F1-GP Καναδά: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε πριν από την εκκίνηση

Δείτε την τελική σειρά εκκίνησης του GP Καναδά, τις ταχύτερες στρατηγικές, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών και την προοπτική των οδηγών για τον αγώνα, λίγο πριν από την εκκίνησή του.

F1-GP Καναδά: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε πριν από την εκκίνηση

Δείτε την τελική σειρά εκκίνησης του GP Καναδά, τις ταχύτερες στρατηγικές, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών και την προοπτική των οδηγών για τον αγώνα, λίγο πριν από την εκκίνησή του.

Έπειτα από τις ποινές που επέβαλαν οι αγωνοδίκες του GP Καναδά σε τέσσερις οδηγούς (Nico Hulkenberg, Carlos Sainz, Lance Stroll και Yuki Tsunoda), η σειρά εκκίνησης του αγώνα άλλαξε πολύ σε σχέση με το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Hulkenberg έπεσε από τη 2η στην 5η θέση επειδή δεν επιβράδυνε επαρκώς όταν εμφανίστηκαν οι κόκκινες σημαίες στο Q3.

O Carlos Sainz έπεσε από την 8η στην 11η θέση επειδή παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στο Q1, ο Lance Stroll έπεσε από τη 13η στη 16η θέση επειδή εμπόδισε τον Esteban Ocon στο Q2, ενώ ο Yuki Tsunoda βρέθηκε από τη 16η στη 19η θέση επειδή παρεμπόδισε το Hulkenberg στο Q1.

Όπως και σε όλους σχεδόν τους αγώνες φέτος, ο Max Verstappen και η Red Bull είναι το φαβορί για την επικράτηση στον αγώνα. Ο Ολλανδός είχε την αυτοπεποίθηση που ήθελε με το μονοθέσιο στο βρεγμένο, έπειτα από τις βελτιώσεις στο στήσιμο που πραγματοποίησε η ομάδα πριν από τις δοκιμές του Σαββάτου. Παρότι δεν είχε τη δυνατότητα να τις δοκιμές σε στεγνή πίστα, ο Verstappen πιστεύει ότι το μονοθέσιο βρίσκεται σε καλύτερο σημείο από αυτό που ήταν την Παρασκευή, που οι προσομοιώσεις αγώνα δεν ήταν εντυπωσιακές.

Τον Verstappen θα πλαισιώσει στην πρώτη σειρά εκκίνησης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο στο GP Καναδά ο Fernando Alonso. Παρά τις σημαντικές αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει αυτό το τριήμερο η Aston Martin στο μονοθέσιό της, το πιο πιθανό είναι ότι ο Ισπανός δεν θα έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τον Verstappen. Αντίθετα, ο αγώνας του Alonso αναμένεται να είναι επικεντρωμένος στη μάχη του με τις Mercedes, οι οποίες έχουν καταλάβει τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, παρά τα προβλήματα ανάπτυξης θερμοκρασίας στα ενδιάμεσα ελαστικά εχθές.

Έπειτα από τον πιο απογοητευτικό φετινό αγώνα της Aston Martin στην Ισπανία πριν από δύο εβδομάδες (λόγω λανθασμένης επιλογής στησίματος), η ομάδα καλείται σήμερα να αποδείξει τι μπορούν να κάνουν οι αναβαθμίσεις της απέναντι σε αυτές που παρουσίασε η Mercedes στο Μονακό. Επειδή ο ασφαλτοτάπητας του Μόντρεαλ δεν έχει στρωμένη γόμα στην αγωνιστική γραμμή, η καταπόνηση των ελαστικών θα είναι υψηλή στους πρώτους γύρους.

Σε αυτή την πίστα, τα πίσω ελαστικά είναι αυτά που δέχονται περισσότερη καταπόνηση στις εξόδους από τις αργές στροφές, το αντίθετο δηλαδή από τη Βαρκελώνη, όπου οι γρήγορες στροφές ασκούσαν υψηλά φορτία στο εμπρός αριστερό ελαστικό, γεγονός που φαίνεται να ευνόησε σημαντικά τη Mercedes. O σημερινός αγώνας θα αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση για τη Mercedes και θα βοηθήσει την ομάδα να διαπιστώσει την πραγματική αξία και επίδραση των αναβαθμίσεων του Μονακό.

Η Mercedes αναγνωρίζει πως το Μόντρεαλ δεν αποτελεί την πιο ευνοϊκή πίστα για τα χαρακτηριστικά της W14. Τo γεγονός όμως όλοι οι οδηγοί διαθέτουν πολλά καινούργια σετ σλικ ελαστικών από κάθε γόμα μπορεί να ανοίξει στρατηγικές επιλογές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί της Mercedes και της Ferrari έχουν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας διαθέσιμο για τον αγώνα, σε αντίθεση με τους περισσότερους αντιπάλους τους, που έχουν διαφυλάξει δύο σετ σκληρών ελαστικών για σήμερα. Ο Alonso έχει μόνο ένα σετ μέσης γόμας.

F1 - GP Καναδά 2023, Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό

Η Mercedes διαφύλαξε περισσότερα σετ μαλακής γόμας έπειτα από το FP3 σε περίπτωση που η πίστα στέγνωνε στις κατατακτήριες δοκιμές. Δεδομένου ότι η άσφαλτος δεν είναι στρωμένη με γόμα, δύσκολα θα δούμε τις ομάδες να χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα, αφού ακόμα και η μέση παρουσίασε graining στις ελεύθερες δοκιμές. Η Pirelli εκτιμά ότι η ταχύτερη στρατηγική θα περιλαμβάνει δύο pit stop: εκκίνηση με μέση γόμα και δύο stint με σκληρή. Η εναλλακτική επιλογή ενός pit stop θα ήταν εκκίνηση με σκληρή γόμα και μετάβαση στη μέση μεταξύ των γύρων 45-50.

Ειδάλλως, κάποιες ομάδες ίσως επιλέξουν στρατηγική 2 pit stop με μέση-σκληρή-μέση ή 1 pit stop, εκκινώντας με τη μέση για να μεταβούν στη σκληρή μεταξύ των γύρων 20-27. Όπως είναι φυσικό, τα σχέδια αυτά μπορεί να μεταβάλλει κάποια παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, η οποία δεν είναι διόλου απίθανη με τους τοίχους να παραμονεύουν. Παρότι επικρατεί συννεφιά στην περιοχή της πίστας, οι ομάδες πιστεύουν ότι δεν πρόκειται να βρέξει σήμερα.

Πέραν από την ανωτερότητα του ρυθμού αγώνα της Red Bull που έχουμε παρατηρήσει στους προηγούμενους αγώνες, η Πρωταθλήτρια ομάδα έχει εξασφαλίσει στον Verstappen τη μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία όσον αφορά τη στρατηγική με την επιλογή ελαστικών που έχει κάνει, ενώ οι Mercedes και Ferrari θα είναι περιορισμένες σε ένα μόνο stint με τη σκληρή γόμα και ο Alonso σε ένα μόνο stint με τη μέση.

F1 - GP Καναδά 2023, Ταχύτερες στρατηγικές αγώνα

Ο τιμωρημένος Hulkenberg ευελπιστεί σε έναν τερματισμό στους βαθμούς από την 5η θέση εκκίνησης, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την καταπόνηση ελαστικών που θα παρουσιάσει η Haas στον αγώνα. Η Alpine έχει επιδείξει ενθαρρυντικό ρυθμό αγώνα στα τελευταία Grand Prix και o Esteban Ocon προσβλέπει σε ένα καλό αποτέλεσμα εντός της πρώτης εξάδας. H McLaren, με την καινούργια πίσω αεροτομή της, ελπίζει να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τον Ocon. H βρετανική ομάδα αντικατέστησε το κιβώτιο του Oscar Piastri με ένα παλαιότερο έπειτα από το χθεσινό ατύχημα του Αυστραλού. Στους βαθμούς στοχεύει και ο Alex Albon με την αναβαθμισμένη Williams.

Οι Ferrari εκκινούν από τη 10η και 11η θέση και θα προσπαθήσουν να βρεθούν στις θέσεις 5 και 6, αν και οι θέσεις 6 και 7 (πίσω και από τον Perez) είναι πιο ρεαλιστικές, και δύσκολα θα καταφέρουν να απειλήσουν τις Mercedes οι οδηγοί της Scuderia. Δύσκολα θα καταφέρουν οι οδηγοί της Ferrari να απειλήσουν τις Mercedes. Το ιταλικό μονοθέσιο έδειξε ανταγωνιστικό στις δοκιμές και οι προσομοιώσεις αγώνα ήταν πολύ καλές. Ο Carlos Sainz θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι καλύτερο αν δεν είχε κάνει λάθος στο τελευταίο chicane στην προσπάθεια του στο Q3 εχθές, ενώ και ο Charles Leclerc δεν έκανε την καλύτερη εμφάνιση στο Q2, σε συνδυασμό με τη διαφωνία του με την τακτική της Ferrari όσον αφορά την επιλογή ελαστικών στις μεικτές συνθήκες.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Καναδά 2023

Η SF-23 διαθέτει την τελική ταχύτητα που απαιτείται για προσπεράσματα κατά τη διάρκεια του αγώνα, με την πίστα να παρέχει ευκαιρίες για αυτό, αν και ενδέχεται σύντομα να γίνει πολύ ολισθηρή εκτός αγωνιστικής γραμμής, λόγω των marbles (κομμάτια γόμας) που θα εκτοξεύουν τα ελαστικά στην αναζήτηση της πρόσφυσης. Η καταπόνηση ελαστικών θα είναι ο παράγοντας που θα καθορίσει την πορεία των Ferrari και σήμερα. Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε έως ποια θέση μπορεί να ανακάμψει ο Perez και αν θα έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τις Mercedes.

H FIA αποφάσισε επίσης να μειώσει το μήκος της μπαριέρας στο εσωτερικό της πίστας μετά τη 2η στροφή, έπειτα από τη σκληρή κριτική των οδηγών για το συγκεκριμένο σημείο. Είδαμε τις προηγούμενες ημέρες ότι σε περίπτωση εξόδου εκεί, οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να επιστρέψουν σχεδόν κάθετα στην πίστα, κάτι που θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο στον αγώνα. Τώρα υπάρχει μία στενή λωρίδα ασφάλτου δίπλα από τη μπαριέρα και οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από εκεί (γεγονός που θα διασφαλίσει ότι δεν θα κερδίσουν πλεονέκτημα) για να επιστρέψουν στην πίστα έπειτα από έξοδο.

F1 - GP Καναδά 2023, Σειρά εκκίνησης

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!