Το 1986, δηλαδή 50 χρόνια μετά το πρώτο Grand Prix Ουγγαρίας, η Formula 1 διοργάνωσε τον πρώτο της αγώνα στο ανατολικό μπλοκ στην πίστα του Hungaroring (20 χλμ. έξω από τη Βουδαπέστη) και έκτοτε, ο αγώνας αποτελεί μόνιμο μέρος του Πρωταθλήματος.
Aν και η άποψη ότι η ουγγρική πίστα αποτελεί Μονακό χωρίς μπαριέρες θεωρείται ξεπερασμένη, καθώς τα σύγχρονα μονοθέσια διανύουν πολύ πιο γρήγορα τις στροφές, τo Hungaroring αποτελεί μία από τις πιο στενές και αργές πίστες του Πρωταθλήματος.
Συνεπώς, απαιτούνται μέγιστα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και υπάρχει μόνο μία -σχετικά μικρή- ευθεία. Η μέγιστη ταχύτητα και οι χαμηλές τιμές οπισθέλκουσας δεν παίζουν σημαντικό ρόλο και η πίστα έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της σεζόν με τέρμα γκάζι. Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα και η θέση στην εκκίνηση έχει μεγάλη σημασία. Παρ’ όλα αυτά, το Hungaroring πολλές φορές προσφέρει θεαματικούς αγώνες.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Επειδή πολλές στροφές διανύονται πλέον με τέρμα γκάζι, η απόδοση των μονάδων ισχύος έρχεται στο προσκήνιο. Με πολλές διαδοχικές στροφές να έχουν αντίθετη φορά, τα μονοθέσια χρειάζεται να αποκρίνονται καλά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Οι οδηγοί παρομοιάζουν το Hungaroring με πίστα καρτ, καθώς δεν τους αφήνει να ξεκουραστούν μεταξύ των συνεχών στροφών.
To Hungaroring απαιτεί καλό μηχανικό στήσιμο για να μην πλαγιολισθαίνουν τα πίσω ελαστικά στην έξοδο των αργών στροφών. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Δεν υπάρχουν πολλές στροφές που να ασκούν αυξημένα πλευρικά φορτία στα ελαστικά και ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά λείος.
Τα περισσότερα προσπεράσματα πραγματοποιούνται στην προσέγγιση της πρώτης στροφής, με τη βοήθεια DRS, αλλά περιμένουμε να δούμε μονοθέσια πλάι με πλάι και στη στροφή 2, μετά τη δεύτερη ζώνη DRS. Η στροφή 4 με τυφλή κορυφή είναι μία από τις πιο δύσκολες της χάραξης. Απαιτητικό είναι το φρενάρισμα για το chicane των 7/8.
Tα kerb (που φέτος είναι διακοσμημένα στα χρώματα της σημαίας της Βραζιλίας προς τιμήν του Ayrton Senna) είναι αρκετά υψηλά στο chicane των στροφών 6/7 (ένα από τα πιο αργά σημεία της πίστας), στην έξοδο της στροφής 11 και στην τελευταία -14η- στροφή.
Η Pirelli θα φέρει τις μαλακές γόμες ελαστικών (C3, C4 και C5), με ελάχιστες πιέσεις 22 psi στον εμπρός άξονα και 20 psi στον πίσω (στους 70 βαθμούς Κελσίου) δηλαδή χαμηλές για τα σύγχρονα δεδομένα. Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δύο pit stop. Αν υπάρξει παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας, συνήθως παρατηρείται στα αρχικά στάδια του αγώνα.
Τα συστήματα πέδησης δοκιμάζονται στο όριο, αφού η θερμοκρασία τους δεν πέφτει εύκολα, δεδομένης της απουσίας ευθειών. Επίσης, δοκιμάζεται η αντοχή των κιβωτίων ταχυτήτων, με πολλές αλλαγές σχέσεων ανά γύρο.
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 19 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 20 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 21 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00
Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, και ο αγώνας ζωντανά την Κυριακή.
GP Ουγγαρίας
13ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Hungaroring
Μήκος πίστας: 4.381 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,630 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:16.627 (205,823 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.447 (214,734 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 14-1 και 2-3)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 58%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 67%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 19%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 48
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,6 G (στροφή 11)
Μέγιστη ταχύτητα: 312 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 472 μ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 365 μ.
Χρόνος διέλευσης μέσω pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 16 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση