Το FP3 του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1 ξεκίνησε σε συννεφιά, και οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές, ιδίως του οδοστρώματος. Είχε βρέξει νωρίτερα και υπήρχαν μερικές ελαφρές ψιχάλες έπεφταν ακόμα και στο μέρος της διαδικασίας, στην οποία οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς και είχαμε δύο διακοπές με κόκκινη σημαία. Στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, ο George Russell σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη Mercedes να δείχνει αρκετά δυνατή στην ευθεία.
Ο Charles Leclerc, ταχύτερος στο FP2 με τη Ferrari, κατάφερε μερικές στιγμές αργότερα να πλησιάσει τον Βρετανό μόλις στα 0,013 δλ. Περίπου 0,2 δλ. πίσω από το Μονεγάσκο βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της McLaren, με τον Lando Norris να καταφέρνει να κινηθεί μόλις 0,012 δλ. ταχύτερα από τον Oscar Piastri, ο οποίος έδειχνε μέχρι τα τελευταία λεπτά (όπως και χθες) να βολεύεται περισσότερο με την MCL38. Ο Norris επέλεξε αεροδυναμικές ρυθμίσεις με περισσότερο “φτερό” στο FP3.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Αζερμπαϊτζάν
Παρότι ο Max Verstappen περνούσε όσο πιο «ξυστά» μπορούσε από τους τοίχους (και μάλιστα χτύπησε ελαφρά αυτόν στη στροφή 8), δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 5η θέση με τη Red Bull, 0,35 δλ. μακριά από την κορυφή. Στην 6η θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz, ο οποίος δεν έχει κερδίσει ποτέ team-mate του σε κατατακτήριες δοκιμές σε αυτή την πίστα.
Ο Sergio Perez ήταν 7ος με τη Red Bull, αν και για το μεγαλύτερο μέρος του FP3 ήταν ταχύτερος του Verstappen. Αμφότεροι οι οδηγοί της Williams, που έδειχνε πολύ ανταγωνιστική σήμερα, κατάφεραν να βρεθούν εμπρός από τον Lewis Hamilton, που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα. Ο Franco Colapinto, στο 2ο αγώνα του στην F1, ήταν πολύ κοντά στον Alex Albon, και ανέφερε στο τέλος της διαδικασίας ότι «κόλλησε» ανοιχτό το γκάζι του μονοθεσίου του.
Όπως είχε συμβεί και στο FP2, οι Perez και Sainz βρέθηκαν πολύ κοντά στην πίστα σε ένα πιθανώς επικίνδυνο περιστατικό. Εχθές, ο Sainz είχε εμποδίσει τον Perez και είχε δεχθεί προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες, αλλά αυτή τη φορά ο Μεξικανός ήταν αυτός που εμπόδισε τον Ισπανό οδηγό της Ferrari.
#AzerbaijanGP #F1 #Practice #Practice3 #FP3 omg and again between #CarlosSainz Vs #SergioPerez 😱👌 pic.twitter.com/8lYCgyQySx
— linalan (@linalan01) September 14, 2024
Μόλις 15 λεπτά μετά την έναρξη του FP3, o Esteban Ocon αναγκάστηκε να παρκάρει την Alpine του στις τελευταίες στροφές της πίστας, καθώς έχασε ισχύ από τον κινητήρα. Το περιστατικό προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.
Λίγο μετά το μισό της διαδικασίας, ο Oliver Bearman, στο ντεμπούτο του με τη Haas, στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια, εισήλθε με πολλή ταχύτητα στην 1η στροφή, και όταν το κατάλαβε, προσπάθησε να στρίψει αντίθετα, για να κατευθυνθεί προς την περιοχή διαφυγής. Ωστόσο, δεν είχε επιβραδύνει αρκετά και κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση της Haas στις TecPro μπαριέρες. Ο νεαρός Βρετανός ήταν πολύ εκνευρισμένος με τον εαυτό του. Λογικά, η ομάδα θα προλάβει να επισκευάσει τη ζημιά.
Bearman terlalu kencang di tikungan pertama.
Sayangnya dia terlambat membuang mobilnya dan berujung ke tembok. Setidaknya titik tabraknya ada di depan dan kerusakan hanya di suspensi kiri. Harusnya bisa diperbaiki sebelum kualifikasi. pic.twitter.com/Fq4OSORW7u
— F1 Speed Indonesia (@f1speed_indo) September 14, 2024
H Ferrari είχε επιλέξει εχθές την πιο λεπτή πίσω αεροτομή από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες, και αν επιμείνει σε αυτές τις ρυθμίσεις θα είναι μαχητική στις ευθείες. Επιπλέον το ιταλικό μονοθέσιο είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις σύντομες αργές στροφές και προστατεύει πολύ καλά τα ελαστικά του.
Άλλο ένα πολύ ευέλικτο στις σύντομες αργές στροφές είναι η Red Bull, η οποία θα επωφεληθεί το πολύ αποδοτικό DRS που διαθέτει στις κατατακτήριες δοκιμές. Η Red Bull είχε επιλέξει εχθές την πιο μεγάλη πίσω αεροτομή από τις κορυφαίες ομάδες και χάνει λίγο χρόνο στις ευθείες, αλλά αυτό θα λειτουργήσει υπέρ της διαχείρισης των ελαστικών στον αγώνα.
Το γεγονός ότι το Μπακού δεν έχει μεγάλη ποικιλομορφία στροφών και όλες καταλέγονται σε ένα αρκετά στενό πλαίσιο ταχύτητας, βοηθάει τη Red Bull, καθώς η ομάδα μπορεί να επικεντρωθεί στη διαμόρφωση ενός στησίματος το οποίο λειτουργεί μόνο σε αυτές. Το μονοθέσιο φαίνεται να έχει καλύτερη ισορροπία από τους προηγούμενους αγώνες, αν και εξακολουθεί να παρουσιάζει υποστροφή.
Κάποιοι εκτιμούν ότι ο Perez χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα στο FP2 από τον Verstappen, ενώ υπήρξαν και αναφορές ότι οι δύο οδηγοί χρησιμοποιούσαν διαφορετική έκδοση δαπέδου, και αυτή του Μεξικανού λειτουργούσε καλύτερα.
O Russell ζήτησε προς το τέλος από τη Mercedes να ελέγξει τη μονάδα ισχύος στην πλάτη του, καθώς άκουγε περίεργους ήχους όταν φρέναρε και όταν σήκωνε το πόδι του από το γκάζι. Ο Βρετανός ανέφερε ότι το μονοθέσιο είχε αναπηδήσεις στα φρεναρίσματα και είχε μία έξοδο από την πίστα στην 3η στροφή.
Εχθές, η Mercedes είχε αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος του Russell μεταξύ FP1 και FP2, επειδή είχε δει ξένα σώματα (πιθανώς ρινίσματα μετάλλου) στο δείγμα λαδιού που πήρε. Ωστόσο, η ομάδα πιστεύει ότι θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ξανά τον κινητήρα στους επόμενους αγώνες. Ο Russell σταμάτησε προληπτικά και λίγο πριν από το τέλος του FP2, αλλά επρόκειτο απλά για έναν αισθητήρα που δυσλειτουργούσε. Η Mercedes ευελπιστεί ότι βρίσκεται κοντά στους ανταγωνιστές της, έχοντας αφαιρέσει το δάπεδο του Spa από το μονοθέσιό της.
Όπως σχεδόν πάντα, η McLaren δεν αποκάλυψε όλα τα χαρτιά της την Παρασκευή, αλλά φαίνεται ότι στο Μπακού δεν έχει απαραίτητα το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε σε άλλες πίστες. Η MCL38 υπερτερεί καθαρά στις παρατεταμένες στροφές, οι οποίες λάμπουν δια της απουσίας τους στο Μπακού. Ο Norris δεν ήταν ευχαριστημένος εχθές με την ισορροπία του μονοθεσίου, αναφέροντας ότι έπρεπε να πιέσει πολύ για να πετύχει καλούς χρόνους, αλλά ο Piastri αισθανόταν καλύτερα εντός του cockpit. Ο Αυστραλός ήταν ταχύτερος και στις προσομοιώσεις αγώνα, μαζί με τον Perez από τη Red Bull.
Η πίστα δεν είχε καθαριστεί (όπως είχε συμβεί τα προηγούμενα χρόνια) πριν από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Αυτό θα παίζει το ρόλο του, καθώς θα εξαρτηθεί από το επίπεδο «γόμωσης» της αγωνιστικής γραμμής έως την Κυριακή. Αν τα μονοθέσια έχουν «καθαρίσει» την πίστα αρκετά, το graining θα είναι λιγότερο στον αγώνα. Αν δεν έχει στρωθεί αρκετή γόμα στο οδόστρωμα, το graining θα είναι πιο σημαντικός παράγοντας στο Grand Prix.
Η Sauber τοποθέτησε 3η φετινή μπαταρία υβριδικού συστήματος και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου, ξεπερνώντας το όριο, γεγονός που σημαίνει ότι θα δεχθεί ποινή (20 θέσεων) και θα εκκινήσει από το πίσω μέρος της του grid την Κυριακή. Οι Norris και ο Ricciardo χρησιμοποιούν πλέον το 4ο φετινό τους κιβώτιο και ο Pierre Gasly το 5ο και τελευταίο που επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.