O Carlos Sainz εξασφάλισε την pole position για το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού της Formula 1, καθώς σημείωσε δύο γύρους στο Q3 που θα μπορούσαν να τον έχουν φέρει στην κορυφή. Ο Ισπανός πλησιάζει με αυτό τον τρόπο πιο κοντά προς το όνειρό του να πάρει μία ακόμη νίκη (ή περισσότερες) πριν φύγει από τη Ferrari. O Sainz ήταν 0,3 δλ. ταχύτερος από οποιονδήποτε αντίπαλό του στον πρώτο γύρο του Q3 και κατάφερε να βελτιώσει περισσότερο στην τελική του προσπάθεια, παρότι η Ferrari έχει ιστορικό να μην τα πηγαίνει καλά στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η Ferrari ήταν ταχύτατη στις ευθείες, ίσως με τη βοήθεια της μονάδας ισχύος, καθώς και στις αργές στροφές του τελικού sector όπως αναμενόταν. Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Sainz ήταν ταχύτερος στα δύο πρώτα sector, αλλά δεν βελτίωσε στο 3ο, έχοντας ίσως ζητήσει πολλά από τα ελαστικά του πριν από την ολοκλήρωση του γύρου. Αλλά αυτό δεν είχε σημασία για τον Ισπανό, που κατέκτησε την 6η pole position της καριέρας του στην F1 και την πρώτη του φέτος, όντας έξοχος στις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, που είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.
Ο Max Verstappen θα εκκινήσει από τη 2η θέση, καθώς έκανε και πάλι έναν πολύ καλό γύρο στην κρίσιμη στιγμή, πλησιάζοντας στα 0,225 δλ. τον Sainz. Ο Ολλανδός είχε κάνει ελάχιστους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στο FP3 η Red Bull δεν του έδινε καλή αίσθηση. Για αυτό και δεν περίμενε ότι θα μπορούσε να βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Verstappen είδε το χρόνο της 1ης του προσπάθειας στο Q3 να διαγράφεται, επειδή «έκοψε» δρόμο στις στροφές 2 και 3, γεγονός που αύξησε την πίεση, υπό την οποία όμως δεν «λύγισε».
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού
Ο Lando Norris θα εκκινήσει από την 3η θέση με τη McLaren, η οποία ήταν πολύ ανταγωνιστική στις στροφές του μεσαίου sector, αλλά όχι τόσο γρήγορη στις ευθείες. Ο Βρετανός, που διαθέτει αναβαθμισμένο δάπεδο σε αυτό τον αγώνα, δήλωσε ικανοποιημένος με την 3η θέση, μόλις 0,005 δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc, αλλά κρίσιμα, βρίσκεται πίσω από τον Verstappen.
O Norris ανέφερε ότι βρέθηκε άμεσα στο όριο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά δυσκολεύτηκε στις δύο προσπάθειες του Q3, όπου η θερμοκρασία της πίστας είχε πέσει λίγο. Έκανε κάποια λάθη που υπερθέρμαναν τα ελαστικά στην 1η προσπάθεια και παρότι ο τελικός του γύρος ήταν πιο συντηρητικός, δεν ήταν απόλυτα καθαρός.
Ο Charles Leclerc ίσως χαράμισε μία ευκαιρία να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης για τη Ferrari. Στην τελική του προσπάθεια, είχε μία αποσταθεροποίηση στην ταχύτατη στροφή 9 και αυτό, σε συνδυασμό με ένα γλίστρημα στην τελευταία στροφή, δεν του επέτρεψαν να βελτιώσει την επίδοσή του. «Δεν ήμουν πουθενά στο FP2, το FP3 και στις κατατακτήριες δοκιμές», δήλωσε ο ίδιος, και ελπίζει ότι ο ρυθμός του στον αγώνα θα είναι καλός. Ωστόσο, ανέφερε ότι με το οδηγικό του στυλ, οι πίστες με ελάχιστη πρόσφυση δεν είναι οι καλύτερες για αυτόν.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) October 26, 2024
Καλή επίδοση σημείωσε ο George Russell, για να φέρει τη Mercedes προδιαγραφών GP Μαϊάμι, λόγω των πρόσφατων ατυχημάτων του. Ο Βρετανός βρέθηκε μόλις 0,1 δλ. μακριά από τους Norris και Leclerc, και θα παραταχθεί αύριο στην 5η θέση, εμπρός από τον team-mate του, Lewis Hamilton, με το πλήρως αναβαθμισμένο μονοθέσιο, είχε μία μεγάλη στιγμή υπερστροφής στην προτελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας και βρέθηκε 0,7 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο ότι το μονοθέσιο της Mercedes είχε εντελώς διαφορετική αίσθηση από το FP3.
this is a formula 1 car??? 😭😭😭😭 pic.twitter.com/B2kMjQ3tNk
— deni (@fiagirly) October 26, 2024
Ο Kevin Magnussen με τη Haas κέρδισε για μόλις 0,006 δλ. τη μάχη για την 7η θέση από τον Pierre Gasly με την Alpine. Ο Alex Albon με τη Williams θα εκκινήσει από την 9η θέση τον αγώνα, εμπρός από τον Nico Hulkenberg με την άλλη Haas, που έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές με αμφότερα τα μονοθέσια στο Q3. Ωστόσο, ο Hulkenberg θα μπορούσε να τα είχε πάει καλύτερα αν δεν είχε καβαλήσει άτσαλα το kerb στην έξοδο της στροφής 12 στην τελική του προσπάθεια.
Q2
Ο Verstappen ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα στις γρήγορες στροφές του δεύτερου sector, ενώ ο Leclerc είδε το χρόνο του με τα μεταχειρισμένα ελαστικά να διαγράφεται, διότι «έκοψε» δρόμο στις στροφές 2 και 3. Λόγω συννεφιάς, η θερμοκρασία στην πίστα είχε πέσει 4 βαθμούς Κελσίου (στους 37). Πρόωρο τέλος στο Q2 έφερε το ατύχημα του Yuki Tsunoda, που μπλόκαρε τα φρένα του έχοντας υπερβολική ταχύτητα στην προσέγγιση της στροφής 12, έχασε το πίσω μέρος της Racing Bulls και χτύπησε με το πλάι της στις μπαριέρες TecPro.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) October 26, 2024
Αυτό «κλείδωσε» στην 6η σειρά εκκίνησης τη Racing Bulls, η οποία είδε τους οδηγούς της Haas -άμεσος αντίπαλος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών- να προκρίνονται στο Q3. O Tsunoda θα εκκινήσει 11ος, εμπρός από τον Liam Lawson, και πίσω τους θα παραταχθούν οι οδηγοί της Aston Martin, Fernando Alonso και Lance Stroll, καθώς και ο Valtteri Bottas με τη Sauber στη 15η θέση.
Q1
Oι οδηγοί των Ferrari, McLaren και Mercedes έκαναν την 1η τους προσπάθεια με τη μέση γόμα, αλλά ο Piastri μπλόκαρε τα φρένα του στην 4η στροφή και βρέθηκε πιο πίσω. Αντιθέτως, η Red Bull προτίμησε τη μαλακή γόμα, αν και ο Verstappen είχε αρκετή υποστροφή. Ο Perez ανέφερε ότι ο δεν μπορούσε να φρενάρει στις αργές στροφές με τη Red Bull. Όλοι όμως αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και μαλακά ελαστικά.
O Piastri είδε τον χρόνο της πρώτης προσπάθειάς του με τη μαλακή γόμα να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στην έξοδο της στροφής 12, και επρόκειτο να είναι ένα λάθος με πολύ μεγάλες συνέπειες, καθώς βρέθηκε μαζί με τον Sergio Perez στη ζώνη αποκλεισμού.
Αμφότεροι αναγκάστηκαν να κάνουν μία αγχωτική τελική προσπάθεια, αλλά οι χρόνοι τους δεν ήταν εντυπωσιακοί, και το αποτέλεσμα ήταν ο αποκλεισμός τους από τη συνέχεια της διαδικασίας, ένα πρώιμο σοκ στη διαδικασία, το οποίο θα έχει αντίκτυπο και για τις McLaren και Red Bull στη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) October 26, 2024
Ο Piastri, που είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο FP3 χωρίς το αναβαθμισμένο δάπεδο και την εμπρός αεροτομή της McLaren, θα εκκινήσει από τη 17η θέση, εμπρός από τον Perez, ο οποίος θα αναγκαστεί να παραταχθεί εμπρός στους συμπατριώτες του 18ος στο grid, έχοντας ένα κακό τελικό sector στην τελική του προσπάθεια. Ο Μεξικανός δεν μπορούσε να μεταφέρει αρκετή ενέργεια στον εμπρός άξονα ώστε να πιέσει στις ζώνες πέδησης. Μπροστά και από τους δύο θα βρεθεί ο Franco Colapinto με τη Williams και πίσω τους οι Esteban Ocon (Alpine) και Zhou Guanyu (Sauber).