F1-GP Μεξικού: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγικές

Δείτε την οριστική σειρά εκκίνησης για το GP Μεξικού, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό και τις επικρατέστερες στρατηγικές για τον 20ό γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, όπου ο Carlos Sainz θα εκκινήσει από την pole position.

F1-GP Μεξικού: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά και στρατηγικές

Δείτε την οριστική σειρά εκκίνησης για το GP Μεξικού, τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό και τις επικρατέστερες στρατηγικές για τον 20ό γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, όπου ο Carlos Sainz θα εκκινήσει από την pole position.

Ο Carlos Sainz εκκινεί για πρώτη φορά φέτος από την pole position ενός αγώνα και σαφής στόχος του είναι φυσικά η νίκη στο Grand Prix της Πόλης του Μεξικού, καθώς εισέρχεται στην τελευταία πεντάδα αγώνων με τα χρώματα της Ferrari στη Formula 1. Ωστόσο, το Autodromo Hermanos Rodriguez δεν είναι πάντα ευγενικό προς τον κάτοχο της pole. Στα τελευταία 6 Grand Prix εκεί, ο poleman κατέκτησε τη νίκη μόνο μία φορά.

Τα 768 μέτρα που χωρίζουν την pole position με την πρώτη ζώνη πέδησης, σημαίνουν ότι ο πρωτοπόρος είναι ευάλωτος, καθώς δημιουργεί slipstream για αυτούς που τον ακολουθούν. Ωστόσο, το πλεονέκτημα του Sainz έναντι των Max Verstappen και Lando Norris (που θα παραταχθούν πίσω του) είναι ότι δεν έχει τίποτα να χάσει, ενώ οι άλλοι δύο έχουν στο μυαλό τους και τον τίτλο, οπότε δεν έχουν την πολυτέλεια να ρισκάρουν περισσότερο στον πρώτο γύρο -ή γενικά.

Κατά τα άλλα, ίσως η Ferrari να έχει επίσης το πλεονέκτημα στο ρυθμό αγώνα, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις. Άλλωστε, η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές υποτίθεται ότι είναι η αχίλλειος πτέρνα της SF-24, αλλά εχθές θα μπορούσε να έχει «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης αν ο Charles Leclerc είχε αποδώσει καλύτερα. Οπότε, το πλεονέκτημα της ιταλικής ομάδας θα μπορούσε θεωρητικά να είναι ακόμη μεγαλύτερο στον αγώνα, καθώς φαίνεται τον τελευταίο καιρό να διαχειρίζεται τα ελαστικά καλύτερα από όλους.

Εκεί ποντάρει άλλωστε ο Leclerc, ο οποίος δήλωσε ότι είναι το στυλ του να πιέζει στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτό τον δυσκολεύει το Σάββατο σε πίστες όπου υπάρχει χαμηλή πρόσφυση. Ωστόσο, αυτό δεν τον επηρεάζει στον αγώνα και ο Μονεγάσκος θα βρίσκεται πολύ κοντά στη μάχη για την κορυφή στις πρώτες στροφές. Με δεδομένο αυτό που κατάφερε να κάνει στην 1η στροφή του Austin, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί από την εξίσωση για ένα καλό πλασάρισμα στον 1ο γύρο.

Ακόμη και αν οι οδηγοί της Ferrari δεν βρίσκονται στην κορυφή στον 1ο γύρο, ίσως να μπορούν να βρεθούν μπροστά μέσω των pit stop, όπως είχε συμβεί με τον Sainz εναντίον του Verstappen στο Austin. Ο αγώνας του Μεξικού αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για τη Ferrari να προσπεράσει τη Red Bull και να πλησιάσει τη McLaren στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς οι Oscar Piastri και Sergio Perez εκκινούν από τη 17η και 18η θέση.

F1 Σειρά εκκίνησης GP Μεξικού 2024

Στη μάχη μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου, ο Verstappen έχει το προτέρημα ότι το μόνο που τον νοιάζει είναι να τερματίσει εμπρός από τον Norris, ενώ αντίστοιχα ο Βρετανός δεν έχει αυτή την πολυτέλεια. Θα πρέπει να κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, δηλαδή τη νίκη, και το γεγονός ότι εκκινεί πίσω από τον Verstappen ίσως αποτελέσει εμπόδιο, δεδομένης της δυσκολίας του να προσπεράσει τον Ολλανδό όταν έχουν παρόμοιας ανταγωνιστικότητας μονοθέσια.

Ο Norris ανέφερε ότι δεν πιστεύει πως η McLaren έχει το ρυθμό να παλέψει με τη Ferrari, παρότι είναι παροπλισμένος με το καινούργιο δάπεδο της MCL38. Από την πλευρά της, η Red Bull κατάφερε να αλλάξει την πορεία του τριημέρου της με τις αλλαγές στησίματος που πραγματοποίησε στην RB20 μεταξύ FP3 (που ο Verstappen βρισκόταν μισό δευτερόλεπτο πίσω) και των κατατακτήριων δοκιμών.

Ωστόσο, οι αλλαγές που έχουν κάνει τη Red Bull πιο ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές δεν έχουν λειτουργήσει πάντα στον αγώνα, αλλά η ομάδα πιστεύει ότι δεν αντέδρασε υπερβολικά αυτή τη φορά με τις αλλαγές ρυθμίσεων που επέλεξε να εφαρμόσει και θα έχει καλή συμπεριφορά στον αγώνα. Η αλήθεια είναι ότι ο ρυθμός αγώνα της RB20 είναι άγνωστος και ο Verstappen δήλωσε ότι δεν περιμένει «θαύματα». Αυτό που τον νοιάζει είναι να μπορεί να παλέψει με τον Norris.

F1 Eπικρατέστερες στρατηγικές GP Μεξικού 2024

H Pirelli προβλέπει ότι η επικρατέστερη στρατηγική θα είναι αυτή του ενός pit stop, εκκινώντας με τη μέση γόμα και τερματίζοντας με τη σκληρή. Οδηγοί που βρίσκονται σε πιο πίσω θέσεις, όπως οι Piastri και Perez ίσως δοκιμάσουν την κόντρα-στρατηγική για να επωφεληθούν από καθαρή πίστα στο τέλος του 1ου stint.

Αν οι πρώτοι δεν αντιμετωπίσουν προβλήματα, ο στόχος για αυτούς τους δύο οδηγούς είναι η 7η θέση και οτιδήποτε παραπάνω από αυτό θα αποτελεί επιτυχία, καθώς θα σημαίνει ότι θα έχουν καταφέρει να παλέψουν με τη Mercedes.

Οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας δύσκολα θα έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ρυθμό των προπορευόμενων, καθώς οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι αρκετά υψηλές, κάτι που η W15 δεν συμπαθεί ιδιαίτερα, καθώς τείνει να υπερθερμαίνει τα ελαστικά της. O George Russell χρησιμοποιεί το αεροδυναμικό πακέτο του… GP Μαϊάμι, λόγω των ατυχημάτων του, ενώ ο Lewis Hamilton έχει στη διάθεσή του τις τελευταίες αναβαθμίσεις της γερμανικής ομάδας.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό, GP Μεξικού 2024

Οι οδηγοί των Ferrari, McLaren και Mercedes, έχουν χρησιμοποιήσει σε γύρο κατατακτήριων δοκιμών το δεύτερο σετ μέσης γόμας που διαθέτουν για τον αγώνα, ενώ αυτό των οδηγών της Red Bull είναι άθικτο, κάτι που θα μπορούσε ίσως να παίξει το ρόλο του, αν υπάρξει παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας σε καίριο για τη στρατηγική σημείο του αγώνα και η απώλεια χρόνου για pit stop είναι σχεδόν μισή από τα 22,5 δλ. που είναι σε αγωνιστικές συνθήκες.

Η μεγαλύτερη δυσκολία που θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί με τα ελαστικά τους θα είναι το graining αυτών του εμπρός άξονα, αν δεν αναπτύσσουν θερμοκρασίες στις γρήγορες στροφές του 2ου sector, και αρχίζουν να «σύρονται» στην άσφαλτο στις αργές στροφές του 3ου sector. Επίσης, αν οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών θα αποτελέσει άλλη μία πρόκληση για τους οδηγούς.

Η Alpine τοποθέτησε νέα μπαταρία υβριδικού συστήματος και μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών στο μονοθέσιο του Esteban Ocon, συνεπώς ο Γάλλος θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane.

F1 Πόρσφυση διαφορετικών ελαστικών στην εκκίνηση του GP Μεξικού 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!