F1-GP Ολλανδίας FP3: Χωρίς ουσιαστική δράση

Η πραγματική δράση στο FP3 του GP Ολλανδίας της Formula 1 διήρκεσε μόλις 20 λεπτά λόγω επισκευών στις μπαριέρες έπειτα από ένα σφοδρό ατύχημα του Logan Sargeant και οι τελικοί χρόνοι δεν είχαν μεγάλη σημασία.

F1-GP Ολλανδίας FP3: Χωρίς ουσιαστική δράση

Η πραγματική δράση στο FP3 του GP Ολλανδίας της Formula 1 διήρκεσε μόλις 20 λεπτά λόγω επισκευών στις μπαριέρες έπειτα από ένα σφοδρό ατύχημα του Logan Sargeant και οι τελικοί χρόνοι δεν είχαν μεγάλη σημασία.

Πρόλογο για δραματικές κατατακτήριες δοκιμές στο βρεγμένο αποτέλεσε η επεισοδιακή τελική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Ολλανδίας, του αγώνα με τον οποίο η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η πραγματική δράση διήρκεσε περίπου 20 λεπτά, καθώς χάθηκαν 40 λεπτά για επισκευές στις μπαριέρες έπειτα από το ατύχημα του Logan Sargeant.

To FP3 ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα, όπως είχε συμβεί και στο FP1. Ήδη από τα πρώτα λεπτά υπήρχαν αρκετοί έξοδοι από την πίστα στις ολισθηρές συνθήκες, των οποίων θύματα έπεσαν οι Oscar Piastri, Fernando Alonso, Kevin Magnussen και George Russell. Πριν καν συμπληρωθούν 10 λεπτά, ο Nico Hulkenberg, μπλόκαρε και πάλι τα πίσω φρένα της Haas (όπως είχε συμβεί και στο FP2), αυτή τη φορά στη στροφή 11 και κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή του, προσκρούοντας στα προστατευτικά ελαστικά, αλλά κατάφερε να επιστρέψει στα pits.

Ωστόσο, το πιο σφοδρό ατύχημα συνέβη στον Logan Sargeant στο 17ο λεπτό της διαδικασίας, καθώς ο Αμερικανός πάτησε στο γρασίδι της εξόδου της κεκλιμένης 3ης στροφής, έχασε τον έλεγχο της Williams και προσέκρουσε με ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα με το πίσω δεξιό μέρος στις μπαριέρες.

Το μονοθέσιο υπέστη πολύ σοβαρές ζημιές και στη συνέχεια ο κινητήρας τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο Sargeant κατάφερε να εξέλθει από το cockpit αλώβητος, αλλά η συμμετοχή του στις κατατακτήριες έχει τεθεί υπό αμφιβολία, καθώς δεν είναι δεδομένο ότι οι μηχανικοί της Williams θα προλάβουν να προετοιμάσουν το εφεδρικό πλαίσιο εγκαίρως.

Έπειτα από 40 λεπτά επισκευών στις μπαριέρες, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο τέλος του pit lane, για τα τελευταία 3 λεπτά της διαδικασίας που επικράτησε καθεστώς πράσινης σημαίας. O Max Verstappen, προσπαθώντας να προσπεράσει μονοθέσια εντός του pit lane, πέρασε νόμιμα τον Oscar Piastri, αλλά όταν περνούσε τον George Russell, πάτησε τη γραμμή που οριοθετεί την έξοδο του pit lane, γεγονός που θα πρέπει να περιμένουμε αν θα του επιφέρει κάποια απλή επίπληξη ή κάτι πιο αυστηρό.

Οι περισσότεροι κορυφαίοι οδηγοί μπλέχτηκαν σε ένα τρενάκι για να προλάβουν την καρό σημαία και να κάνουν μία τελική γρήγορη προσπάθεια, αλλά έκαναν αυτό το γύρο πολύ κοντά στο προπορευόμενο μονοθέσιο και οι χρόνοι τους δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί.

Αυτό επέτρεψε στον Pierre Gasly με την Alpine να κινηθεί ταχύτερα από όλους, εμπρός από τον Kevin Magnussen (Haas) και τον Valtteri Bottas (Sauber) σε μία διαδικασία της οποίας οι χρόνοι δεν έχουν σημασία. Ο Lando Norris (McLaren) βρέθηκε στην 4η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso (Aston Martin), ο οποίος δεν βγήκε στην πίστα στα τελευταία 3 λεπτά και ήταν επικεφαλής πριν από τη χρονοβόρα διακοπή.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι πιθανό να διεξαχθούν (ή να ξεκινήσουν) στο βρεγμένο, παράγοντας που ενδέχεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες του Σαββατοκύριακου για τις ομάδες, καθώς δεν είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιήσει στο στήσιμο των μονοθεσίων τους έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Η McLaren δείχνει ικανοποιημένη από την απόδοση των αναβαθμίσεων που παρουσίασε για αυτό τον αγώνα, αλλά ο Lando Norris ανέφερε εχθές ότι υπήρχε δουλειά να γίνει για να βρεθούν καθαρά εμπρός από τις Mercedes, παρά τον ταχύτατο ρυθμό του στις προσομοιώσεις αγώνα. Από την πλευρά της, η Mercedes χρησιμοποιεί τις αναβαθμίσεις που αναγκάστηκε να αφαιρέσει από το μονοθέσιο στο GP Βελγίου, λόγω επιλογής στησίματος (εκεί).

Ωστόσο, ο Lewis Hamilton δήλωσε εχθές ότι δεν ήταν ικανοποιημένος από την ταχύτητά του στα stint πολλών γύρων, αναφέροντας ότι το στήσιμο της W15 ήταν υπερβολικά εστιασμένο στην απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο. Από την πλευρά του, ο Max Verstappen δήλωσε εχθές ότι η Red Bull δεν ήταν γρήγορη ούτε στον ένα γύρο, ούτε στις μεγάλες ακολουθίες, παρουσιάζοντας αρκετή υποστροφή.

Η Ferrari φαίνεται να δυσκολεύεται αρκετά στις γρήγορες στροφές που απαιτούν και επιβράδυνση, καθώς είναι γνωστό ότι η SF-24 δυσκολεύεται όταν συνδυάζονται διαμήκη και πλευρικά φορτία. Ο Carlos Sainz σίγουρα δεν ήταν ευχαριστημένος που είδε την πίστα βρεγμένη και να χάνεται τόσος πολύς χρόνος στο FP3 σήμερα, καθώς λόγω προβλήματος στο κιβώτιο στο χθεσινό FP2, είχε χάσει το δεύτερο μισό της πιο σημαντικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου.

F1 Χρόνοι FP3 GP Ολλανδίας 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!