F1: Στις 16 Φεβρουαρίου η Alpine A523

H ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για το 2023 στις 16 Φεβρουαρίου.

F1: Στις 16 Φεβρουαρίου η Alpine A523

H ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για το 2023 στις 16 Φεβρουαρίου.

Η Alpine προστέθηκε στον κατάλογο των ομάδων που έχουν ανακοινώσει την ημερομηνία παρουσίασης του μονοθεσίου της για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1, που θα ονομάζεται Α523, σε μία εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 16 Φεβρουαρίου. Το μονοθέσιο θα κατέβει στην πίστα για πρώτη φορά στο 3ήμερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα του Sakhir, στις 23 Φεβρουαρίου.

Η Alpine ολοκλήρωσε την περυσινή σεζόν της Formula 1 στην 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, επικρατώντας στη μάχη με τη McLaren. Τη θέση του Fernando Alonso, που αναχώρησε για την Aston Martin, θα καταλάβει Pierre Gasly, o οποίος καταφθάνει από την ομάδα της AlphaTauri.

Ο CEO της Alpine, Laurent Rossi, ανέφερε για τον Gasly: «Ελπίζω ότι θα φέρει αυτό που χρειαζόμαστε, δηλαδή να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο, γιατί αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε ακόμα στο μέσο του grid και πρέπει να πάμε το μονοθέσιο στο επόμενο επίπεδο. Για αυτό χρειάζεσαι οδηγούς που δεν είναι μόνο σε θέση να οδηγούν γρήγορα και να σημειώνουν βαθμούς, αλλά και να ανεβάζουν το επίπεδο. Νομίζω ότι ήταν ο τεχνικός ηγέτης στην AlphaTauri. Θέλουμε να το συνεχίσει αυτό, να αναπτύξει την ομάδα μας, να ωριμάσει μαζί μας και να μας πάει σε ένα νέο επίπεδο».

O Gasly, που θα γιορτάσει τα 27α γενέθλιά του στις αρχές Φεβρουαρίου, θα πλαισιώσει τον 26χρονο συμπατριώτη του, Esteban Ocon, ο οποίος εισέρχεται στην 4η σεζόν του με την Alpine, η οποία πέρυσι δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε ένα βάθρο. Η αχίλλειος πτέρνα της γαλλικής ομάδας ήταν η αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Renault, με τον Alonso να μην καταφέρνει να δει την καρό σημαία σε έξι αγώνες.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για το 2023, το τμήμα κινητήρων του Viry-Chatillon, που πέρυσι επικεντρώθηκε -όπως και η Ferrari- περισσότερο στις επιδόσεις, και όχι τόσο πολύ στην αξιοπιστία, θα προσπαθήσει να διευθετήσει και αυτό τον τομέα, ανασχεδιάζοντας την αντλία νερού της υβριδικής 6κύλινδρης μονάδας.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του γαλλικού τμήματος μονάδων ισχύος, Bruno Famin, τα προβλήματα εντοπίζονται σε περιφερειακά συστήματα: «Δεν έχουμε σημαντικό πρόβλημα με τον ίδιο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είχαμε προβλήματα στη Σιγκαπούρη, αυτό είναι γεγονός. Στην πραγματικότητα, ήταν πολύ περίεργο, καθώς είναι αρκετά απίστευτο να έχεις δύο διαφορετικά προβλήματα μέσα σε 8 γύρους, αλλά το είχαμε».

«Όλα τα άλλα προβλήματα που είχαμε προήλθαν περισσότερο από την πλευρά των περιφερειακών συστημάτων: αντλία νερού, αντλία καυσίμου. Και αυτό είναι κάτι που είμαστε αρκετά αισιόδοξοι ότι θα μπορέσουμε να λύσουμε για το 2023». Ο Famin ισχυρίζεται ότι αυτό θα επιτευχθεί χωρίς να χρειαστεί να γίνουν θυσίες όσον αφορά την ιπποδύναμη του V6. «Νομίζω ότι δεν πρόκειται να γυρίσουμε πίσω σε τίποτα», δήλωσε ο Γάλλος.

«Ήδη δουλεύουμε σε βάθος πάνω στις λεπτομέρειες, ειδικά στο κομμάτι των περιφερειακών συστημάτων. Η αντλία νερού ήταν ένας πονοκέφαλος καθ’ όλη τη σεζόν για εμάς. Τη βελτιώσαμε όσο μπορούσαμε το 2022, αλλά σαφώς και δεν ήταν αρκετό. Έπρεπε να αλλάξουμε τη φιλοσοφία σχεδιασμού της αντλίας νερού και θα την αλλάξουμε για το 2023. Τότε ελπίζουμε πραγματικά ότι το πρόβλημα θα λυθεί από την επόμενη χρονιά».

«Πιέζουμε τις διαδικασίες επικύρωσης και προσπαθούμε να τις βελτιώσουμε. Προσπαθούμε να το κάνουμε με πολύ καλύτερο τρόπο από ό,τι κάναμε για το 2022. Δεν το είχαμε κάνει πλήρως το 2022, αλλά δεν ήταν επειδή δεν το θέλαμε. Ήταν επειδή προτιμήσαμε να πιέσουμε την πλευρά της εξέλιξης. Ο στόχος για το 2023 είναι να διατηρήσουμε τουλάχιστον το ίδιο επίπεδο επιδόσεων και να κάνουμε τα πάντα αξιόπιστα».

O επικεφαλής της ομάδα της Alpine, Otmar Szafnauer, δήλωσε: «Εάν εξασφαλίσουμε την αξιοπιστία, παίρνουμε αυτόματα περισσότερους βαθμούς. Πρέπει να είμαστε πιο κοντά στην 3η θέση». Η Alpine βρισκόταν πέρυσι περίπου 1 δλ. στο γύρο πίσω από τις κορυφαίες ομάδες. «Χάνουμε από 1 έως το πολύ 2 δέκατα από τον κινητήρα», υπολογίζει ο Laurent Rossi. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, περίπου 15 ίπποι χωρίζουν τη Renault από τις μονάδες ισχύος της Ferrari και της Red Bull Honda. «Τα υπόλοιπα προέρχονται από την αεροδυναμική», συμπληρώνει ο Rossi.

Κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός εξέλιξης του γαλλικού μονοθεσίου ήταν εντυπωσιακός, με την ομάδα να παρουσιάζει συνεχώς καινούργια αεροδυναμικά εξαρτήματα, χάρη και στη χρήση αμαξώματος με πολλά διαφορετικά μικρότερα μέρη. Με αυτό τον τρόπο, η Alpine αναβάθμιζε μικρότερα εξαρτήματα, χαμηλώνοντας το κόστος παραγωγής τους.

Ημερομηνίες παρουσιάσεων μονοθεσίων F1 για το 2023

11 Φεβρουαρίου: AlphaTauri (χρωματισμός)
13 Φεβρουαρίου: Aston Martin
14 Φεβρουαρίου: Ferrari
16 Φεβρουαρίου: Alpine

F1 - Alpine, Yas Marina 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!