H Pirelli εξασφάλισε το τελευταίο της συμβόλαιο στην F1

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα ότι η Pirelli θα εξακολουθεί να είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 και τα επόμενα χρόνια, και πιθανότατα αυτό θα είναι το τελευταίο της συμβόλαιο με το άθλημα.

H Pirelli εξασφάλισε το τελευταίο της συμβόλαιο στην F1

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα ότι η Pirelli θα εξακολουθεί να είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 και τα επόμενα χρόνια, και πιθανότατα αυτό θα είναι το τελευταίο της συμβόλαιο με το άθλημα.

Νωρίτερα φέτος, η FIA ενέκρινε δύο υποψήφιες εταιρείες για τη θέση του αποκλειστικού προμηθευτές ελαστικών για τη Formula 1 για την περίοδο 2025-2027: την Pirelli, η κατέχει το πόστο αυτό από το 2011 και την ιαπωνική Bridgestone, που συμμετείχε στη Formula 1 από το 1998 έως το 2010, όντας προκάτοχος της θέσης.

Έπειτα από την έγκριση της FIA, η απόφαση βάραινε τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του αθλήματος, την αμερικανική εταιρεία Liberty Media. Δεν αποτελούσε μυστικό ότι ο πρόεδρος και CEO της Formula 1, Stefano Domenicali επέλεξε την Pirelli, παρά τις πιέσεις από μερικές πλευρές να προτιμήσει την Bridgestone, η οποία προσέφερε πιο δυνατούς οικονομικούς όρους.

Εντέλει, η Formula 1 επέλεξε τη γνώριμη και ασφαλή λύση, καθώς η Formula 1 έχει αλλάξει πολύ από τα χρόνια που η Bridgestone κατασκεύαζε ελαστικά για αυτήν, με τα αεροδυναμικά φορτία που αναπτύσσουν τα μονοθέσια να έχουν αυξηθεί σημαντικά. Ενώ θεωρούνταν δεδομένο ότι η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τα καταφέρει, δεν θα ήταν εύκολο να συμβεί εντός 18 μηνών χωρίς επαρκείς δοκιμές στην πίστα. Επιπλέον, οι προδιαγραφές των ελαστικών αναμένεται να αλλάξουν το 2026, με μικρότερο πλάτος πέλματος και πιθανώς αλλαγή σε ζάντες 16 ιντσών.

Θα ήταν δαπανηρή αποστολή για έναν καινούργιο προμηθευτή ελαστικών να αλλάξει προδιαγραφές ελαστικών έπειτα από μόλις ένα έτος, ενώ δεν θα συμβεί το ίδιο με την Pirelli, η οποία απλά θα συνεχίσει με τις φετινές διαστάσεις ελαστικών έως το 2025. Επίσης, η Bridgestone θα έπρεπε να κατασκευάσει ελαστικά που δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης, τις οποίες η FIA εξακολουθεί να θέλει να απαγορεύσει το 2025. Η F1 ήξερε τι θα συναντήσει με την Pirelli και δεν ήθελε να ρισκάρει με έναν καινούργιο συνεργάτη.

Η νέα συμφωνία της Pirelli, που αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα την επόμενη εβδομάδα, διαρκεί έως το 2027 με επιλογή επέκτασης έως το 2028. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτό θα είναι το τελευταίο συμβόλαιο της Pirelli στη Formula 1, σύμφωνα με τις πληροφορίες πολλαπλών πηγών. Πηγές αναφέρουν ότι ο Domenicali έχει ήδη συζητήσει με τη Bridgestone το ενδεχόμενο να διαδεχθεί την ιταλική εταιρεία το 2028, αλλά οι συνομιλίες δεν έχουν προχωρήσει. Ενδέχεται επίσης να προκύψουν και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες έως τότε.

Η πληροφορία διέρρευσε σε μία δύσκολη ημέρα για την Pirelli, καθώς η FIA αναγκάστηκε να τροποποιήσει τα όρια της πίστας του Losail για τις διαδικασίες του Σαββατοκύριακου στο GP Κατάρ, ώστε τα μονοθέσια να μην ανεβαίνουν στα πυραμιδοειδή kerb των στροφών 12/13, που προκαλούσαν προβλήματα στα ελαστικά, με την ανάπτυξη υψηλών συχνοτήτων κραδασμών να προκαλεί ανεπαίσθητη αποκόλληση του πλευρικού τοιχώματος από τη γόμα του πέλματος και το σκελετό.

Τα προβλήματα ήταν ανιχνεύσιμα μόνο υπό το μικροσκόπιο, ωστόσο ενδέχεται να οδηγήσουν σε υποχρεωτική στρατηγική 3 pit stop για όλους τους οδηγούς στον αγώνα της Κυριακής, αν διαπιστωθεί στην ανάλυση των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο σπριντ ότι τα προβλήματα παραμένουν, παρά τις αλλαγές στην πίστα.

F1 - Ελαστικά

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!