Η Επιτροπή της Formula 1 συμφώνησε να διερευνήσει τρόπους με τους οποίους οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος θα μπορούν να καλύψουν έδαφος την επόμενη σεζόν, εάν οι ολοκαίνουργιοι κινητήρες τους δεν είναι ανταγωνιστικοί. Αλλά η ιδέα να μειωθεί η ισχύς του ηλεκτρικού τμήματος των μονάδων στους αγώνες, με στόχο να αμβλυνθούν οι φόβοι ότι τα μονοθέσια θα μένουν από ενέργεια στις ευθείες, δίχασε τις γνώμες.
Εκπρόσωποι της F1 και της FIA, συναντήθηκαν στη Γενεύη με εκπροσώπους των ομάδων του grid για να συζητήσουν μια σειρά μέτρων για το μέλλον, με τη συζήτηση να κυριαρχείται από θέματα που αφορούν το 2026. Υπάρχουν δύο βασικές ανησυχίες που προσπαθούν να αντιμετωπιστούν, καθώς η F1 εισέρχεται στη νέα εποχή κανονισμών που διέπουν τις μονάδες ισχύος.
H πρώτη ανησυχία είναι ότι κάποιος από τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος ενδέχεται να αποκτήσει τεράστιο πλεονέκτημα έναντι των άλλων ή κάποιος μπορεί να μείνει πολύ πίσω από τους υπόλοιπους. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς ομολογκασιόν και απαγόρευσης εξέλιξης σε συγκεκριμένους τομείς, ένα τέτοιο σενάριο θα δυσκόλευε τη γρήγορη κάλυψη της διαφοράς.
Υπάρχει συναίνεση ότι οι μονάδες ισχύος δεν θα πρέπει να αποτελούν τον κύριο παράγοντα που κρίνει τις επιδόσεις. Οπότε, συμφωνήθηκε να γίνει μία αξιολόγηση από την αρμόδια συμβουλευτική επιτροπή μονάδων ισχύος για την εύρεση τρόπων καλύτερης ισοστάθμισης των επιδόσεων.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο περισσότερων ωρών μελέτης στα δυναμόμετρα κινητήρων, καθώς και την πιθανή παροχή πρόσθετων κεφαλαίων στο ανώτατο όριο εξόδων για περαιτέρω εξέλιξη. Οποιαδήποτε ελευθερία που θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να καλύψουν το χαμένο έδαφος θα προσφέρεται μόνο αν ο κινητήρας τους βρίσκεται πίσω σε επιδόσεις. Δεν θα είναι ένα μέσο για τις ομάδες που έχουν μείνει πίσω στην εξέλιξη του μονοθεσίου να ανακτήσουν έδαφος.
Στην πρόταση μείωσης της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος των μονάδων ισχύος του 2026 από 350 σε 200 kW στους αγώνες αντιστάθηκε σθεναρά ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff. O Αυστριακός πιστεύει ότι η F1 θα πρέπει να περιμένει να δει ποια θα είναι η κατάσταση που θα δημιουργηθεί από τους κανονισμούς του 2026, πριν γίνουν προσπάθειες αντιμετώπισης των οποιωνδήποτε προβλημάτων.
Σπίθες
Παράλληλα, συζητήθηκε η αλλαγή υλικού των μεταλλικών μπλοκ ολίσθηση που βρίσκονται στο δάπεδο των μονοθεσίων και τα οποία βγάζουν σπίθες, έπειτα από φωτιές που έχουν προκληθεί σε ορισμένες πίστες που είχαν ξεραμένο χορτάρι να πλαισιώνει την άσφαλτο, όπως φέτος στη Suzuka και πέρυσι στη Σαγκάη.
Προτάθηκε η χρήση μπλοκ ολίσθησης διαφορετικού υλικού (ατσάλι αντί για τιτάνιο) σε ορισμένους αγώνες, ώστε οι σπίθες να είναι λιγότερες οι παραγόμενες σπίθες. Ωστόσο, η ιδέα συνάντησε αντίσταση, καθώς θεωρήθηκε ότι είναι ένας δαπανηρός και περίπλοκος τρόπος για την επίλυση ενός προβλήματος που εμφανίζεται πολύ σπάνια και μπορεί να αντιμετωπιστεί πιο εύκολα με το πότισμα του γρασιδιού.
Περαιτέρω θέματα που συζητήθηκαν περιλάμβαναν μια ενημέρωση στους κανονισμούς parc ferme που αφορούν το γιλέκο ψύξης των οδηγών, καθώς και την προσθήκη ενός ρυθμιστικού μηχανισμού για τη διαχείριση πιθανών καθυστερήσεων άφιξης του εξοπλισμού των ομάδων στην πίστα σε απομακρυσμένους αγώνες, όπως συνέβη στο Grand Prix Κίνας.