O πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας κάθε σεζόν της Formula 1 σχεδόν πάντα συνεπάγεται με την εμφάνιση αρκετών αναβαθμίσεων στα μονοθέσια των ομάδων. Παρότι το -πιθανότατα τελευταίο για τα επόμενα χρόνια- Grand Prix Εμίλια Ρομάνια αυτού του Σαββατοκύριακου δεν αποτελεί εξαίρεση, κάποιες ομάδες φαίνεται να παραμένουν λίγο πιο επιφυλακτικές φέτος.
Αυτό συμβαίνει διότι σε δύο αγώνες, στο GP Ισπανίας, πολλές ομάδες θα αναγκαστούν να τροποποιήσουν την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου τους για να προσαρμοστούν στα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας που θα θέσει σε ισχύ η FIA. Συνεπώς, θέλουν να γνωρίζουν πώς θα επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου, ώστε να προσαρμοστούν σε αυτό.
Για αυτό και ομάδες όπως η Mercedes και η Ferrari θα περιμένουν έως το GP Ισπανίας για να παρουσιάσουν περαιτέρω αναβαθμίσεις στο δάπεδο ή άλλες περιοχές των μονοθεσίων τους, καθώς η συμπεριφορά της εμπρός αεροτομής επηρεάζει σημαντικά όλο το υπόλοιπο μονοθέσιο καθώς η ροή του αέρα ταξιδεύει προς τα πίσω στο υπόλοιπο αμάξωμα.
Red Bull
H Red Bull εξακολουθεί να εξελίσσει συνεχώς την RB21. Έπειτα από την αναβάθμιση του δαπέδου στο GP Μαϊάμι, την οποία θα έχει στη διάθεσή του πέραν του Max Verstappen και ο Yuki Tsunoda αυτό το Σαββατοκύριακο, στην Imola παρουσιάστηκαν αλλαγές στην περιοχή των εισαγωγών αέρα των ψυγείων. Η Red Bull άλλαξε το σχεδιασμό της εισαγωγής και επέκτεινε το πτερύγιο στο επάνω χείλος, για να φτάσει σε μία λύση που πλησιάζει περισσότερο στις λύσεις των McLaren και Ferrari.
Some comparisons about new RBR overbite sidepod inlet.#F1 pic.twitter.com/KquhWeM9lg
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) May 15, 2025
Επίσης, παρουσιάστηκε ένα κάθετο πτερύγιο στο κάτω μέρος των sidepod, που λειτουργεί ως vortex generator (γεννήτρια στροβίλων), για να διατηρεί προσκολλημένη τη ροή αέρα στην κάτω επιφάνεια των καλυμμάτων των ψυγείων, που «κατηφορίζει» προς το πίσω μέρος. Μικρές τροποποιήσεις έγιναν επίσης σε ένα από τα καλύμματα των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών.
New wing mirror support for #RedBull pic.twitter.com/8kT81xikS8
— Fra (@FraF1techdesign) May 15, 2025
McLaren
H McLaren έχει φέρει μία καινούργια πίσω αεροτομή για παραγωγή υψηλότερων τιμών αεροδυναμικού φορτίου, με μικρές τροποποιήσεις στην εμπρός και την πίσω ανάρτηση, καθώς και τους πίσω τροχούς.
Mercedes
H Mercedes παρουσίασε και αυτή κάποιες αλλαγές στο μονοθέσιό της. Στο σύνδεσμο με το πλαίσιο του πίσω μπράτσου από το επάνω ψαλίδι της εμπρός ανάρτησης, έχει προστεθεί ένα μικρό καμπυλωτό πτερύγιο με ανοδική πορεία, μία λύση που έχουμε δει στο παρελθόν και στην Aston Martin. Επίσης, W16 έχει λίγο διαφορετικό ρύγχος, τροποποιημένα flap στην εμπρός αεροτομή και πιο μικρή έξοδο ζεστού αέρα στο πίσω μέρος του καλύμματος κινητήρα. Η γερμανική ομάδα αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αναβαθμίσεις στο GP Ισπανίας.
#Mercedes front suspension changes better highlighted ️#F1 #Imola https://t.co/AZtXMMzyqx pic.twitter.com/BHQVNl9Hwi
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) May 16, 2025
Ferrari
Η Ferrari έχει αποφασίσει να φέρει μικρές αναβαθμίσεις στην Imola, κυρίως λεπτομέρειες στους πίσω τροχούς και διαφορετικά πτερύγια (από το 2024) στην πίσω αεροτομή υψηλότερων επιπέδων αεροδυναμικού φορτίου, αν και οι προδιαγραφές της δεν είναι ιδανικές για την Imola. Αν και ιταλικές πηγές ανέφεραν ότι η Ferrari εργάζεται επάνω σε βελτιώσεις της πίσω ανάρτησης της SF-25, για να αυξήσει την ακαμψία της, o Lewis Hamilton δήλωσε: «Δεν ξέρω για τι πράγμα μιλάνε. Δεν κάνω καμία δουλειά στην πίσω ανάρτηση».
«Το μονοθέσιο έχει ακόμα πολλές επιδόσεις που δεν έχουμε καταφέρει να ξεκλειδώσουμε. Ελπίζω ότι αυτή την εβδομάδα θα μπορέσουμε να κάνουμε τουλάχιστον ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα στο μονοθέσιο, ίσως το πιο σημαντικό, και αυτό είναι που προσπαθούμε να διορθώσουμε. Υπάρχουν όμως και άλλα συναφή προβλήματα, τα οποία τελικά μας πήγαν πίσω».
Aston Martin
Η Aston Martin έφερε το πρώτο της μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στη φετινή σεζόν και όσες εξελίξεις θα ακολουθήσουν θα είναι πολύ μικρότερες. Η βρετανική ομάδα έρχεται στην Imola με ολοκαίνουργιο δάπεδο, που διαθέτει διαφορετικό εμπρός μέρος, σώμα, πλαϊνά άκρα και διαχύτη. Στο FP1 θα το χρησιμοποιεί μόνο ο Lance Stroll, ώστε να γίνουν συγκρίσεις με την προηγούμενη έκδοση που θα φέρει η AMR25 του Fernando Alonso.
El nuevo pontón del Aston Martin
New Aston Martin sidepod#f1 pic.twitter.com/iZOBD5SS6O
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 16, 2025
Η ομάδα θα αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει τις αναβαθμίσεις έπειτα από την ανάλυση των δεδομένων της Παρασκευής. Διαφορετικός είναι και ο σχεδιασμός του καλύμματος κινητήρα, για να συνεργάζεται καλύτερα με το νέο δάπεδο. Μικρές αλλαγές έγιναν γύρω από το halo και είναι πιο μικρά τα κατώτερα πτερύγια της πίσω αεροτομής.
Alpine
Η γαλλική ομάδα παρουσίασε μικρές αλλαγές στην εμπρός αεροτομή και στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα.
Alpine Front Wing Change?
Many details suggest the “new” wing below could be the former 2024 wing design, updated and replaced in Qatar by the design on top
Will check and post a reply pic.twitter.com/3Kvs1gmCU1
— Vanja H (@AeroTechVH) May 15, 2025
Haas
H Haas διαθέτει αυτό το Σαββατοκύριακο ένα ολοκαίνουργιο δάπεδο με ανασχεδιασμένο σώμα, πλαϊνά άκρα και διαχύτη, με τροποποιήσεις στα αεροδυναμικά μέρη του πίσω τροχού και των καλυμμάτων του κάτω ψαλιδιού της πίσω ανάρτησης. Σκοπός της ομάδας είναι η VF-25 να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αναπηδήσεων που έχει συναντήσει από την αρχή της σεζόν.
Racing Bulls
Δίπλα από την αγωνιστική της έδρα, η μικρή ομάδα της Red Bull διαθέτει τροποποιημένο σώμα δαπέδου με κάποια ελαφρώς αλλαγμένα κανάλια, που έφεραν αλλαγές και στην τοποθέτηση των μικρών πτερυγίων. Επίσης, έχει αλλάξει το σχήμα στο κάτω μέρος των καλυμμάτων των πλευρικών ψυγείων.
New side pod also pic.twitter.com/rhq5ucappD
— (@oscr8_44) May 15, 2025
F1 – Αναβαθμίσεις μονοθεσίων για το GP Εμίλια Ρομάνια 2025.pdf