Η μεταγραφή του Αμερικανού Otmar Szafnauer από την Aston Martin στην Alpine είχε διαρρεύσει στο γαλλικό Τύπο από το Νοέμβριο. Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστή η ημερομηνία που θα αναλάβει καθήκοντα στην Alpine o Szafnauer, αλλά η γαλλική ομάδα ευελπιστεί ότι αυτό θα συμβεί πριν την έναρξη της φετινής σεζόν.
Πέραν από τα 12 χρόνια στη διοίκηση της ομάδας που ανά τα χρόνια έχει λάβει τις ονομασίες Force India, Racing Point και Aston Martin, o Szafnauer ήταν αντιπρόεδρος στο αγωνιστικό τμήμα της Honda μεταξύ 2001 και 2008, συνεπώς έχει εμπειρία από καταστάσεις όπου πρέπει να αναφέρεται στο διοικητικό συμβούλιο ενός κατασκευαστή αυτοκινητοβιομηχανίας. Επιπλέον, έχει εργαστεί ως μηχανολόγος στο παρελθόν, γεγονός που βοηθάει στον κόσμο της Formula 1, όπου κυριαρχεί η τεχνολογία.
Παράλληλα με την πρόσληψη του Szafnauer, η Renault ανακοίνωσε ότι διευθυντής του τμήματος κινητήρων στο Viry-Chatillon θα είναι πλέον o Bruno Famin, ο οποίος έρχεται από τη FIA, όπου εργαζόταν ως διευθυντής λειτουργιών.
O 50χρονος Γάλλος ήταν τεχνικός διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Peugeot μεταξύ 2005 και 2012 και έπειτα ανέλαβε τη διεύθυνσή του μέχρι το 2019, που μετέβη στη FIA. O Bruno Famin θα αναλάβει τα καθήκοντα του Remi Taffin, ο οποίος αποχώρησε από το Viry-Chatillon το περασμένο καλοκαίρι και μετέβη στην Oreca, η οποία έχει αναλάβει τη συμμετοχή της Alpine στο WEC.
Με την προσθήκη του Szafnauer, η Alpine θα διαθέτει πλέον παραδοσιακή διάρθρωση, με διευθυντή ομάδας, ένας ρόλος που ήταν κενός τα προηγούμενα χρόνια. Πέρυσι, υπό τον Laurent Rossi (CEO), λειτουργούσε ως εκτελεστικός διευθυντής ο Marcin Budkowski και ως αγωνιστικός διευθυντής ο Davide Brivio, πέραν του αγωνιστικού συμβούλου Alain Prost.
Ήταν προφανές ότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που λάμβαναν αποφάσεις και αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος λειτουργίας μιας ομάδας της Formula 1. Οι Budkowski και Prost απομακρύνθηκαν, ενώ ο Brivio μεταφέρθηκε σε καινούργιο ρόλο, όπου θα επιβλέπει το πρόγραμμα νέων οδηγών της Alpine και άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρείας, ως διευθυντής αγωνιστικών επεκτατικών εγχειρημάτων.
Ο Laurent Rossi δήλωσε ότι η διάρθρωση της ομάδας έπειτα από την αποχώρηση του -ως ένα βαθμό- προκατόχου της θέση του, Cyril Abiteboul δε λειτουργούσε όπως θα έπρεπε: «Θα έλεγα ότι αυτή ήταν η καλύτερη διάρθρωση με αυτά που είχαμε, καθώς δεν μπορείς να αντικαταστήσεις έναν έμπειρο διευθυντή ομάδας όπως ο Cyril από τη μια μέρα στην άλλη».
«Επίσης, δεν μπορείς να δομήσεις μια διάρθρωση όπως αυτή της Alpine, η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα, απλά αποφασίζοντας να τοποθετήσεις νέους ανθρώπους. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να βρεις τους σωστούς ανθρώπους στη σωστή θέση».
«Αυτό συμβαίνει επειδή ο Otmar έχει πολύ περισσότερη εμπειρία στη Formula 1 απ’ ό,τι οι τρεις μας μαζί πέρυσι. Διαθέτει το βιογραφικό και τις ικανότητες. Είναι προφανώς ανώτερος μηχανολόγος, πράγμα που δεν βλάπτει. Διαθέτουμε ήδη κορυφαίους μηχανολόγους στην ομάδα μας, αλλά πέραν αυτού, θα φέρει σαφείς ηγετικές ικανότητες και γνώση στο χτίσιμο μιας ομάδας».
«Το έχει κάνει στο παρελθόν, πολύ καλά, και με περιορισμένα μέσα, στη Force India και στη συνέχεια στην Racing Point. Θα το κάνει ξανά μαζί μας».
Ο Rossi ανέφερε επίσης ότι επικοινωνία μεταξύ του τμήματος πλαισίου στο Enstone της Αγγλίας και του τμήματος κινητήρων στο Viry-Chatillon της Γαλλίας, δεν ήταν ιδανική: «Ήταν προφανές ότι χρειαζόμασταν κάποιον που να συνδυάζει ή να διαχειρίζεται τους πόρους από τις τρεις πλευρές» (κινητήρα, πλαίσιο και πίστα).
«Χρειαζόμουν κάποιον που να είναι ικανός να γεφυρώσει αυτό το κενό πρώτα. Γιατί αν θέλεις πραγματικά να είσαι μια εργοστασιακή ομάδα, πρέπει πραγματικά να έχεις το Viry και το Enstone να επικοινωνούν μεταξύ τους».
«Διαφορετικά, είσαι απλά μια πελατειακή ομάδα, που είναι το χειρότερο, διότι πληρώνεις για τον κινητήρα και την εξέλιξη, αλλά συμπεριφέρεσαι σαν πελατειακή ομάδα. Οπότε δεν είσαι πραγματικά εργοστασιακή ομάδα».
Όσον αφορά τις πρόσφατες αλλαγές στο τεχνικό τμήμα της Alpine, με την προαγωγή του Matt Harman στη θέση του τεχνικού διευθυντή, ο Rossi σχολίασε: «Ο Matt φέρνει μαζί του ένα υπόβαθρο μηχανολόγου μονάδας ισχύος και εξαιρετικές ικανότητες σχεδιασμού ενός μονοθεσίου, αφού αυτός ήταν ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος».
«Έχει αυτό το ωραίο μείγμα του να είναι ένας ευέλικτος γνώστης όσον αφορά την κατανόηση όλων των τομέων, αλλά και ειδικός στη μονάδα ισχύος. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχύσουμε την ικανότητα ενσωμάτωσης της μονάδας ισχύος στο πλαίσιο. Αυτό θα φέρει απόδοση στη μονάδα ισχύος, η οποία είναι σημαντική, αλλά και στο πλαίσιο».
«Αυτοί οι δύο ήταν ξεκάθαρα οι τομείς που έκαναν τη διαφορά με τις καλύτερες ομάδες μέχρι τώρα. Οπότε, ελπίζουμε να το διορθώσουμε αυτό. Υποθέτω ότι είναι σαν να κλείνουμε όλες τις εκκρεμείς ερωτήσεις που μπορεί να έχει ο κόσμος. Ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές με την πάροδο του χρόνου, αλλά όσον αφορά την ανώτατη διοίκηση, νομίζω ότι αυτές είναι, ως επί το πλείστον».
«Κάτω από αυτούς τους ανθρώπους, ενδέχεται να ενισχύσουμε την ομάδα εδώ και εκεί, αλλά τίποτα άλλο, υποθέτω. Προφανώς, ο Otmar θα έχει τη δική του εκτίμηση της κατάστασης. Θα πάρει το χρόνο του, όπως μου είπε, για να αναλύσει την ομάδα, όπως έκανα και εγώ πέρυσι».
«Αν κάνει αλλαγές, θα είναι πιο μετά, απλά για να δει αν μπορεί να φέρει μερικές ενισχύσεις. Πέρυσι, ασχολήθηκα πολύ (με την F1) για δύο λόγους: ο πρώτος ήταν ότι έπρεπε να κατανοήσω, να αξιολογήσω και να αναλύσω και ο άλλος ήταν ότι, ειλικρινά, μπήκα για να αντισταθμίσω κάποιες ελλείψεις».
«Τώρα, θα επιστρέψω σε ένα ρόλο που θα μοιάζει περισσότερο με αυτόν ενός διευθύνοντα συμβούλου, λιγότερο στη δράση. Θα είμαι ακόμα εκεί, θα με βλέπετε ακόμα στα Grand Prix, ίσως όχι σε όλα, ίσως όχι από το βράδυ της Πέμπτης έως το βράδυ της Κυριακής.
«Πραγματικά, δε θα μπορούσα πραγματικά να συνεχίσω να το κάνω, θα γινόταν εις βάρος των υπολοίπων». Ο Rossi προσέθεσε ότι ο συγχρονισμός των αλλαγών είναι καλός, καθώς θα του επιτρέψει να επικεντρωθεί στα μοντέλα παραγωγής που προετοιμάζει η Alpine.