F1-GP Μεξικού FP2: Ο Carlos Sainz ταχύτερος στο τεστ ελαστικών του 2025

Ο Carlos Sainz με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο FP2 του GP Μεξικού, το οποίο αφιερώθηκε στη δοκιμή των ελαστικών της Pirelli για το 2025, ενώ ο George Russell είχε ένα σφοδρό ατύχημα.

F1-GP Μεξικού FP2: Ο Carlos Sainz ταχύτερος στο τεστ ελαστικών του 2025

Ο Carlos Sainz με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο FP2 του GP Μεξικού, το οποίο αφιερώθηκε στη δοκιμή των ελαστικών της Pirelli για το 2025, ενώ ο George Russell είχε ένα σφοδρό ατύχημα.

To μεγαλύτερο μέρος της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix της Πόλης του Μεξικού, τον 20ό γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1 της Formula 1, που είχε διάρκεια 90 αντί για 60 λεπτών, αφιερώθηκε στη δοκιμή των τριών πιο μαλακών γομών ελαστικών που προετοιμάζει η Pirelli για το 2025. Αυτές οι γόμες είναι οι C4, C5 και C6 με το νέο σχεδιασμού σκελετού να έχει περάσει ήδη τη διαδικασία έγκρισης της FIA το Σεπτέμβριο.

H Pirelli στοχεύει με τα ελαστικά του 2025 να τα κάνει πιο ανθεκτικά θερμικά, δηλαδή λιγότερο επιρρεπή σε υπερθέρμανση, με υψηλότερο εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας και με καλύτερο προφίλ καταπόνησης. Επίσης, έχουν σχεδιαστεί για να μειώσουν το graining.

Όπως είναι φυσικό, οι χρόνοι δεν είχαν μεγάλη σημασία για το υπόλοιπο αγωνιστικό τριήμερο. Κάθε οδηγός είχε δύο σετ ελαστικών για τις δοκιμές και ήταν υποχρεωμένος να κάνει με το καθένα μία ακολουθία 5 γύρων απόδοσης διάρκειας με χαμηλό φορτίο καυσίμου 20 κιλών και μία ακολουθία προσομοίωσης αγώνα 12 γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου 100 κιλών.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP2 του GP Μεξικού

Το ένα σετ ελαστικών θα είναι φετινών προδιαγραφών και λειτούργησε ως μέτρο σύγκρισης. Επειδή φέτος δεν υπάρχει γόμα C6, σε αυτή την περίπτωση θα χρησιμοποιηθεί η C5 ως μέτρο σύγκρισης. Τα ελαστικά δεν είχαν διακριτικά στα πλευρικά τοιχώματα, αλλά κάθε ομάδα θα δοκίμαζε συγκεκριμένη γόμα.

Mercedes, Ferrari, Haas και Alpine τη C4, Red Bull, McLaren και Sauber τη C5, ενώ Aston Martin, Racing Bulls και Williams χρησιμοποιούσαν τη C6. Η Pirelli ζήτησε από τις ομάδες να διατηρήσουν το ίδιο στήσιμο με το FP1, αλλά αν χρειάζονταν αλλαγές μπορούσαν να γίνουν εφόσον είχε ενημερωθεί ο προμηθευτής ελαστικών. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, δεν επιτρέπονταν αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων εκτός από μικρές ρυθμίσεις στη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής. Επίσης, απαγορεύονταν οι δοκιμαστικές εκκινήσεις.

F1 Oscar Piastri (McLaren)
O Oscar Piastri δεν έχει στη διάθεσή του το καινούργιο δάπεδο ή τη νέα εμπρός αεροτομή της McLaren στο GP Μεξικού

Οι πέντε οδηγοί που είχαν παραχωρήσει το μονοθέσιό τους σε νεαρό οδηγό στο FP1, δηλαδή οι Lando Norris (McLaren), Lewis Hamilton (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari), Fernando Alonso (Aston Martin) και Zhou Guanyu (Sauber), είχαν τη δυνατότητα αφότου ολοκλήρωσαν τις δοκιμές με τα ελαστικά του 2025, να χρησιμοποιήσουν ένα σετ μέσης γόμας του 2024 για να κάνουν κανονικές δοκιμές (συμπεριλαμβανομένων αλλαγών ρυθμίσεων και δοκιμαστικών εκκινήσεων) και εγκλιματιστούν στα μονοθέσιά τους, αν και δεν τους έμεινε πολύς χρόνος λόγω κόκκινης σημαίας.

Μόλις 13 λεπτά μετά την έναρξη του FP1, η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία, λόγω σφοδρού ατυχήματος του George Russell στη στροφή 9. Ο Russell προσπάθησε να «κόψει» υπερβολικά στην εσωτερική της στροφής 8, το δάπεδο ακούμπησε στα kerb και η Mercedes απογειώθηκε λίγο. Έτσι, ο Βρετανός έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου και προσέκρουσε στις TecPro μπαριέρες.

Η ορμή ξεπέρασε τα 30 G και κλήθηκε το ιατρικό αυτοκίνητο, που τον μετέφερε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, καθώς ο Βρετανός έδειχνε λίγο ζαλισμένος και έπιανε τα πλευρά του, αλλά ευτυχώς ήταν καλά, παρότι δεν είχε απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι πριν από την πρόσκρουση. Οι επισκευές στις μπαριέρες διήρκεσαν περίπου 20 λεπτά.

H Red Bull δεν αντικατέστησε τον κινητήρα στο μονοθέσιο του Max Verstappen, παρότι αντιμετώπισε πρόβλημα απώλειας ισχύος στο τέλος του FP1. Επρόκειτο για διαρροή στην εισαγωγή του turbo, την οποία η ομάδα πίστευε ότι κατάφερε να επισκευάσει γρήγορα. Η Red Bull αναγκάστηκε επίσης να αντικαταστήσει και το δάπεδο που υπέστη ζημιά στο FP1 από μεταλλικό κομμάτι που έπεσε από μία από τις γέφυρες της πίστας και το οποίο χτύπησε ο Ολλανδός στο FP1.

Ο Verstappen ανέφερε ότι στο ξεκίνημα μίας γρήγορης προσπάθειας στα πρώτα λεπτά, τα φρένα του δεν λειτούργησαν καθόλου. Επίσης, ο ανέφερε από την αρχή ότι ο κινητήρας εξακολουθούσε να του ακούγεται περίεργα, αλλά η Red Bull ήταν ικανοποιημένη εξετάζοντας τα δεδομένα και τον προέτρεψε να συνεχίσει.

F1 Red Bull RB20

Όταν όμως ο Verstappen ανέφερε ότι ο θόρυβος ήταν ανησυχητικός, η ομάδα τον κάλεσε στα pits, όπου οι μηχανικοί αφαίρεσαν το κάλυμμα κινητήρα για να εξετάσουν το πρόβλημα. Αν ο και o Verstappen επέστρεψε στην πίστα, το πρόβλημα παρέμεινε και επέστρεψε στα pits στο μέσο της διαδικασίας και δεν θα έβγαινε ξανά.

Δεν κατάφερε να γράψει χρόνο, αλλά στις δηλώσεις του ανέφερε ότι δεν ανησυχεί για πιθανές ποινές λόγω κινητήρα, καθώς φαίνεται ότι επρόκειτο για παλιό V6 που χρησιμοποιούνταν μόνο στις ελεύθερες δοκιμές. Επίσης, ο Ολλανδός Sergio Perez ανέφερε στην αρχή του FP2 ότι το πεντάλ του φρένου ήταν πολύ σκληρό.

Επίσης, η Williams δεν πρόλαβε να επισκευάσει το μονοθέσιο του Alex Albon, έπειτα από τη σύγκρουση του Ταϊλανδού με τον Oliver Bearman στο FP1. Η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει πέραν από αεροτομές και αναρτήσεις τόσο τη μονάδα ισχύος όσο και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!