Η Red Bull ξεκίνησε τη φετινή σεζόν της Formula 1 με το ταχύτερο μονοθέσιο, σημειώνοντας 3 φορές το «1-2» στα 4 πρώτα Grand Prix της χρονιάς. Στους τελευταίους αγώνες όμως, η ισορροπία ανταγωνιστικότητας έχει αλλάξει, με τη McLaren να είναι δυνατή σε όλες τις πίστες, και τη Mercedes να βελτιώνεται σταδιακά. Αυτές οι δύο ομάδες έχουν καταφέρει να παλέψουν με τη Red Bull επί ίσοις όροις τον τελευταίο καιρό, δίνοντας μία νέα τροπή στο Πρωτάθλημα.
Αν και το βαθμολογικό προβάδισμα του Max Verstappen είναι πολύ μεγάλο, έχοντας φτάσει τους 84 βαθμούς, αν η Red Bull δεν είναι ανταγωνιστική στους υπόλοιπους 12 φετινού αγώνες, αυτή η διαφορά θα μπορούσε θεωρητικά ακόμα και να καλυφθεί. Αυτό ίδιο ισχύει ακόμη περισσότερο για τη διαφορά 71 βαθμών που έχει η ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Στο GP Ουγγαρίας, η Red Bull παρουσίασε το μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεων που έχει ετοιμάσει μέχρι στιγμής φέτος. Στο μονοθέσιο του Verstappen, το κάλυμμα κινητήρα είναι εντελώς διαφορετικό, καθώς έχουν αφαιρεθεί τα ογκώδη πλευρικά κανάλια θερμού αέρα πίσω από το cockpit, που θύμιζαν την περυσινή Mercedes. Πρόκειται για έναν τομέα της RB20 για τον οποίο ο Adrian Newey είχε αντιρρήσεις εξαρχής.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ενώ το τεχνικό τμήμα της Red Bull αγνόησε την άποψη του Newey αρχικά, τώρα φαίνεται ότι ευθυγραμμίστηκε με αυτήν. Τώρα, το πίσω μέρος του νέου καλύμματος κινητήρα της RB20 θυμίζει μονοθέσια της Red Bull από παλαιότερα χρόνια, με μία μεγάλη κεντρική έξοδο για τον θερμό αέρα που έχει περάσει από τα ψυγεία.
Verstappen probará mañana una actualización en la tapa motor sin los conductos superiores. Checo sale con la configuración vista hasta ahora.
📷 @dr_obbs pic.twitter.com/Qr0m6k9xW8— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 18, 2024
Τα πλαϊνά του νέου καλύμματος κινητήρα είναι πολύ μικρότερα και αυτό θα διαμορφώσει με διαφορετικό τρόπο της ροή του αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου, το οποίο είναι κρίσιμο για την αεροδυναμική απόδοση. Ο Verstappen ρωτήθηκε αν αυτή η αναβάθμιση είναι κρίσιμη για την πορεία της Red Bull τους επόμενους μήνες, και απάντησε: «Θα μπορούσες να το πεις αυτό, νομίζω πως ναι».
«Αν αυτό δεν μας δώσει καλούς χρόνους στο γύρο, τότε δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη σεζόν. Αλλά την ίδια στιγμή, δεν ξέρω επίσης τι έρχεται από τις άλλες ομάδες. Οπότε εστιάζουμε μόνο στους εαυτούς μας. Φέρνουμε αρκετά πράγματα στο μονοθέσιο. Είναι λίγο μεγαλύτερο από αυτά που έχουμε ήδη φέρει. Και φυσικά, ελπίζω ότι αυτό θα μας δώσει λίγο χρόνο στο γύρο».
«Στους τελευταίους αγώνες δεν είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο. Έτσι, δεν περιμένω ότι αυτό θα αλλάξει ξαφνικά. Ελπίζω ότι οι αναβαθμίσεις θα μας δώσουν μια καλή ώθηση, αλλά προς το παρόν θέλω απλώς να δω πώς θα λειτουργήσουν όλα αυτά το Σαββατοκύριακο αυτό. Εάν το δεις ρεαλιστικά, άλλες ομάδες έχουν κάνει μεγαλύτερα βήματα προόδου, αυτό είναι ξεκάθαρο».
Το σχόλιο του MotorOne
Οι δηλώσεις του Verstappen αποδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι για τη Red Bull το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων για το GP Ουγγαρίας. Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι οι εκκλήσεις της Red Bull προς τη FIA ώθησαν τη Διεθνή Ομοσπονδία να εφαρμόσει νέους ελέγχους για την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών.
Θα πρέπει να περιμένουμε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα για να δούμε αν θα υπάρξουν πιο αυστηρά μέτρα επιτήρησης σε αυτό τον τομέα, και αν αυτά θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα κάποιων ομάδων. Γίνεται σαφές ότι η Red Bull παλεύει σε όλα τα διαθέσιμα μέτωπα για να διατηρήσει το βαθμολογικό της προβάδισμα σε αμφότερα τα Πρωταθλήματα έως το τέλος της χρονιάς.
Los nuevos pontones y tapa motor del Red Bull. De momento solo en el coche de Max.
New Red Bull’s sidepods and engine cover. At the moment, only on Max car. #f1 #HungarianGP pic.twitter.com/sxEpSTogl7
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 19, 2024