F1-GP Μεξικού: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγική

Οι δύο Ferrari έκαναν την έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές, του GP Μεξικού της Formula 1, αλλά θα έχουν το ρυθμό να αντισταθούν στην επίθεση του Max Verstappen στον αγώνα;

F1-GP Μεξικού: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγική

Οι δύο Ferrari έκαναν την έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές, του GP Μεξικού της Formula 1, αλλά θα έχουν το ρυθμό να αντισταθούν στην επίθεση του Max Verstappen στον αγώνα;

Οι δύο οδηγοί της Ferrari θα εκκινήσουν από την πρώτη σειρά το GP Μεξικού της Formula 1 έπειτα από την έκπληξη που έκαναν στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, όπου όλα κρίθηκαν από τη συμπεριφορά των ελαστικών. Τα ιταλικά μονοθέσια κατάφεραν να διατηρήσουν τα εύθραυστα και επιρρεπή σε υπερθέρμανση Pirelli εντός του ιδανικού πλαισίου στην πρώτη τους προσπάθεια και με αυτό τον τρόπο «κλείδωσαν» την πρώτη σειρά εκκίνησης.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την 4η φετινή του pole position με ελάχιστη διαφορά από τον team-mate του στη Scuderia, Carlos Sainz. Ωστόσο, στον αγώνα θα είναι πιο δύσκολο να διαχειριστούν την καταπόνηση των ελαστικών, η οποία αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον αγώνα της Κυριακής. Παράλληλα, στην κρίσιμης σημασίας εκκίνηση, οι πρωτοπόροι είναι ευάλωτοι στα 811 μ. έως τα φρένα της πρώτης στροφής (τη μεγαλύτερη απόσταση της σεζόν), επειδή ανοίγουν μία «τρύπα» στον αέρα δημιουργώντας slipstream για τα μονοθέσια που ακολουθούν.

H Ferrari ίσως να έχει κάποιο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της περίπτωσης αυτής. Ακόμα και αν οι οδηγοί της Ferrari παραμείνουν στις πρώτες θέσεις όμως, θα είναι δύσκολο να έχουν το ρυθμό να διατηρήσουν πίσω τους τη Red Bull του Max Verstappen, ο οποίος κυνηγά τη 16η νίκη του φέτος, για να καταρρίψει το -δικό του από πέρυσι- ρεκόρ περισσότερων νικών σε μία χρονιά.

Όπως είναι λογικό, ο Ολλανδός Πρωταθλητής είναι το φαβορί, με τη Red Bull να έχει πολύ καλό ιστορικό στην πίστα του Μεξικού. Εναντίον του είναι το γεγονός ότι τα προσπεράσματα στο Μεξικό δεν είναι πολύ εύκολα, αλλά η διαφορά στην καταπόνηση των ελαστικών των καταρρίπτει αυτό. Ο Verstappen είναι ο μοναδικός οδηγός του grid (μαζί με τον Tsunoda), που έχει διαφυλάξει αμφότερα τα σετ σκληρών ελαστικών για τον αγώνα.

Η επικρατέστερη στρατηγική αναμένεται να είναι αυτή ενός pit stop (με χρήση μέσης και μαλακής γόμας), καθώς η συνολική απώλεια χρόνου διέλευσης από το pit lane και αλλαγής ελαστικών «στοιχίζει» πολύ: περίπου 22 δλ. Αλλά είναι πιθανή και η στρατηγική δύο pit stop (με χρήση μέσης-σκληρής-μέσης γόμας). Οι οδηγοί της Ferrari διαθέτουν ένα φρέσκο σετ από τη σκληρή και τη μέση γόμα και ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο σετ μέσης γόμας, όπως και οι οδηγοί της Mercedes. O Sergio Perez (που εκκινεί από την 5η θέση) διαθέτει ένα σετ σκληρής και δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας.

F1 - GP Μεξικού 2023, Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό

Ο Daniel Ricciardo βρήκε στο μονοθέσιο της AlphaTauri έναν εμπρός άξονα στον οποίο μπορεί να «στηριχθεί» και να το πιέσει (σε αντίθεση με το μονοθέσιο της McLaren), και με την 4η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές θύμισε τον παλιό καλό εαυτό του από το 2018 και πριν. Ο ρυθμός αγώνα της AlphaTauri ήταν ενθαρρυντικός στις προσομοιώσεις της Παρασκευής, αλλά πιθανότατα δεν θα είναι αρκετός για να διατηρήσει πίσω του τις Mercedes και τον Perez. Αλλά ο Αυστραλός έχει μία καλή ευκαιρία να σημειώσει πολύτιμους βαθμούς για την AlphaTauri στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Για τους Lewis Hamilton και George Russell, θα είναι πολύ σημαντικό να ξεπεράσουν το εμπόδιο του Ricciardo και να μη χάσουν επαφή με τα μονοθέσια της Ferrari, καθώς η ιταλική ομάδα αποτελεί το βασικό αντίπαλο της Mercedes στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η W14 αναμένεται να διαχειριστεί καλύτερα τα ελαστικά της από τη Ferrari κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Russell έχει να ξεπεράσει και το εμπόδιο του Oscar Piastri.

Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren αναμένεται να δυσκολευτεί με την καταπόνηση των ελαστικών του, καθώς ακόμα μαζεύει εμπειρία σε αυτό τον τομέα, στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1. Η McLaren ήταν απογοητευτική στις κατατακτήριες δοκιμές και o Lando Norris θα εκκινήσει από τη 17η θέση. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τις προσπάθειες του Βρετανού να ανελκυστεί στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Είναι πιθανό να επιλέξει κόντρα στρατηγική και να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.

F1 - GP Μεξικού 2023, Ταχύτερες στρατηγικές αγώνα

Οι οδηγοί της Alfa Romeo, το μονοθέσιο της οποίας ευνοείται από τις αργές στροφές του Μεξικού και το αυξημένο υψόμετρο που μειώνει το υστέρημα της C43 λόγω υψηλής οπισθέλκουσας που παράγει, εκκινούν από την πρώτη δεκάδα και ο προφανής στόχος της ομάδας είναι οι βαθμοί. Βαθμούς θα θέλει να διεκδικήσει και ο Pierre Gasly από την 11η θέση. Η Williams, που απογοήτευσε εχθές, ενδέχεται να έχει ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο στον αγώνα.

Η Aston Martin προετοιμάζεται για ένα δύσκολο αγώνα, έχοντας αποφασίσει να αλλάξει στήσιμο του μονοθεσίου του Lance Stroll, καθώς τοποθετήθηκε δάπεδο, αμάξωμα ψυγείων, κάτω πτερύγια πίσω αεροτομή, αντιστρεπτική ράβδος πίσω ανάρτησης και εμπρός τακάκια διαφορετικών προδιαγραφών, καθώς μετέβη στο παλαιό αεροδυναμικό πακέτο. Κατά συνέπεια, ο Καναδός θα εκκινήσει από το pit lane.

Στη 19η και τελευταία θέση του grid θα βρεθεί ο Logan Sargeant, έπειτα από την ποινή 10 θέσεων που δέχθηκε εχθές επειδή προσπέρασε τον Yuki Tsunoda υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας. Ο Ιάπωνας από την πλευρά του θα εκκινήσει 18ος, επειδή έχει δεχθεί ποινή για τη χρήση 5ης φετινής μονάδας ισχύος.

F1 - GP Μεξικού 2023, Τελική σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!