). Η μετάδοση ενδέχεται να ανέλθει στα 250.000 δολάρια.

Το σύστημα ψύξης κοστίζει περίπου 180.000 – 200.000 δολάρια, και σε αυτό το πλαίσιο κινείται και το κόστος του υδραυλικού συστήματος. Η αδιάτρητη ελαστική κυψέλη καυσίμου την οποία προμηθεύει σε όλες τις ομάδες (με κατά παραγγελία σχεδιασμό) η ATL (Aero Tec Laboratories) εκτιμάται στα 140.000 – 150.000 δολάρια.

Η συνολικής αξία των αεροτομών (εμπρός και πίσω) μπορεί να φτάσει έως και τα 200.000 με 300.000 δολάρια. Μία πίσω αεροτομή από μόνη της ενδέχεται να κοστίζει 85.000 δολάρια και σε αυτήν έρχεται να προστεθεί και το κόστος του DRS, ενώ στο εμπρός μέρος το κόστος αυξάνει αρκετά το ρύγχος, το οποίο περνάει αυστηρά crash test και πρέπει να παραμορφώνεται με συγκεκριμένο τρόπο, για να απορροφά τις προσκρούσεις.

F1 - Valtteri Bottas (Alfa Romeo), GP Σάο Πάολο 2023

Το περίπλοκο τιμόνι που μοιάζει με χειριστήριο… διαστημοπλοίου κοστίζει 50.000 – 70.000 δολάρια, ενώ στα 50.000 δολάρια εκτιμάται και το κόστος των αναρτήσεων. Το σύστημα πέδησης ανέρχεται στα 30.000 δολάρια, ενώ το κόστος του halo είναι 17.000 δολάρια. Ένα σετ ελαστικών κοστίζει 2.700 δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα κανονικό αγωνιστικό τριήμερο, με κάθε οδηγό να έχει 13 σετ σλικ γόμας στη διάθεσή του, οι ομάδες ξοδεύουν 78.000 δολάρια μόνο για τα ελαστικά. Το συνολικό κόστος μόνο για τα ελαστικά για μία χρονιά (συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών εξέλιξης) ανέρχεται σε σχεδόν 2 εκατομμύρια δολάρια.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι τιμές είναι κατά προσέγγιση και ενδέχεται να απέχουν από το πραγματικό ποσό, καθώς όπως αναφέραμε, οι ομάδες δεν αποκαλύπτουν πολλές λεπτομέρειες για το κόστος των μονοθεσίων τους.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Σάο Πάολο

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!