Λίγο πριν από το Grand Prix Ιταλίας της Formula 1, η McLaren, έχοντας «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης με τον Lando Norris στην pole position και τον Oscar Piastri παραταγμένο 8 μέτρα πίσω του. Ο ρυθμός αγώνα των McLaren αναμένεται να είναι πολύ δυνατός, καθώς η βρετανική ομάδα έχει επιλέξει ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου που θα προστατεύσουν ακόμη καλύτερα τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα.
H McLaren δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιβάλει εντολές μεταξύ των οδηγών της για να ευνοήσει τον Norris εάν θα έχει νόημα για τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος οδηγών να το κάνει αυτό. Αλλά φαίνεται ότι η προσέγγιση της βρετανικής ομάδας σήμερα θα είναι να τους αφήσουν να παλέψουν μεταξύ τους. Με τη Red Bull αρκετά πίσω, η McLaren ίσως έχει την ευκαιρία να πλησιάσει σημαντικά στη μάχη των τίτλων.
Ωστόσο, ίσως οι McLaren χρειαστούν ελεύθερη πίστα μπροστά τους για να εκμεταλλευτούν το ρυθμό τους, καθώς τις έχουμε δει να «κολλάνε» πίσω από άλλα μονοθέσια και να μην μπορούν να προσπεράσουν, όπως συνέβη στο GP Ολλανδίας με τον Piastri και τη Ferrari του Charles Leclerc.
Συνεπώς, θα είναι κρίσιμο για τη McLaren να πραγματοποιήσει καλή εκκίνηση με αμφότερους τους οδηγούς της (κάτι που δεν καταφέρνει εύκολα στους τελευταίους αγώνες) και με την απόσταση από την pole position έως την πρώτη ζώνη πέδησης να είναι μία από τις μεγαλύτερες της σεζόν στα 476 μ. και το slipstream να παίζει σημαντικό ρόλο, η μάχη για την επικράτηση έως το πρώτο chicane θα είναι σημαντική.
Ο George Russell, ο οποίος θα εκκινήσει με τη Mercedes από την 3η θέση, δήλωσε εχθές ότι η μόνη του ελπίδα για να παλέψει με τις McLaren είναι να ελπίζει σε μία κακή τους εκκίνηση, αλλιώς πιστεύει ότι θα φύγουν μπροστά και θα καταφέρουν να χτίσουν μία απόσταση ασφαλείας. Ο Russell θα έχει πίσω τους δύο οδηγούς της Ferrari, με τον Leclerc να εκκινεί εμπρός από τον Carlos Sainz, ο οποίος σήμερα γιορτάζει τα 30ά του γενέθλια στην τελευταία του εμφάνιση στο GP Ιταλίας με τα χρώματα της Scuderia.
H ιταλική ομάδα έχει επιλέξει ρυθμίσεις χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου για το μονοθέσιό της, γεγονός που θα την κάνει μαχητική στις ευθείες. Επιπλέον, η Ferrari έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο με τη διαχείριση των ελαστικών, όπως απέδειξε στο GP Ολλανδίας και ποντάρει σε αυτό. H μάχη με τη Mercedes αναμένεται να είναι σκληρή.
Ο Lewis Hamilton, απογοητευμένος από την απόδοσή του εχθές στις κατατακτήριες δοκιμές, θα εκκινήσει από την 6η θέση, πίσω από τις δύο Ferrari και εμπρός από τις δύο Red Bull, οι οποίες δεν κατάφεραν να αντλήσουν το μέγιστο από τα φρέσκα ελαστικά στο Q2. Ο Max Verstappen δήλωσε εχθές ότι ένα μονοθέσιο που δεν έχει καλή ισορροπία στον ένα γρήγορο γύρο, δεν πρόκειται ξαφνικά να γίνει καλό στον αγώνα. Οπότε η Red Bull προετοιμάζεται για μία δύσκολη Κυριακή στη Monza.
Αξίζει να αναφερθεί ότι με τη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή από τις κορυφαίες ομάδες, οι οδηγοί της Red Bull σημείωσαν τις χαμηλότερες τελικές ταχύτητες στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, οπότε ίσως θα είναι δύσκολο να πραγματοποιήσουν προσπεράσματα αν έχουν το ρυθμό να παλέψουν με τους προπορευόμενους, το οποίο -για πρώτη φορά ίσως φέτος- δεν είναι δεδομένο.
Η Red Bull έχει βρεθεί να είναι η 4η ταχύτερη ομάδα στη Monza, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες με το μονοθέσιό της. O Sergio Perez δήλωσε ότι μπορεί να έχει υποστροφή στην είσοδο και υπερστροφή στην έξοδο των στροφών και οποιαδήποτε παρέμβαση να διορθωθεί το ένα, κάνει χειρότερο το άλλο.
Για τον αγώνα, όλοι οι οδηγοί έχουν διαφυλάξει δύο καινούργια (ή ελαφρώς «πατημένα») σετ σκληρής γόμας και ένα σετ μέσης. Παρότι οι ομάδες θέλουν να κινηθούν προς στρατηγική ενός pit stop (χρησιμοποιώντας μέση και σκληρή γόμα με επίσκεψη στα pits μεταξύ των γύρων 19-25), διότι η απώλεια χρόνου στο pit lane είναι περίπου 25 δλ., δηλαδή αρκετά υψηλή, αυτό θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν τα ελαστικά στον καινούργιο ασφαλτοτάπητα της Monza.
Οι θερμοκρασίες αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια υψηλά επίπεδα με χθες και αυτό δεν θα βοηθήσει τις ομάδες να προστατεύσουν τα ελαστικά τους από το graining, καθώς το πέλμα υπερθερμαίνεται σε σχέση με το σκελετό και καθώς το μονοθέσιο γλιστράει, η γόμα τρίβεται επάνω στην επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα.
Ο Alex Albon δεν πιστεύει ότι η στρατηγική ενός pit stop θα λειτουργήσει. Ο Ταϊλανδός οδηγός της Williams ανέφερε ότι δεν είναι οι θερμοκρασίες το πρόβλημα, αλλά η πολύ λεία άσφαλτος που οδηγεί σε ένα περίεργο είδος graining, αρκετά διαφορετικό από το συνηθισμένο, καθώς αναπτύσσεται σε όλη την επιφάνεια του πέλματος. Όταν εμφανίζεται αυτό, ο Albon δήλωσε ότι «χάνεις άμεσα ολόκληρα δευτερόλεπτα, και δεν πρόκειται να καθαρίσει, οπότε η στρατηγική ενός pit stop θα είναι πολύ δύσκολη, δεν νομίζω ότι θα λειτουργήσει».
Αυτό όμως εξαρτάται από το graining που θα προκαλέσει στα ελαστικά του το κάθε μονοθέσιο. Αν αυτό το φαινόμενο είναι πολύ έντονο, οι ομάδες θα προτιμήσουν τη στρατηγική δύο pit stop (μέση-σκληρή-σκληρή γόμα). Ωστόσο, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε: «Νομίζω ότι όλοι θα επιχειρήσουν να κάνουν ένα pit stop, προσπαθώντας να διαχειριστούν τα ελαστικά, ιδιαίτερα στους πρώτους γύρους κάθε stint, για να μην τα καταπονήσουν υπερβολικά, ενώ θα γνωρίζουν ότι έχουν εναλλακτικό σχέδιο στο μανίκι τους, επειδή διαθέτουν δύο σετ σκληρής γόμας».