Ο Charles Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1, μόλις 12 λεπτά πριν από το τέλος έχοντας επωφεληθεί από τις καλύτερες συνθήκες στην πίστα (ενώ οι υπόλοιποι έκαναν προσομοιώσεις αγώνα), καθώς και από το slipstream τριών μονοθεσίων στη μεγάλη ευθεία της πίστας του Μπακού. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος, κατάφερε να κατεβάσει τον χρόνο του Sergio Perez μόνο 0,006 δλ.
Αφότου οι μηχανικοί της Ferrari επισκεύασαν το μονοθέσιο του Leclerc έπειτα από το ατύχημα του Μονεγάσκου στο FP1. Ωστόσο, ο Leclerc ανέφερε (όπως και ο Norris στο FP1) ότι το τιμόνι ήταν ελαφρύ στις δεξιές στροφές και βαρύ στις αριστερές. Ο Μονεγάσκος πίστευε ότι κάτι ίσως είχε λυγίσει στο μονοθέσιο και αρνήθηκε να το οδηγήσει άλλο. Επέστρεψε στα pits ισχυριζόμενος ότι είναι αδύνατο να μην φαίνεται κάτι στα δεδομένα της τηλεμετρίας. Οι μηχανικοί εργάζονταν στη συνέχεια στο σύστημα διεύθυνσης και ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα με 25 λεπτά να απομένουν.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αζερμπαϊτζάν
Η Red Bull απέδειξε ότι έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο στο Μπακού, καθώς ο Perez σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο και φαίνεται να βολεύεται σε αυτή την πίστα με την RB20 (που διαθέτει νέο δάπεδο) και έχει την αυτοπεποίθηση να πλησιάσει αρκετά τους τοίχους που παραμονεύουν παντού. Άλλωστε, είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει στο Μπακού δύο φορές. Ο Perez βρέθηκε πολύ κοντά σε επαφή με τον Sainz στο τέλος της διαδικασίας, στη στροφή 13 όταν έκανε προσομοιώσεις αγώνα, και δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το περιστατικό, το οποίο εξέτασαν οι αγωνοδίκες και εξέδωσαν προειδοποίηση προς τον Ισπανό.
Ο Lewis Hamilton με τη Mercedes πλησίασε τον Μεξικανό κατάφερε να πλησιάσει στα 0,06 δλ. τον Perez στην 3η του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, για να βρεθεί στην 3η θέση. Ο Carlos Sainz με τη Ferrari κατέλαβε την 4η θέση, αλλά βρέθηκε 0,46 δλ. μακριά από την κορυφή.
Στην 5η θέση πλασαρίστηκε ο Oscar Piastri με τη McLaren, ενώ στην 6η θέση κατετάγη ο Max Verstappen με την άλλη Red Bull. Στους πρώτους γύρους με τη μέση γόμα, ο Verstappen ανέφερε ότι είχε υποστροφή στην κορυφή των στροφών. Λίγα λεπτά αργότερα, μπλόκαρε τα φρένα του στην 5η στροφή και κατάφερε να σταματήσει μερικά εκατοστά πριν από τον τοίχο.
.@verstappenews pic.twitter.com/tvk0t4nTlK
— Verstappen News 📂 (@mverstappenews) September 13, 2024
Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν το FP1 με τη μέση γόμα, εκτός από τη Mercedes, που προτίμησε τη σκληρή. Συνεπώς, η Mercedes έχει διασφαλίσει μέχρι στιγμής ένα επιπλέον σετ μέσης γόμας σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες ομάδες. Στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος στα δύο πρώτα sector, αλλά έχασε πολύ χρόνο στο τελικό. Στη δεύτερη προσπάθειά του, βγήκε εκτός πίστας στην 3η στροφή και το ίδιο συνέβη και στον Sainz αμέσως μετά.
Ο Hamilton παραπονέθηκε στην αρχή του FP2 ότι το πολύ μικρό fairing στο εμπρός του ανοίγματος στο εμπρός μέρος του cockpit στο μονοθέσιό του εμπόδιζε την ορατότητά του και ζήτησε να αφαιρεθεί. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes έχει διαφορετικό σχεδιασμό στο άνοιγμα του cockpit σε αυτό τον αγώνα, με περισσότερες γωνίες και το κεντρικό τμήμα ανασηκωμένο, πιθανότατα για αεροδυναμικά οφέλη. Προβλήματα ορατότητας είχε και ο Verstappen, αλλά λόγω του ηλίου που έδυε.
There appears to be a slight change to the cockpit, it has a more angular edge compared to the last race. pic.twitter.com/INfMCbWNFI
— Ky (@FiftyBucksVT) September 13, 2024
Ο Lance Stroll φαίνεται ότι ήταν πιο ευχαριστημένος από την ισορροπία της Aston Martin από ό,τι στο FP1, καθώς σημείωσε την 7η επίδοση, εμπρός από τον Nico Hulkenberg με τη Haas. Στην 9η θέση βρέθηκε ο George Russell. Η Mercedes αναγκάστηκε να αντικαταστήσει προληπτικά τη μονάδα ισχύος του Βρετανού μεταξύ FP1 και FP2. Ο Russell άργησε να κατέβει στην πίστα, χάνοντας το πρώτο μισό της διαδικασίας. Δεν κατάφερε να σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο, κάνοντας ελάχιστους γύρους με τη μαλακή γόμα, ενώ στο τέλος του FP2 η Mercedes τον κάλεσε στα pits, διότι διέγνωσε ότι είχε πρόβλημα στο μονοθέσιό του.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oliver Bearman, στο ντεμπούτο του με τη Haas, και ήταν εντυπωσιακός, καθώς βρέθηκε λιγότερο από 0,1 δλ. πίσω από τον team-mate του. Ακόμη πιο κοντά (μόλις 0,012 δλ.) στον team-mate του στη Williams βρέθηκε ο άλλος άπειρος οδηγός του grid, Franco Colapinto, στη 14η θέση. Ο Colapinto χτύπησε τις TecPro μπαριέρες στη στενή στροφή 8 αρκετά δυνατά με τη μαλακή γόμα ελαστικών, αλλά κατάφερε να συνεχίσει.
Στη 17η θέση βρέθηκε ο Lando Norris με τη McLaren, καθώς στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, ο Pierre Gasly τον εμπόδισε στο τέλος του γύρου, στις γρήγορες καμπές με τέρμα γκάζι. Ο Γάλλος εξήγησε ότι είχε ένα πρόβλημα με την μπαταρία του υβριδικού συστήματος της Alpine. H Alpine ανακοίνωσε ότι ο Esteban Ocon είχε πρόβλημα με την MGU-H στο FP1 και η ομάδα αντικατέστησε τη μονάδα ισχύος με μία ήδη μεταχειρισμένη, οπότε δεν θα υπάρξει ποινή.