F1: Η Red Bull χαρακτηρίζει την ποινή της «δρακόντεια»

H Red Bull πιστεύει ότι η ποινή που δέχθηκε για την υπέρβαση του ορίου εξόδων της Formula 1 είναι πολύ μεγάλη και θα της κοστίσει 0,25 – 0,5 δλ. στο γύρο.

F1: Η Red Bull χαρακτηρίζει την ποινή της «δρακόντεια»

H Red Bull πιστεύει ότι η ποινή που δέχθηκε για την υπέρβαση του ορίου εξόδων της Formula 1 είναι πολύ μεγάλη και θα της κοστίσει 0,25 – 0,5 δλ. στο γύρο.

Η Red Bull τιμωρήθηκε με πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων (το οποίο δεν αφαιρείται από το budget cap, καθώς τα πρόστιμα εξαιρούνται) και 10% μείωση του διαθέσιμου χρόνου για δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (Υπολογιστική Δυναμική Ρευστών), για την υπέρβαση κατά 1.864.000 αγγλικές λίρες. Η αγωνιστική ποινή είναι και η πιο σημαντική, καθώς θα κοστίσει πολύτιμο χρόνο εξέλιξης στην αυστριακή ομάδα, η οποία ήδη είχε μικρότερο ποσοστό αεροδυναμικών δοκιμών από όλες τις υπόλοιπες επειδή κατέκτησε το φετινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner δήλωσε: «Γιατί το δεχτήκαμε; Αν το είχαμε παρατείνει μέσω της διοικητικής διαδικασίας, αυτή θα μπορούσε να πάρει μήνες και πέραν αυτού, το Διεθνές Εφετείο θα μπορούσε να πάρει ακόμη περισσότερους μήνες. Θα μπορούσαμε να είχαμε μπροστά μας μια περίοδο 12 μηνών για να κλείσει το θέμα και με τόσες εικασίες και αιχμηρούς χαρακτηρισμούς που υπήρχαν, θεωρήσαμε ότι ήταν προς το συμφέρον όλων μας να κλείσει το θέμα. Αποδεχόμαστε τις ποινές, με δυσφορία, αλλά τις αποδεχόμαστε».

«Προφανώς υπήρξε συζήτηση σχετικά με την ποινή και το ύψος των κυρώσεων. Καθυστέρησε λόγω των θλιβερών ειδήσεων για τον Dietrich Mateschitz το περασμένο Σαββατοκύριακο, αλλά ολοκληρώθηκε στις αρχές αυτής της εβδομάδας, όπου μας δόθηκε μια σημαντική ποινή, τόσο σε οικονομικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο. Από τα 7 εκατομμύρια δολάρια, που είναι ένα τεράστιο ποσό που πρέπει να καταβληθεί μέσα σε διάστημα 30 ημερών».

«Προφανώς, το πιο δρακόντειο μέτρο είναι η αγωνιστική ποινή, η οποία είναι μια μείωση κατά 10% στην ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε την αεροδυναμική σήραγγα και τα αεροδυναμικά μας εργαλεία. Αυτό, άκουσα ανθρώπους να αναφέρουν σήμερα, είναι ένα ασήμαντο ποσό. Επιτρέψτε μου να σας πω τώρα, αυτό είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Αυτό αντιπροσωπεύει 0,25 – 0,5 δλ. χρόνου στο γύρο. Αυτό ισχύει από τώρα, έχει άμεσο αντίκτυπο στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς και θα ισχύει για 12 μήνες».

Η μείωση σημαίνει ότι η Red Bull, θα έχει μειωμένο συντελεστή χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών από 70% σε μόλις 63%, σε σύγκριση με το 75% που απολαμβάνει η ομάδα που θα ολοκληρώσει στη 2η θέση το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών φέτος και 80% για την 3η ομάδα. Ο Horner δήλωσε: «Με την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, προφανώς, γινόμαστε θύματα της ίδιας μας της επιτυχίας. Εκτός από αυτό το 10%, έχουμε 5% μειονέκτημα σε σχέση με τη 2η και 3η θέση» (στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών).

«Οπότε, για λόγους σαφήνειας, θα έχουμε 15% λιγότερο χρόνο σε αεροδυναμική σήραγγα, από την ομάδα που θα καταλάβει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και 20% λιγότερο από την 3η θέση. Και πάλι, ένα δρακόντειο μέτρο. Οπότε αυτό το 10% που τίθεται στην πραγματικότητα, όπως είπα, θα έχει επιπτώσεις στην ικανότητά μας να αποδώσουμε στην πίστα του χρόνου».

«Επιμένω στη δήλωσή μου ότι υπήρχε μηδενικό όφελος. Επειδή το ποσό που αισθάνεται η FIA ότι υπερβήκαμε, αυτές οι 434.000 λίρες, πιστεύουμε ότι υπάρχουν ελαφρυντικοί παράγοντες για αυτό. Ο Max Verstappen κέρδισε το πρωτάθλημα δίκαια. Αυτό για το οποίο μιλάμε εδώ δεν είχε καμία απολύτως επίδραση στην απόδοση του περυσινού μονοθεσίου».

«Τώρα, αν ξεπεράσαμε το όριο επειδή πληρώσαμε τα επιδόματα ασθενείας, αν ξεπεράσαμε το όριο επειδή πληρώσαμε ανθρώπους που θεωρούσαμε ότι δεν ήταν μέσα στο ανώτατο όριο ή σχετικά με τα έξοδα του catering, ούτε μία δεκάρα δεν δαπανήθηκε για την απόδοση του μονοθεσίου».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP ΗΠΑ 2022

«Με εκπλήσσει το γεγονός ότι δεν υπήρχαν άλλες ομάδες που να έχουν βρεθεί σε αυτή τη θέση, αλλά είναι καλό για αυτές, που 8 από αυτές συμμορφώθηκαν πλήρως. Νομίζω ότι υπάρχουν μαθήματα για να πάρουμε. Είδαμε κάποια αύξηση απόδοσης στην πίστα; Όχι, δεν είδαμε. Υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα από λογιστικής άποψης; Φυσικά, υπάρχουν μαθήματα που έχουν ληφθεί. Αλλά όχι μόνο από τη δική μας πλευρά, νομίζω από όλες τις πλευρές».

«Είμαι σίγουρος ότι για τις άλλες ομάδες η ποινή δεν είναι αρκετή. Είμαι σίγουρος ότι ακόμα και αν καίγατε την αεροδυναμική μας σήραγγα δεν θα ήταν αρκετό για αυτές. Αυτή είναι μία ποινή που η FIA, μετά από πολλές συζητήσεις μαζί μας, γνωρίζει τον αντίκτυπο που έχει σε εμάς. Βλέπουν πως λειτουργούν οι ομάδες και την αποδοτικότητα κάθε δοκιμής».

«Δίνει πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές μας, για αυτό και πίεζαν τόσο πολύ για μια δρακόντεια ποινή. Υπήρχαν και άλλες αγωνιστικές ποινές που είχε στη διάθεσή της η FIA. Αλλά οι ανταγωνιστές μας πίεσαν σκληρά για αυτήν, προφανώς επειδή θεώρησαν ότι θα μας πλήξει περισσότερο».

«Αλλά αυτό που χάσαμε σε χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών, κερδίσαμε σε κίνητρο. Δεν έχω δει ποτέ πιο κινητοποιημένη ομάδα ανθρώπων. Έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά πέρυσι και φέτος, σε μια αλλαγή τεχνικών κανονισμών που ήταν πιθανότατα η μεγαλύτερη των τελευταίων 40 ετών. Μπορεί να χάσαμε 10% σε αεροδυναμικές δοκιμές, αλλά κερδίσαμε 25% σε κίνητρο από κάθε μέλος του προσωπικού».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP ΗΠΑ 2022

Στον αντίποδα, ο Zak Brown, CEO της McLaren Racing, έκρινε ότι οι μελλοντικές ποινές για αντίστοιχες παραβάσεις θα πρέπει να είναι πιο αυστηρές: «Για να είναι η FIA πιο αποτελεσματική και οι τιμωρίες της να χρησιμεύουν ως μάθημα για τους άλλους, όταν οι κανόνες παραβιάζονται με αυτόν τον τρόπο, οι κυρώσεις πρέπει να είναι πολύ πιο αυστηρές στο μέλλον. Υπήρξε υπέρβαση του ανώτατου ορίου κόστους από μία ομάδα, ενώ οι υπόλοιπες εννέα λειτούργησαν σύμφωνα με τους κανόνες. Επομένως, είναι σωστό να ληφθούν μέτρα τιμωρίας».

«Ελπίζουμε ότι τα διδάγματα που αποκομίσαμε μέσα από αυτή τη διαδικασία θα σημαίνουν ότι όλες οι ομάδες έχουν κατανοήσει με σαφήνεια τους κανονισμούς, ώστε να αποφεύγονται τυχόν μελλοντικές παραβάσεις. Αν και χαιρόμαστε που βλέπουμε τη FIA να ενεργεί, ελπίζουμε ότι θα λάβει πιο αυστηρά μέτρα στο μέλλον εναντίον εκείνων που παραβιάζουν εσκεμμένα τους κανόνες». Αξίζει να σημειωθεί ότι η FIA δεν βρήκε ότι υπήρχε δόλος στην υπέρβαση της Red Bull.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!