F1-GP Μ. Βρετανίας: Οι επιπτώσεις των καινούργιων ελαστικών

Ο ενισχυμένος σκελετός των ελαστικών της Pirelli παρουσίασε μία νέα πρόκληση για τις ομάδες της Formula 1 στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, όπου η Williams έκανε τη μεγάλη έκπληξη και η Mercedes δυσκολεύτηκε πολύ στον ένα γρήγορο γύρο.

F1-GP Μ. Βρετανίας: Οι επιπτώσεις των καινούργιων ελαστικών

Ο ενισχυμένος σκελετός των ελαστικών της Pirelli παρουσίασε μία νέα πρόκληση για τις ομάδες της Formula 1 στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, όπου η Williams έκανε τη μεγάλη έκπληξη και η Mercedes δυσκολεύτηκε πολύ στον ένα γρήγορο γύρο.

Στην ημέρα του GP Μ. Βρετανίας της Formula 1 που ήταν αφιερωμένη στις ελεύθερες δοκιμές, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν καθ’ όλη τη διάρκεια των δύο ωρών δράσης στην πίστα τα καινούργια ελαστικά της Pirelli, με τους ενισχυμένους σκελετούς. Η ιταλική εταιρεία όρισε παράλληλα πολύ υψηλές κατώτατες πιέσεις ελαστικών (26,5 psi εμπρός, 23 psi πίσω και ενδέχεται να αυξηθούν το Σάββατο), η οποία μείωσε την επιφάνεια επαφής του πέλματος με την άσφαλτο.

Αυτό δημιούργησε αλλαγή ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων των μονοθεσίων, οδηγώντας σε μία πιο υπερστροφική συμπεριφορά στις γρήγορες και μέσης ταχύτητας στροφές. Μονοθέσια που είχαν ήδη υπερστροφική τάση, όπως για παράδειγμα η Mercedes, φάνηκε να δυσκολεύονται περισσότερο από το αναμενόμενο.

Αντιθέτως, μονοθέσια που είχαν υποστροφική τάση πριν, όπως η Williams (και σε μικρότερο βαθμό η Ferrari), έδειχναν ξαφνικά πολύ ανταγωνιστικά, με τον Alex Albon να βρίσκεται στην 3η θέση τόσο στο FP1 όσο και στο FP2, όπου ο Logan Sargeant κατετάγη 5ος. Επίσης, ο ρυθμός της Williams ήταν πολύ καλός και στις προσομοιώσεις αγώνα.

Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, James Vowles, παραδέχθηκε ότι η βελτιωμένη εικόνα της Williams αποτέλεσε έκπληξη για τον ίδιο και τους συνεργάτες του. O Βρετανός παραδέχθηκε ότι οι οδηγοί της έκαναν προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών, με ελάχιστα καύσιμα στο ρεζερβουάρ. Αλλά ακόμα και έτσι, δεν μπορεί να αποδοθεί απόλυτα σε αυτό η αναγέννηση της Williams.

Η μετεωρολογική πρόγνωση προβλέπει πολύ πιο χαμηλές θερμοκρασίες και πιθανότητα βροχής για το το Σάββατο και, εκτός από τα ενισχυμένα ελαστικά και τις υψηλές πιέσεις, είναι πολύ πιθανό η αυξημένη θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα (περίπου 40 βαθμοί Κελσίου) να ενίσχυσε τις συνθήκες που προκαλούσαν υπερστροφή την Παρασκευή. Ίσως αλλάξουν τα πράγματα το Σάββατο.

Η Mercedes, με την απόδοση που παρουσίαζε την Παρασκευή, θα δυσκολευόταν να εισέλθει στο Q2, ωστόσο ο ρυθμός αγώνα στις προσομοιώσεις ήταν αντάξιος μονοθεσίου που θα πάλευε για το βάθρο, όπως δήλωσε ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της γερμανικής ομάδας, Andrew Shovlin. Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η Asotn Martin, η οποία δοκίμαζε διάφορα καινούργια αεροδυναμικά εξαρτήματα που έχει παρουσιάσει στους προηγούμενους αγώνες και θα καταλήξει στην τελική διαμόρφωση μονοθεσίου το Σάββατο.

Ακριβώς αντίθετη ήταν η εικόνα της Ferrari. Ενώ ταχύτερος χρόνος του Sainz ήταν μόλις 22 χλστ. του δλ. από αυτόν του Max Verstappen, στις προσομοιώσεις αγώνα με τη μαλακή γόμα αυτή η διαφορά μεγάλωσε σημαντικά (σχεδόν μισό δλ.) υπέρ της Red Bull, καθώς το ιταλικό μονοθέσιο αντιμετώπιζε τα γνώριμα προβλήματα καταπόνησης των ελαστικών του, με μια γόμα όμως που η αλήθεια είναι ότι οι ομάδες αναμένεται να αποφύγουν στον αγώνα.

Η πίστα του Silverstone θεωρητικα δεν ευνοεί τα χαρακτηριστικά της SF-23, αλλά τα χρονόμετρα στον ένα γύρο έδειξαν διαφορετική εικόνα. Ωστόσο, ακόμα και στις υψηλές θερμοκρασίες, τα ελαστικά παρουσίασαν graining, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur.

Ένα πρόβλημα ηλεκτρικών δεν επέτρεψε στον Charles Leclerc να συμμετάσχει στο FP2. Ωστόσο, η Ferrari έχει αντικαταστήσει τα προβληματικά εξαρτήματα και ο Μονεγάσκος θα συμμετάσχει κανονικά στις διαδικασίες του Σαββάτου χωρίς την ανάγκη να χρησιμοποιήσει επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!