H Παρασκευή δεν ήταν καλή ημέρα για τη Mercedes στο GP Μ. Βρετανίας με τους δύο οδηγούς της να καταλήγουν εκτός της πρώτης δεκάδας τόσο στο FP1, όσο και το FP2. H γερμανική ομάδα ακολούθησε διαφορετική τακτική από τις υπόλοιπες στην πρώτη περίοδο, καθώς χρησιμοποίησε τη σκληρή και τη μέση γόμα, αποφεύγοντας τη μαλακή, που χρησιμοποίησαν όλες οι υπόλοιπες ομάδες στο δεύτερο μισό της διαδικασίας.
Σε αυτό τον αγώνα, η Mercedes έχει παρουσιάσει μία καινούργια εμπρός αεροτομή. Εν γένει, στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές, η W14 έδινε να έχει ασταθή πίσω άξονα, οπότε η γερμανική ομάδα ενδεχομένως να μην έχει βρει την ιδανική ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων, έπειτα από την αναμενόμενη προσθήκη αεροδυναμικού φορτίου στο εμπρός μέρος λόγω των αναβαθμίσεων. Ίσως την κατάσταση της Mercedes επιβάρυνε και η παρουσίαση των ενισχυμένων σκελετών ελαστικών της Pirelli.
Στο FP2, ούτε ο George Russell και ο Lewis Hamilton δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους με τη μαλακή γόμα, κάτι που προκάλεσε σύγχυση στην ομάδα. Ο Hamilton δήλωσε για την ημέρα του: «Δυσκολευόμαστε με το ίδιο πράγμα τον περισσότερο χρόνο. Είναι ένα δύσκολο μονοθέσιο να το οδηγήσεις. Ό,τι κι αν κάνουμε με το στήσιμο, το μονοθέσιο συνεχίζει να είναι δύσκολο στην οδήγηση».
«Στον ένα γρήγορο γύρο δεν αισθάνθηκα καμία βελτίωση μεταξύ των ελαστικών, γεγονός που δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Κάτι μας λείπει. Στις προσομοιώσεις αγώνα δεν φάνηκε να είναι πολύ κακό, οπότε αυτό είναι τουλάχιστον θετικό. Δεν αισθάνθηκα ιδιαίτερα καλά, αν είμαι πραγματικά ειλικρινής, αλλά πρέπει να αισθάνθηκαν χειρότερα οι άλλοι, επειδή δεν ήταν τόσο γρήγοροι ή ενδεχομένως είχαν περισσότερη καταπόνηση».
«Στο τελευταίο κομμάτι της διαδικασίας το μονοθέσιο άρχισε να αισθάνεται πιο σταθερό, για οποιονδήποτε λόγο. Μπορεί να έφταιγε ο άνεμος, μπορεί να έφταιγε η ισορροπία ή εγώ άρχισα να συνηθίζω την ισορροπία. Σε αυτή την πίστα πρέπει πραγματικά να προσπαθείς να ζυγίσεις τα πράγματα σε κάθε στροφή και να κάνεις συμβιβασμούς εδώ και εκεί».
«Υπάρχει ένα τόσο λεπτό σημείο όσον αφορά την ισορροπία και ένα τόσο μεγάλο παράθυρο ισορροπίας. Είναι μπρος-πίσω, δεν είναι ποτέ μόνο σε ένα σημείο, ώστε να μπορείς απλά να το οδηγήσεις. Είναι από το ένα άκρο του φάσματος στο άλλο, από το φρενάρισμα μέχρι την είσοδο στη στροφή, στην κορυφή, στην έξοδο κάθε στροφής. Οπότε, είναι μια σωστή πάλη».
«Μιλούσαμε με τον George και αυτός βρίσκεται στη μία πλευρά με το στήσιμο, και εγώ είμαι στην άλλη. Έλεγε “σκέφτομαι να έρθω προς την κατεύθυνσή σου, αλλά ο χρόνος σου είναι αργός” και εγώ του έλεγα “σκεφτόμουν να πάω προς τη δική σου κατεύθυνση”. Αλλά θα προσπαθήσουμε να το δουλέψουμε απόψε. Ο Mick (Schumacher) θα κάνει λίγη δουλειά στον προσομοιωτή απόψε. Ελπίζω ότι θα βρούμε κάτι για αύριο».
Ο Russell προσέθεσε: «Πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε άκρη, διότι ο ρυθμός στο FP1 φαινόταν αρκετά καλός με τη μεσαία γόμα. Σκεφτήκαμε ότι θα βρισκόμασταν σε καλό επίπεδο αν χρησιμοποιούσαμε τη μαλακή γόμα. Αλλά στο FP2 δεν ήμασταν πουθενά. Οπότε, πρέπει να προσπαθήσουμε να το κατανοήσουμε αυτό».
Όπως κάθε βράδυ Παρασκευή αγωνιστικού τριημέρου, η Mercedes θα εργαστεί στον προσομοιωτή για να βρει τρόπους να βελτιώσει το στήσιμο του μονοθεσίου της ενόψει του Σαββατοκύριακου. Όπως ανέφερε ο Hamilton, ο οδηγός που θα βρίσκεται στον προσομοιωτή αυτή τη φορά θα είναι ο Mick Schumacher.
Back at home and with some new parts on our W14. 💪
Here’s Shov to talk through the updates we’re bringing to the #BritishGP this weekend. 👇 pic.twitter.com/lqadZSL5FQ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 7, 2023