F1: Δυσαρεστημένη η Ferrari με την ποινή της Red Bull

Η Ferrari αναφέρει ότι ότι δεν είναι ευχαριστημένη με την ποινή που επέβαλε η FIA στη Red Bull για την υπέρβαση ανώτατου ορίου εξόδων της Formula 1 για το 2021, καθώς πιστεύει ότι ο πραγματικός αντίκτυπος της πολύ περιορισμένος.

F1: Δυσαρεστημένη η Ferrari με την ποινή της Red Bull

Η Ferrari αναφέρει ότι ότι δεν είναι ευχαριστημένη με την ποινή που επέβαλε η FIA στη Red Bull για την υπέρβαση ανώτατου ορίου εξόδων της Formula 1 για το 2021, καθώς πιστεύει ότι ο πραγματικός αντίκτυπος της πολύ περιορισμένος.

Η FIA ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η Red Bull κατέληξε σε συμφωνία αποδοχής παράβασης όσον αφορά την υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων για τη χρονιά του 2021. Η συμφωνία είδε τη Red Bull να λαμβάνει πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και 10% μείωση του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών για τους επόμενους 12 μήνες. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, χαρακτήρισε την «δρακόντεια», υποστηρίζοντας ότι μια σειρά από ελαφρυντικούς παράγοντες οδήγησαν στην παράβαση.

Η Ferrari ήταν ξεκάθαρη στις εκκλήσεις της για επιβολή αυστηρών κυρώσεων σε κάθε πιθανή παράβαση του ανώτατου ορίου εξόδων τους τελευταίους μήνες, λέγοντας ότι ήταν ζωτικής σημασίας για την προστασία της ακεραιότητας των οικονομικών κανονισμών. Ο αθλητικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies, επαίνεσε τη FIA για τη διαφάνεια της απόφασης, κάνοντας λόγο για ένα πολύ ξεκάθαρο συμπέρασμα.

Ωστόσο, ο Γάλλος τόνισε το όφελος που θα μπορούσαν να έχουν στην εξέλιξη του μονοθεσίου το ποσό -1,8 εκατομμύρια £- κατά το οποίο διαπιστώθηκε ότι η Red Bull ξεπέρασε το ανώτατο όριο εξόδων. Ο Mekies δήλωσε: «Μιλήσαμε πολύ τις τελευταίες εβδομάδες για το τι μπορεί να κάνει κανείς με μισό, ένα, δύο ή τρία εκατομμύρια περισσότερα».

«Δύο εκατομμύρια είναι ένα σημαντικό ποσό και έχουμε εκφράσει αρκετές φορές τη γνώμη μας για το θέμα αυτό. Εμείς στη Ferrari, πιστεύουμε ότι αυτό το ποσό αξίζει περίπου μερικά δέκατα του δλ. στο γύρο και έτσι είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι αυτά τα ποσά μπορούν να έχουν πραγματικό αντίκτυπο στην έκβαση των αγώνων και ίσως ακόμη και σε ένα Πρωτάθλημα».

Ο Γάλλος εξήγησε ότι η Ferrari δεν πιστεύει πως η μείωση των αεροδυναμικών δοκιμών θα αντισταθμίσει το πιθανό κέρδος από την υπέρβαση του ορίου εξόδων. Σημείωσε επίσης ότι επειδή δεν έχει επηρεαστεί το μελλοντικό ανώτατο όριο προϋπολογισμού για την ομάδα της Red Bull, η αυστριακή ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να επενδύσει σε άλλους τομείς τα χρήματα που θα εξασφαλίσει από τις λιγότερες αεροδυναμικές δοκιμές.

Ο Mekies δήλωσε: «Όσον αφορά την ποινή, δεν είμαστε ευχαριστημένοι, για δύο σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι εμείς στη Ferrari δεν καταλαβαίνουμε πως η μείωση του χρόνου αεροδυναμικών προσομοιώσεων κατά 10% μπορεί να αντιστοιχεί στο ίδιο όφελος σε χρόνο στο γύρο που αναφέραμε προηγουμένως. Επιπλέον, υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα σε αυτό. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει μείωση του ανώτατου ορίου εξόδων στην ποινή, το βασικό αποτέλεσμα είναι να ωθήσει τον ανταγωνιστή να ξοδέψει τα χρήματα αλλού».

«Έχει απόλυτη ελευθερία να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που δεν μπορεί πλέον να δαπανήσει για τη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, λόγω της μείωσης κατά 10%, στη μείωση του βάρους του μονοθεσίου ή ποιος ξέρει τι άλλο. Η ανησυχία μας είναι ότι ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων σημαίνει ότι το πραγματικό αποτέλεσμα της ποινής είναι πολύ περιορισμένο».

Αλλά ο Γάλλος θεώρησε σημαντικό για την F1 να αποδεχθεί την απόφαση και να προχωρήσει χωρίς να τραβήξει πολύ περισσότερο η υπόθεση. Εξέφρασε την ελπίδα ότι η διαδικασία θα είναι πολύ πιο σύντομη του χρόνου.

F1 - Red Bull & Ferrari, GP ΗΠΑ 2022

Ο Mekies ανέφερε: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να προχωρήσουμε και πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό για εμάς, αλλά και για ολόκληρη την F1 και τους οπαδούς, το 2022, να μην χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τον επόμενο Οκτώβριο για να δούμε το αποτέλεσμα των ελέγχων. Θα υποστηρίξουμε τη FIA να κάνει ό,τι χρειάζεται, ώστε να καταλήξει σε ένα συμπέρασμα το συντομότερο δυνατό».

Μικρή χαρακτήρισε την ποινή και ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff: «Νομίζω ότι, όσον αφορά οποιαδήποτε ποινή, για εμάς θα είναι πολύ μικρή και για αυτούς πάρα πολύ μεγάλη». Ο Αυστριακός τόνισε ότι ο πιο σημαντικός αποθαρρυντικός παράγοντας για τις άλλες ομάδες να υπερβούν το όριο στο μέλλον θα είναι η δυσφήμιση του ονόματός τους.

Ο Wolff δήλωσε: «Η ζημιά που προκαλείται στη φήμη είναι ίσως το μεγαλύτερο πράγμα και καμία ομάδα δεν θα θέλει να πλησιάσει σε αυτό το σημείο, επειδή προφανώς ζούμε σε έναν διαφανή και συμβατό κόσμο. Οι μέτοχοί μας ή οι συνεργάτες μας απαιτούν συμμόρφωση, και από αυτή την άποψη κάτι τέτοιο δεν είναι αποδεκτό πια».

O Christian Horner, υποστηρίζοντας της θέση της Red Bull, δήλωσε ότι υπάρχει κίνδυνος πολλές ομάδες να ξεπεράσουν το όριο εξόδων της φετινής χρονιάς. Για τη Red Bull, πιστεύει ότι τα φετινά μαθήματα θα της επιτρέψουν να βρεθεί κάτω του ορίου: «Ποτέ δεν μπορείς να πεις με 100% σιγουριά ότι θα είμαστε άνετα κάτω από το ανώτατο όριο, ειδικά μετά τη διαδικασία που μόλις περάσαμε».

«Αλλά πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά έκτακτα έξοδα που έχουν συμπεριληφθεί (για το 2021). Και είμαστε βέβαιοι και ελπίζουμε ότι με τη διαδικασία αποσαφήνισης αυτών των κανονισμών για το μέλλον, θα είναι λιγότερο ένα λογιστικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

«Νομίζω ότι αυτό έχει δημιουργήσει ένα προηγούμενο για το 2022. Και ο κίνδυνος για το 2022 είναι ότι μπορεί να υπάρχουν έξι ομάδες που θα υπερβούν το ανώτατο όριο. Οι τιμές της ενέργειας έχουν αυξηθεί εκθετικά, αλλά ευτυχώς έχουμε προστατευτεί από αυτό. Αν κοιτάξουμε το ρυθμό εξέλιξης του 2022, νομίζω ότι άλλες ομάδες έχουν παρουσιάσει πολύ περισσότερες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό τους από ό,τι εμείς».

«Υπάρχει όμως πιθανότητα αρκετές ομάδες, πολλές από τις οποίες το δήλωσαν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής F1, να υπερβούν το ανώτατο όριο φέτος. Δεν πιστεύουμε ότι θα υπερβούμε το ανώτατο όριο το 2022, για τους λόγους που εξήγησα προηγουμένως. Αλλά αυτές οι ποινές δημιουργούν ένα προηγούμενο για το μέλλον. Έτσι, αν λαμβάνεις 10% (μείωση αεροδυναμικών δοκιμών) για μια υπέρβαση 0,37% (1,6% στην πραγματικότητα), τι θα γίνει με μια υπέρβαση της τάξεως του 5%;»

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Μεξικού 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!