Η Ferrari είναι ανταγωνιστική στις μεγάλες ευθείες και σύντομες στροφές του Μπακού, όπως ήταν και στη Monza, αλλά ο Charles Leclerc έκανε τη διαφορά για να κατακτήσει την 4η σερί προσωπική του pole position στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1. O Μονεγάσκος διατηρεί έως ένα μικρό ποσοστό ανοιχτό (έως 11%) το γκάζι ενώ φρενάρει, για να ελέγξει καλύτερα την περιστροφή του μονοθεσίου, και είναι κάτι που κάνει τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια.
Με αυτό τον τρόπο, o Leclerc ελέγχει τη κατανομή βαρών μεταξύ των τεσσάρων ελαστικών πιο περίπλοκα από τους αντιπάλους του. Αυτή η τεχνική χρειάζεται καλή αίσθηση, για να μην «υπερφορτώσει» τα εξωτερικά ελαστικά ο οδηγός, αλλά να καταφέρει να επιτύχει γρήγορη περιστροφή του μονοθεσίου. Αυτό επέτρεψε στον Leclerc να έχει περισσότερη πρόσφυση από τη 15η στροφή του γύρου και μετά, καθώς εκεί κέρδισε σχεδόν όλη τη διαφορά 0,44 δλ. από τον team-mate του στη Scuderia, Carlos Sainz.
O Ισπανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής με τη μέση γόμα. Η Ferrari φαίνεται ότι μπορεί να προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά της, αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα πόσο έντονο θα είναι το graining κατά τη διάρκεια του αγώνα, η διαχείριση των ελαστικών θα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας και σήμερα, με τις θερμοκρασίες είναι υψηλότερες από χθες.
Στο GP Ιταλίας, Ferrari και McLaren πάλεψαν μεταξύ τους για τη νίκη και είναι πολύ πιθανό το ίδιο να επαναληφθεί και στο Μπακού. Η Ferrari διαθέτει επίσης το στρατηγικό πλεονέκτημα με δύο μονοθέσια στις πρώτες θέσεις, και μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγχρονισμό των pit stop για να πιέσει τους αντιπάλους της.
Αυτή τη φορά, ο Oscar Piastri θα είναι αυτός που θα κουβαλήσει στην πλάτη του τις ελπίδες της βρετανικής ομάδας για νίκη, αφού ο Lando Norris θα εκκινήσει από τη 15η θέση, έπειτα από το περιστατικό με την κίτρινη σημαία που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να έχει βγει στο Q1. Ωστόσο, και ο Norris θα μπορούσε να έχει σηκώσει λιγότερο το πόδι του από το γκάζι και να προκριθεί στο Q2.
Αν και τα προσπεράσματα θεωρούνται αρκετά εύκολα σε αυτή την πίστα, με τη ζώνη DRS της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού να έχει επεκταθεί κατά 100 μέτρα σε σχέση με πέρυσι, έχουμε δει σε πολλούς αγώνες φέτος ότι είναι δύσκολο για τα μονοθέσια να ακολουθήσουν από κοντά το προπορευόμενο χωρίς να καταπονούν τα ελαστικά τους.
Επίσης, η Ferrari έχει μία από τις πιο λεπτές πίσω αεροτομές από τις κορυφαίες ομάδες, γεγονός που θα την κάνει ιδιαίτερα μαχητική στις ευθείες, σε συνδυασμό με το μικρότερων διαστάσεων turbo, το οποίο επιτρέπει στην SF-24 να επιταχύνει ταχύτερα από τους αντιπάλους της στην έξοδο των αργών στροφών. Ο Leclerc έκανε έκκληση προς τη Ferrari να «παίξει ομαδικά», δηλαδή να χρησιμοποιήσει τον Sainz για να βοηθήσει το Μονεγάσκο να… «ξορκίσει» την κατάρα, καθώς η ιταλική ομάδα δεν έχει καταφέρει να κατακτήσει νίκη στους δρόμους του Μπακού.
Παρότι χθες ήταν η πρώτη φορά που ο Sergio Perez (4ος) σημείωσε ταχύτερο χρόνο από τον team-mate του στη Red Bull, Max Verstappen, σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος, ο Μεξικανός ήταν λίγο απογοητευμένος από την απόδοσή του στο Q3, καθώς έχασε χρόνο στο μεσαίο sector της πίστας. Ο Μεξικανός εκτιμά ότι θα είναι δυνατός στο πρώτο stint του αγώνα, αν και η απόσταση της Red Bull από την κορυφή ήταν αρκετά μεγάλη στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η Red Bull διαθέτει την πιο μεγάλη πίσω αεροτομή από τις κορυφαίες ομάδες και αυτό θα την βοηθήσει να προστατεύσει τα ελαστικά της στον αγώνα. Ωστόσο, ο Verstappen, που εκκινεί από την 6η θέση, παραδέχθηκε ότι οι αλλαγές ρυθμίσεων που πραγματοποίησε στην RB20 πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές έκαναν το μονοθέσιο πιο νευρικό. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι ούτε τα μεγάλα stint δεν πάνε καλά όταν το μονοθέσιο έχει αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, το πιο σημαντικό για τον Verstappen είναι να τερματίσει εμπρός από τον Norris, κάτι όμως που δεν θα είναι απαραίτητα εύκολο. O Perez αναμένεται να βοηθήσει τον Verstappen, αν αυτό είναι εφικτό.
Μεταξύ των δύο Red Bull θα εκκινήσει ο George Russell και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι μπορεί να κάνει το γερμανικό μονοθέσιο, έχοντας υιοθετήσει την πιο λεπτή πίσω αεροτομή από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει τον αγώνα από το pit lane, καθώς η Mercedes τοποθέτησε στο μονοθέσιό του 5η φετινή μονάδα ισχύος (V6, turbo, MGU-H, MGU-K), που υπερβαίνει το όριο των τεσσάρων που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes είναι η μοναδική ομάδα που έχει εξασφαλίσει δύο σετ μέσης γόμας ελαστικών και ένα σκληρής, σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες, που έχουν προτιμήσει δύο σετ σκληρής και ένα μέσης. Η προτιμώμενη στρατηγική αναμένεται να είναι ενός pit stop (μέση-σκληρή γόμα), αλλά στο Μπακού παραμένει πάντα πολύ υψηλή η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τη στρατηγική που θα επιλέξει να ακολουθήσει ο Norris από τη 15η θέση εκκίνησης, πόσο γρήγορα θα καταφέρει να ανακάμψει, και αν θα επιλέξει την κόντρα-στρατηγική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα. Αυτό έχει το μειονέκτημα ότι θα τον κάνει ευάλωτο στην περίπτωση παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν θα έχει ανοίξει το πλαίσιο των pit stop, μεταξύ των γύρων 14-24.
Από το pit lane θα εκκινήσει και ο Esteban Ocon, ενώ στη 18η θέση του grid θα παραταχθεί ο έτερος οδηγός της Alpine, Pierre Gasly, έπειτα από τον αποκλεισμό του από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών, λόγω τεχνικής παρατυπίας στο Q2 (υπέρβαση ορίου ροής καυσίμου). Δύο νεαροί οδηγοί του grid, οι Franco Colapinto (στο δεύτερο αγώνα του με τη Williams) και Oliver Bearman (στο ντεμπούτο του με τη Haas), ίσως έχουν την ευκαιρία να σημειώσουν βαθμούς, καθώς εκκινούν από την πρώτη δεκάδα.