F1-GP Ολλανδίας: Επιβλητική pole position του Lando Norris

O Lando Norris κατέκτησε την pole position για το GP Ολλανδίας της Formula 1, στην πατρίδα του Max Verstappen, με διαφορά 0,356 δλ. O Oscar Piastri με την άλλη McLaren θα εκκινήσει στην 3η θέση.

F1-GP Ολλανδίας: Επιβλητική pole position του Lando Norris

O Lando Norris κατέκτησε την pole position για το GP Ολλανδίας της Formula 1, στην πατρίδα του Max Verstappen, με διαφορά 0,356 δλ. O Oscar Piastri με την άλλη McLaren θα εκκινήσει στην 3η θέση.

Με έναν εκπληκτικό γύρο στο τέλος του Q3, ο Lando Norris κατέκτησε στο Grand Prix Ολλανδίας την 4η pole position του στη Formula 1. H αναβαθμισμένη McLaren ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο της διαδικασίας και ο Βρετανός το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, για να επιβληθεί με διαφορά 0,356 δλ. στον τοπικό ήρωα Max Verstappen. Ο γύρος του Norris ήταν ένας από τους καλύτερους ίσως που έχει κάνει σε κατατακτήριες δοκιμές στη Formula 1, καθώς είχε πολύ καλή αίσθηση από το μονοθέσιο.

Από την πλευρά του, ο Verstappen πήρε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από τη διαδικασία, καθώς η Red Bull εξακολουθούσε να παρουσιάζει τη χθεσινή υποστροφή. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής έχασε χρόνο με ένα γλίστρημα στις στροφές 11/12, αλλά κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης παρότι δήλωσε ότι η RB20 επηρεάστηκε περισσότερο από τις ριπές αέρα που έπνεαν σήμερα.

Ίσως ο απρόβλεπτος αέρας έκανε την κατάσταση λίγο λοταρία, καθώς κανένας οδηγός δεν ήξερε πότε θα παρουσιαζόταν μία ριπή ανέμου να αποσταθεροποιήσει το μονοθέσιό του. Ο Verstappen ανέφερε στη Red Bull να ελέγξει το δάπεδο του μονοθεσίου του έπειτα από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, αφότου καβάλησε άτσαλα το kerb της προτελευταίας στροφής (13).

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας

Έπειτα από την πρώτη προσπάθεια στο Q3, οι δύο οδηγοί της McLaren βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις και ο χρόνος του Verstappen δείχνει ότι η βρετανική ομάδα θα μπορούσε να έχει «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης. Ωστόσο, ο Oscar Piastri παραδέχθηκε ότι το δεύτερο μισό της τελικής του προσπάθειας δεν ήταν αρκετά καλό (ήταν πιο αργός από την πρώτη του προσπάθεια στο 2ο sector) και βρέθηκε μισό δλ. πίσω από τον team-mate του, στην 3η θέση.

Ο George Russell εξασφάλισε την 4η θέση εκκίνησης με τη Mercedes, η οποία έδειξε να χάνει απόδοση από το Q2 και έπειτα που είχε περισσότερη ψύχρα και άνεμο. O Russell δυσκολευόταν να φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες τα εμπρός ελαστικά, αντιμετωπίζοντας υποστροφή στις αργές στροφές. Ο Lewis Hamilton αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο Q2 (πιθανώς με ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου από τον Russell) και έχει να αντιμετωπίσει και έρευνα των αγωνοδικών για να διαπιστωθεί αν εμπόδισε τον Sergio Perez στο Q1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Ποινή στον Lewis Hamilton, αποκλεισμός για τον Alex Albon

Στην 5η θέση θα παραταχθεί ο Perez, στην καλύτερη επίδοσή του σε διαδικασία Σαββάτου από τους αρχικούς 6 αγώνες της σεζόν, αλλά ο Μεξικανός ήταν εκνευρισμένος με το γεγονός ότι είχε μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q3, καθώς αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ στο Q1, αφότου εγκατέλειψε τη δεύτερη προσπάθειά του με το πρώτο σετ ελαστικών όταν συνάντησε μπροστά του τον Hamilton.

O Charles Leclerc θα εκκινήσει το GP Ολλανδίας από την 6η θέση, κάνοντας έναν καλό γύρο με μία Ferrari η οποία δυσκολεύεται στις στροφές του Zandvoort που απαιτούν φρενάρισμα σε συνδυασμό με αλλαγή κατεύθυνσης του μονοθεσίου. Είναι γνωστό ότι η SF-24 δυσκολεύεται σε συνθήκες με διαμήκη και πλευρικά φορτία να επενεργούν στο μονοθέσιο, το οποίο είναι από τα πιο αργά στις αργές στροφές.

Ο Carlos Sainz, έχοντας χάσει το μισό FP2 λόγω κιβωτίου, είχε ένα νευρικό μονοθέσιο, και έδειχνε να παλεύει πολύ με το τιμόνι. Εντέλει, ο Ισπανός κατέληξε εκτός Q3, στην 11η θέση, έχοντας συναντήσει πιο αργούς συνδυασμούς στην τελική του προσπάθεια.

Ο Fernando Alonso ανέφερε ότι άντλησε το μέγιστο από την Aston Martin, για να βρεθεί στην 7η θέση, μόλις 0,02 δλ. εμπρός από τον Alex Albon έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση με την αναβαθμισμένη Williams. Ο Lance Stroll βρέθηκε στην 9η θέση με την άλλη Aston Martin, εμπρός από τον Pierre Gasly που φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ καλά στο Zandvoort με την Alpine.

Q2

Οι οδηγοί της McLaren, ο Verstappen και ο Russell έκαναν μόνο μία προσπάθεια στο Q2. Αυτό εξασφαλίζει στους οδηγούς της McLaren ένα επιπλέον καινούργιο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα, καθώς προσέγγισαν τις κατατακτήριες δοκιμές με ένα περισσότερο σετ μαλακών ελαστικών από τον Verstappen (6 έναντι 5).

Το μεγάλο σοκ του Q2 ήταν ο αποκλεισμός από τη διαδικασία του Lewis Hamilton στη 12η θέση. Η πρώτη προσπάθεια του Βρετανού απείχε 0,5 δλ. από την κορυφή. Με στιγμές υπερστροφής στις στροφές 1, 8 και 10, ο Hamilton βρέθηκε 0,45 δλ. μακριά από την κορυφή και στην 12η θέση, υπερθερμαίνοντας τα πίσω ελαστικά.

Μπροστά από τον Βρετανό θα εκκινήσει αύριο ο Carlos Sainz, o οποίος επίσης αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο δεύτερο σκέλος, με μία υπερστροφική Ferrari, την οποία πάλευε πολύ πίσω από το τιμόνι. Πίσω από τον Hamilton θα εκκινήσουν ο Yuki Tsunoda (Racing Bulls) και οι οδηγοί της Haas.

Q1

Το Q1 ξεκίνησε σε στεγνή -και χλωρή– πίστα, ενώ η Williams επισκεύαζε το μονοθέσιο του Logan Sargeant έπειτα από το ατύχημα του Αμερικανού στο FP3, καθώς διαπίστωσε ότι δεν θα χρειαστεί το εφεδρικό πλαίσιο. Οι αγωνοδίκες θα διερευνήσουν το περιστατικό όπου ο SergioPerezκατηγόρησε τον Lewis Hamilton ότι τον εμπόδισε στη στροφή 9.

Ο Βρετανός προσπάθησε να παραμείνει εκτός αγωνιστικής γραμμής, ωστόσο φαίνεται ότι βρέθηκε σε αυτήν στην έξοδο της στροφής, αν και μέχρι τότε, ο Perez είχε επιβραδύνει σημαντικά. Αργότερα, αμφότεροι οι οδηγοί χαρακτήρισαν το περιστατικό κακό συγχρονισμό. Ο Perez εγκατέλειψε την προσπάθειά του και αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο πρώτο σκέλος.

F1 Lewis Hamilton (Mercedes) & Sergio Perez (Red Bull)

Ο Russell ανέφερε ότι δεν ήξερε τι συνέβαινε, καθώς δεν είχε πρόσφυση και το μονοθέσιο πλαγιολίσθαινε παντού, αλλά στη συνέχεια, με φρέσκο σετ τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα. Ο Verstappen, ο Hamilton και οι οδηγοί της McLaren έκαναν τη δεύτερη προσπάθειά τους στο Q1 με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών, έχοντας βρεθεί στις πρώτες θέσεις των χρόνων έπειτα από τα πρώτα λεπτά. Ο Ολλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του λόγω πολλών γλιστρημάτων και επέστρεψε στα pits.

Το ίδιο έκανε και ο Norris, και καθώς η αγωνιστική γραμμή στρωνόταν με γόμα, οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς. Εντέλει, από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι Daniel Ricciardo (16ος με τη Racing Bulls), Esteban Ocon, ο οποίος ανέφερε ότι το μονοθέσιο της Alpine είχε καταστροφική συμπεριφορά από χθες, οι δύο οδηγοί της Sauber καθώς και ο Sargeant, που δεν κατάφερε να βγει στην πίστα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!