Αν κοιτάξει κανείς τον κυρίαρχο τρόπο με τον οποίο κατέκτησε τους περυσινούς τίτλους στη Formula 1 η Red Bull, ή ακόμη και το ξεκίνημά της στη φετινή σεζόν, δείχνει παράταιρο ότι στον τελευταίο αγώνα, το GP Μ. Βρετανίας, ήταν το 3ο ταχύτερο μονοθέσιο. Η ομάδα ποντάρει στις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο GP Ουγγαρίας για να βελτιωθεί.
Ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull μέχρι πρότινος, καθώς τα καθήκοντά του έχουν περιοριστεί πλέον, δεδομένης της εξόδου του από την ομάδα το Μάρτιο του 2025, είχε μικρότερη επιρροή στη διαμόρφωση της φετινής RB20 από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. To φετινό μονοθέσιο αποτελεί δραστική εξέλιξη του περυσινού και φέρει μεγάλες αλλαγές στον τομέα των ψυγείων.
Υπό την ηγεσία του τεχνικού διευθυντή Pierre Wache και του επικεφαλής αεροδυναμική Enrico Balbo, η Red Bull μετέφερε κάποιες από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων στα πλαϊνά του cockpit. Επίσης, υιοθέτησε μία πολύ μικρή είσοδο αέρα για τα ψυγεία στην παραδοσιακή θέση, με προέκταση του επάνω χείλους της εισαγωγής, για αεροδυναμικά οφέλη. Ωστόσο, το ιταλικό Formu1a.uno αναφέρει ότι ο Newey ήταν αντίθετος με αυτές τις αλλαγές.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Παρά τις αντιρρήσεις του Newey, το τεχνικό τμήμα προχώρησε με τις αλλαγές αυτές, προσθέτοντας μάλιστα επιπλέον εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά του cockpit από το GP Ιαπωνίας. Έκτοτε, η RB20 έχει αντιμετωπίσει προβλήματα απόδοσης, τα οποία σύμφωνα με τον Newey, o οποίος είχε δηλώσει το Μάιο: «Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό στο φετινό μονοθέσιο με το οποίο δεν είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, και αυτό είναι κάτι που είτε θα αλλάξει αργότερα μέσα στη χρονιά, είτε, το πιθανότερο, θα τροποποιηθεί εκ νέου για την επόμενη σεζόν».
Ο πιθανότερος προορισμός του ιδιοφυούς Βρετανού εξακολουθεί να θεωρείται η Aston Martin, αν και η McLaren παραμένει μία πιθανότητα. Ωστόσο, φαίνεται ότι ο Βρετανός τεχνικός δεν έχει λάβει ακόμα την τελική του απόφαση. Σύμφωνα με το BBC, o διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna… χλόμιασε με τις οικονομικές απαιτήσεις του Newey. Επίσης, εκφράστηκαν φόβοι ότι ο Βρετανός θα είχε υπερβολική ισχύ αν τον έφερνε στο Maranello υπό αυτούς τους όρους και θα μπορούσε να διαταράξει την ιεραρχία εντός της Scuderia. Οπότε, το ενδεχόμενο της Ferrari έχει απομακρυνθεί πλέον από τον ορίζοντα.
To σχόλιο του MotorOne
Φαντάζει παράλογο να έχει μια ομάδα στη διάθεσή της τον πιο επιτυχημένο τεχνικό στην ιστορία της Formula 1 και να μην ακολουθεί τις συμβουλές του. Μήπως αγνοώντας τον Newey, η Red Bull έπληξε την ανταγωνιστικότητά της φέτος; Δεν αποκλείεται. Συνέβαλε το γεγονός ότι αγνοήθηκε η άποψή του στην επιθυμία του να φύγει από την Πρωταθλήτρια ομάδα; Μόνο ο ίδιος το γνωρίζει αυτό. Είναι πολύ πιθανό όμως η Red Bull να νιώθει ήδη την απώλεια του Newey και ίσως αυτό φανεί ακόμη πιο έντονα τα επόμενα χρόνια.