O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1, με τη Red Bull να έχει κατασκευάσει ένα νέο δάπεδο συνδυάζοντας κομμάτια προηγούμενων εκδόσεων. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής βελτίωνε σταδιακά το ρυθμό του με τη μαλακή γόμα, με τρεις προσπάθειες να σημειώσει χρόνο, τη μία ταχύτερη από την άλλη, για να βρεθεί στην κορυφή των πίνακα των χρόνων στην καρό σημαία.
O Lewis Hamilton, με τη Mercedes να έχει αφαιρέσει από το μονοθέσιό της το δάπεδο που παρουσιάστηκε στο GP Βελγίου, σημείωσε τη 2η ταχύτερη επίδοση του FP1, 0,3 δλ. πίσω από τον Verstappen. Ωστόσο, o Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή στη δεύτερη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα και στην 3η απόπειρα προσπάθησε να πάρει slipstream από τον Alonso, αλλά ο Ισπανός συνέχισε να πιέζει στο πρώτο sector, καθυστερώντας τον Hamilton. Συνεπώς, ο Βρετανός δεν έκανε 2η και 3η προσπάθεια όπως ο Verstappen.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αζερμπαϊτζάν
O Hamilton βρέθηκε ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Red Bull, με τον Sergio Perez να βελτιώνει στην τελική του προσπάθεια αρκετά για να ανέβει στην 3η θέση, εμπρός από τον Lando Norris. Η McLaren προτίμησε να κάνει μερικές προσομοιώσεις αγώνα με τη μέση γόμα στα τελευταία λεπτά, αντί να προσπαθήσει να γράψει γρήγορους χρόνους με τη μέση.
O Norris ανέφερε στα αρχικά λεπτά ότι η McLaren έστριβε πολύ εύκολα στις δεξιές στροφές και πιο δύσκολα στις αριστερές, κάτι που του έχει συμβεί ξανά φέτος. Ο Norris είχε πιο λεπτή πίσω αεροτομή από τον Oscar Piastri στο FP1, καθώς η McLaren δοκίμαζε διαφορετικές λύσεις για την εύρεση του ιδανικού στησίματος. Ο Piastri ανέφερε ότι στις γρήγορες στροφές το δάπεδο της McLaren έξυνε υπερβολικά το έδαφος, αποσταθεροποιώντας το μονοθέσιο.
Ο Carlos Sainz με τη Ferrari βρέθηκε στην 5η θέση, μεταξύ των οδηγών της McLaren. Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Sainz ακούμπησε ελαφρά τον τοίχο στην έξοδο της 7ης στροφής, αλλά απέφυγε να καταστρέψει το μονοθέσιό του, όπως έκανε ο team-mate του, Charles Leclerc, που κατέληξε στην 9η θέση με το χρόνο που είχε σημειώσει με τη μέση γόμα.
Η πίστα ήταν πολύ ολισθηρή στο ξεκίνημα του FP1, με πολλή σκόνη να υπάρχει στην ατμόσφαιρα και κατά συνέπεια και στο οδόστρωμα. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα για το ξεκίνημα της διαδικασίας, με εξαίρεση αυτούς της Alpine, που προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή.
Τα παράπονα του Hamilton ότι το κάθισμά του ήταν πολύ ζεστό, όπως συνέβαινε στη Monza, επανήλθαν, ενώ ο George Russell (8ος) ανέφερε ότι κάτι τον ενοχλούσε εντός του cockpit στον αριστερό ώμο. Ο Russell ανάφερε επίσης περίπου στο μισό της διαδικασίας ότι είχε υπερβολική υπερστροφή στις ταχύτατες καμπές 17 και 18.
Η υπερστροφή της Mercedes ήταν εμφανής και στο ξεκίνημα της γρήγορης προσπάθειας του Hamilton με τη μαλακή γόμα. Στα 11 λεπτά που απέμειναν έπειτα από τις τρεις κόκκινες σημαίες, μόνο οι Sainz και Russell είχαν φρέσκο σετ μαλακής γόμας ελαστικών. Στην πρώτη του προσπάθεια με αυτά τα ελαστικά, ο Russell ανέφερε ότι τα ανεβάσματα του κιβωτίου της Mercedes είχαν θέμα.
Τρεις κόκκινες σημαίες
Έπειτα από μόλις 13 λεπτά δράσης η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία, για να απομακρυνθεί από την πίστα ένα μικρό μεταλλικό εξάρτημα, που ενδεχομένως να έφυγε από τη Williams του Franco Colapinto. Μόνο 4 λεπτά χάθηκαν. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε σύγκριση με πέρυσι, το μήκος της ζώνης DRS έχει αυξηθεί κατά 100 μ. για να διευκολύνει τα προσπεράσματα.
Τρία λεπτά πριν από το μέσο της διαδικασίας, ο Charles Leclerc, poleman στο Μπακού τα προηγούμενα 3 χρόνια, κατέληξε με το εμπρός μέρος της Ferrari στις μπαριέρες TecPro, όταν πάτησε εκτός γραμμής (όπου δεν υπάρχει πρόσφυση) στην εξωτερική της εισόδου της στροφής 15. «Μπήκε» με πολλά χιλιόμετρα, και όταν άρχισε να φρενάρει ήταν ήδη πολύ αργά. Ο Μονεγάσκος, που είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο έως εκείνη τη στιγμή, κατέστρεψε την εμπρός δεξιά ανάρτηση της Ferrari στην πρόσκρουση, αλλά ο ίδιος ήταν καλά.
Drapeau Rouge 🚩
Charles Leclerc à fini sa séance dans le mur ☹️#AzerbaijanGP 🏎️🇦🇿 pic.twitter.com/eToov5cUOG
— Clutch 👑 (@Clutch__Zone) September 13, 2024
Μόνο 18 λεπτά πριν από την καρό σημαία, ο Franco Colapinto, στο δεύτερο αγωνιστικό του τριήμερο με τη Williams, προκάλεσε την 3η διακοπή της διαδικασίας, καθώς έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου στη στροφή 4 και χτύπησε στον τοίχο της εξόδου, πρώτα με τον πίσω αριστερό τροχό και στη συνέχεια με την εμπρός ανάρτηση αυτής της πλευράς.
Franco Colapinto lui aussi à tapé, nouveau drapeau rouge 🚩#AzerbaijanGP 🏎️🇦🇿 https://t.co/ImED628yos pic.twitter.com/TA4E95FBvz
— Clutch 👑 (@Clutch__Zone) September 13, 2024
Ο Lance Stroll ανέφερε στην αρχή του FP1 ότι η Aston Martin «δεν ήταν μονοθέσιο», καθώς δεν είχε καθόλου καλή ισορροπία, αλλά ο Fernando Alonso κατάφερε να την τοποθετήσει στην 7η θέση. H Aston Martin χρησιμοποιεί την πολύ λεπτή πίσω αεροτομή της Monza (με την προσθήκη ενός gurney flap στο χείλος εκφυγής) και σημειώνει πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.
Έπειτα από 20 λεπτά στο FP1, ο Esteban Ocon ανέφερε ότι είχε πρόβλημα καθώς ο κινητήρας του δεν είχε ισχύ. Είχε μείνει με 3η σχέση στο κιβώτιο, γρονθοκοπώντας εκνευρισμένος το τιμόνι. Η Alpine ξεκίνησε την αντικατάσταση της μονάδας ισχύος πριν ολοκληρωθεί το FP1.