Η αμερικανική Dorilton Capital, ιδιοκτήτρια εταιρεία της ομάδας της Williams στη Formula 1, αποφάσισαν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις του Grove, τοποθετώντας έναν νέο προσομοιωτή. Ο νέος προσομοιωτής θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά εντός της φετινής σεζόν -έπειτα από μία περίοδο βαθμονόμησης- και θα αντικαταστήσει αυτόν που έχει ήδη η Williams, ο οποίος είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας.
Οι προσομοιωτές έχουν γίνει αναπόσπαστο εργαλείο στα εργοστάσια των ομάδων της Formula 1, καθώς τους επιτρέπουν να βελτιώνουν το στήσιμο των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων και να δοκιμάζουν την απόδοση νέων εξαρτημάτων πριν τα παρουσιάσουν στην πίστα. Επίσης, η Williams ανακοίνωσε ότι προσέλαβε ως οδηγό δοκιμών και εξέλιξης στον προσομοιωτή τον 37χρονο Βρετανό Oliver Turvey, ο οποίος κατείχε αντίστοιχο πόστο στη McLaren τα τελευταία 15 χρόνια και αγωνιζόταν στη Formula E μεταξύ 2014-2022.
H Alpine αγόρασε έναν καινούργιο προσομοιωτή, ο οποίος θα χρησιμεύσει για το νέο κύκλο τεχνικών κανονισμών που θα τεθεί σε ισχύ το 2026. Η Audi επενδύει στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του Hinwil, ενώ η Racing Bulls μετακόμισε στο Milton Keynes, όπου βασίζεται η Red Bull και θα επωφεληθεί από τις εγκαταστάσεις της μεγάλης ομάδας. Η Haas θα αποκτήσει έναν προσομοιωτή από την Toyota Gazoo Racing, όπως έχουμε αναφέρει, και σχεδιάζει να μεταφερθεί σε νέα, μεγαλύτερη έδρα για την αγωνιστική ομάδα στην Αγγλία.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Μία άλλη επένδυση που έχει κάνει η Williams είναι ένα σύστημα ERP, δηλαδή ενός λογισμικού για τη διαχείριση όλων των εξαρτημάτων στο εργοστάσιο. Αυτό το σύστημα διαθέτουν όλες οι ομάδες και τα τελευταία χρόνια έχει προστεθεί ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Williams χρησιμοποιούσε… αρχεία Excel μέχρι το 2023.
Πέραν των εγκαταστάσεων, η Williams έχει ενισχύσει και το τεχνικό προσωπικό της τα τελευταία χρόνια, με την άφιξη των υψηλόβαθμων μηχανολόγων Pat Fry και Matt Harman από την Alpine, του Fabrice Moncarde από τη Ferrari (o οποίος ασχολείται με την ανάλυση δεδομένων), καθώς και του Έλληνα Άγγελου Τσιαπάρα, ο οποίος, έπειτα από 6 χρόνια στη Red Bull, ανέλαβε αρχικά επικεφαλής σχεδιασμού concept και από τον περασμένο Μάιο ενεργεί ως επικεφαλής μηχανολόγος του φετινού μονοθεσίου, της FW48, που θα παρουσιαστεί στις 14 Φεβρουαρίου.
Η Williams ήταν μία από τις ομάδες που πίεσαν πιο πολύ τη FIA να αυξηθούν οι κεφαλαιουχικές δαπάνες στο πλαίσιο του budget cap για τις μικρότερες ομάδες, σε σχέση με τις κορυφαίες, όσον αφορά τις αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις. Η βρετανική ομάδα έχει πολλούς τομείς να εκσυγχρονίσει. Αυτό δείχνει ότι η μάχη μεταξύ των ομάδων στη Formula 1 δίνεται και στον εξοπλισμό των εργοστασίων τους.
Η Williams αναμένεται να θυσιάσει λίγο το 2025 καθώς προσπαθεί να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τις αλλαγές τεχνικών κανονισμών στην F1 το 2026, ενώ υποδέχεται φέτος τον Ισπανό Carlos Sainz, ο οποίος θα πλαισιώσει τον Alex Albon.