F1-GP Καναδά: Pole-έκπληξη του Russell, με ίδιο χρόνο 2ος ο Verstappen

O George Russell έκανε τη μεγάλη έκπληξη με τη Mercedes στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά, κατακτώντας τη 2η pole position του στη Formula 1, καθώς σημείωσε πρώτος το χρόνο που «ισοφάρισε» αργότερα έως το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου ο Max Verstappen.

F1-GP Καναδά: Pole-έκπληξη του Russell, με ίδιο χρόνο 2ος ο Verstappen

O George Russell έκανε τη μεγάλη έκπληξη με τη Mercedes στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά, κατακτώντας τη 2η pole position του στη Formula 1, καθώς σημείωσε πρώτος το χρόνο που «ισοφάρισε» αργότερα έως το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου ο Max Verstappen.

Παρότι η βροχή δεν έκανε την εμφάνισή της στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά της Formula 1, η δράση ήταν συναρπαστική και το αποτέλεσμα απρόβλεπτο, με πολλές αρνητικές εκπλήξεις. O George Russell κατέκτησε τη δεύτερη pole position της καριέρας του στη Formula 1, μετά το GP Ουγγαρίας του 2022 (αν και είχε εκκινήσει 1ος και το GP Βραζιλίας εκείνης της χρονιάς).

Η Mercedes έχει κάνει τη μεγάλη έκπληξη στο Μόντρεαλ, καθώς με την προσθήκη της καινούργιας εμπρός αεροτομής από το Μονακό, η W15 αποδείχθηκε εξαιρετικά ανταγωνιστική. Μάλιστα, ο Russell σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας με μεταχειρισμένο (στο Q2) σετ ελαστικών και μία μεγάλη στιγμή υπερστροφής στην 1η στροφή, ενώ και ο χρόνος του ήταν σημαδιακός: 1:12.000. Ο Russell επωφελήθηκε από το slipstream της Williams του Alex Albon στην τελική ευθεία και αυτό ίσως του χάρισε την pole position.

Η Mercedes έδειχνε πολύ δυνατή ήδη από το FP3, ωστόσο επιβεβαίωσε την πολύ καλή απόδοσή της και στις κατατακτήριες δοκιμές. Η Mercedes είναι πάντα καλή σε «χλωρή» πίστα, που η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα. Επίσης, σε αυτό τον αγώνα, έχει προσαρμόσει καλύτερα την αεροδυναμική απόδοση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου, με τροποποιήσεις στην εμπρός ανάρτηση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά

Αλλά θα ήταν δύσκολο για οποιονδήποτε να προβλέψει, με βάση τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της Mercedes στη φετινή σεζόν, ότι ο Russell θα είχε τη δυνατότητα να κατακτήσει την pole position. Ένα πράγμα που βοήθησε τον Βρετανό ήταν το γεγονός ότι η ένταση του ανέμου αυξήθηκε στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας και δεν επέτρεψε σε κανέναν οδηγό να βελτιώσει την επίδοσή του, πέραν από τον Max Verstappen.

O Ολλανδός Πρωταθλητής, στην τελική του προσπάθεια με φρέσκο σετ ελαστικών, σημείωσε χρόνο πανομοιότυπο με αυτόν του Russell, ωστόσο επειδή τον κατέγραψε αργότερα από τον Βρετανό, κατετάγη στη 2η θέση. Αυτή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο από το φινάλε της σεζόν του 1997 (που έκρινε και τον τίτλο), το Ευρωπαϊκό GP στη Jerez, όπου οι Jacques Villeneuve, Michael Schumacher και Heinz-Harald Frentzen να σημειώνουν τον ίδιο ακριβώς χρόνο.

Ο Verstappen ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, καθώς και πάλι δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά της Red Bull. Ωστόσο, ο Ολλανδός έχει κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, για τον τρόπο με τον οποίο τοποθέτησε το ρύγχος του μονοθεσίου του στη γρήγορη λωρίδα του pit lane, και προσπάθησε να προσχωρήσει στην ουρά μονοθεσίων που είχε διαμορφωθεί στην αρχή του Q2. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τον τιμωρήσουν, καθώς έκριναν ότι εισήλθε στην ουρά με ασφάλεια.

F1 Max Verstappen (Red Bull)

Στη 2η σειρά εκκίνησης θα παραταχθούν οι δύο οδηγοί της McLaren, με τον Lando Norris να βρίσκεται μόλις 0,021 δλ. μακριά από την pole position, και να μην παρατάσσεται καν στην πρώτη σειρά! Όταν οι διαφορές είναι τόσο μικρές, δήλωσε ο Norris, πάντα αναρωτιέσαι τι θα μπορούσες να έχεις κάνει καλύτερα, αλλά ο Βρετανός δεν ήταν απογοητευμένος.

Ο team-mate του, Oscar Piastri, απείχε μόλις 0,1 δλ. από την pole position και δεν ήξερε αν θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος ή όχι, δηλώνοντας ότι αν κάποιος δεν έκανε λάθη στο γύρο του, θα βρισκόταν μισό δλ. μπροστά. Η McLaren ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τις υπόλοιπες ομάδες, επιλέγοντας να δώσει δύο ευκαιρίες στους οδηγούς της με το τελικό σετ ελαστικών. Οπότε οι χρόνοι τους σημειώθηκαν με λίγο υψηλότερο φορτίο καυσίμου.

Εκπληκτική εμφάνιση έκανε και ο Daniel Ricciardo, ο οποίος θα εκκινήσει τον αγώνα με τη Racing Bulls από την 5η θέση, έχοντας βρεθεί μόλις 0,178 δλ. μακριά από την pole, αποδεικνύοντας ότι -στις πολύ σπάνιες πλέον- καλές ημέρες του μπορεί να παράγει κάτι εξαιρετικό.

Μάλιστα, ο Ricciardo πέτυχε αυτό το αποτέλεσμα στη 10η επέτειο από την πρώτη του νίκη στην F1. Ο Αυστραλός θα βρεθεί εμπρός από τον Fernando Alonso με την ανανεωμένη Aston Martin, η οποία ήταν και αυτή πιο ανταγωνιστική από τους τελευταίους αγώνες και επέτρεψε στον Ισπανό Πρωταθλητή να βρεθεί μόλις 0,228 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ο Lewis Hamilton θα παραταχθεί αύριο στην 7η θέση (0,28 δλ. μακριά από τον team-mate του) και ήταν απογοητευμένος, καθώς έπειτα από την πολύ καλή εμφάνιση στο FP3, δεν έβρισκε πρόσφυση στις κατατακτήριες δοκιμές, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι στο στήσιμο του μονοθεσίου. Ωστόσο, ο Russell πήρε κάποια στοιχεία από τις επιλογές ρυθμίσεων του Hamilton πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Yuki Tsunoda, φρέσκος από την επέκταση του συμβολαίου του με τη Racing Bulls εισήλθε και πάλι στο Q3, και θα εκκινήσει εμπρός από τον Lance Stroll με την Aston Martin. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Albon με την πολύ γρήγορη στις ευθείες Williams.

Q2

Με την απειλή της βροχής, ο Max Verstapppen ήταν ο μόνος οδηγός που ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος με μεταχειρισμένα ελαστικά, διαφυλάσσοντας το φρέσκο σετ για τα τελευταία λεπτά. Το μεγάλο σοκ του δεύτερου σκέλους της διαδικασίας ήταν το γεγονός ότι αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας.

Η Ferrari επέλεξε να στείλει τους οδηγούς της στην πίστα στα τελικά λεπτά με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών, για να διατηρήσουν ένα φρέσκο σετ ελαστικών για το Q3, στο οποίο όμως δεν προκρίθηκαν ποτέ. Ο Charles Leclerc ήταν εμφανώς εκνευρισμένος την κατάσταση, και είπε ότι δεν θα σχολιάσει την κατάσταση στον ασύρματο (ώστε να την ακούσει όλος ο κόσμος), αλλά βγήκε άμεσα από το μονοθέσιο και είχε έντονες αντιδράσεις, όπως πρόδιδε η γλώσσα του σώματός του.

O Μονεγάσκος δήλωσε ότι συνάντησε μία αργή McLaren στη φουρκέτα της στροφής 10 (όπως φαίνεται στο βίντεο επάνω) στο γρήγορο γύρο του, η οποία δεν του κόστισε πολύ χρόνο, αλλά πιθανώς αρκετό για να μην προκριθεί στο Q3.

Ο Μονεγάσκος βρέθηκε σχεδόν 1 δλ. μακριά από την κορυφή στο Q2 και μόλις 0,032 δλ. από την πρόκριση στο Q3, και κατέληξε στην 11η θέση, μόλις 0,037 δλ. εμπρός από τον Carlos Sainz, ο οποίος ανέφερε στον ασύρματό ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση και έκανε ένα λάθος στο τελευταίο chicane που του κόστισε 0,3 δλ. Αυτό ήταν το πρώτο σημαντικό στρατηγικό λάθος της Ferrari στη φετινή σεζόν, καθώς έπρεπε να αφήσει το φρέσκο σετ για τα τελευταία λεπτά του Q2, και να μη φοβηθεί τη βροχή.

Ωστόσο, αλλά και το ιταλικό μονοθέσιο δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικό στη στεγνή πίστα. Το πρόβλημα της Ferrari ήταν ότι δεν είχε τη δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά της στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας για την αρχή του γρήγορου γύρου, και έχανε στην πρώτη στροφή τη μισή από τη συνολική διαφορά της από την κορυφή. Τα ελαστικά δεν βρίσκονταν σχεδόν ποτέ κατά τη διάρκεια του γύρου στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας.

Η Williams είχε ένα πρόβλημα με το μονοθέσιο του Albon, όταν έπεσε από τον εμπρός γρύλο σε ένα pit stop και μετά υπήρχε πρόβλημα στην ασφάλιση του δεξιού πίσω τροχού, αλλά ο Albon κατάφερε να συνεχίσει και να προκριθεί. O Russell είχε μία στιγμή υπερστροφής που εύκολα θα μπορούσε να τον είχε στείλει στον τοίχο της στροφής 4.

Πίσω από τις Ferrari θα εκκινήσει ο Logan Sargeant, στην καλύτερη φετινή του εμφάνιση, καθώς είναι η πρώτη φορά που προκρίνεται από το Q1, εκμεταλλευόμενος την υψηλή τελική ταχύτητα της Williams στις ευθείες. Ο Kevin Magnussen θα παραταχθεί με τη Haas στη 14η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly (Alpine).

Q1

Το σοκ του πρώτου σκέλους ήταν το γεγονός ότι ο Sergio Perez έχασε την πρόκριση στο Q2 για μόλις 0,037 δλ. από τον Gasly και κατέληξε για τρίτο συνεχόμενο αγώνα πιο χαμηλά στη σειρά εκκίνησης από τα δύο μονοθέσια τη μικρή ομάδα της Red Bull, τη Racing Bulls. Ο Perez δήλωσε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει θερμοκρασία στα ελασιτκά και δεν έβρισκε πρόσφυση στον πίσω άξονα.

Πίσω από το Μεξικανό, που θα εκκινήσει 16ος, θα παραταχθούν στον αυριανό αγώνα οι Valtteri Bottas (Sauber), Esteban Ocon (που έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων από το GP Μονακό και θα βρεθεί τελευταίος με την Alpine), ο απογοητευτικός Nico Hulkenberg (που πέρυσι είχε σημειώσει τον 2ο χρόνο των κατατακτήριων δοκιμών με τη Haas) και o Zhou Guanyu (Sauber).

Με την πίστα να είναι ακόμα χλωρή, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς, καθώς η αγωνιστική γραμμή στρωνόταν με γόμα και τους οδηγούς να εξακολουθούν να ανακαλύπτουν τις ιδιαιτερότητές της. Ο Sainz είχε μία έξοδο στην πρώτη στροφή, ενώ ο Stroll χτύπησε τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», αλλά κατάφερε να συνεχίσει. Ο Piastri παρεμποδίστηκε από τους Hamilton και Tsunoda και βρέθηκε στη ζώνη αποκλεισμού, όπως και ο Perez, με 5 λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q1. Ο Verstappen έκανε παράπονα για τα κατεβάσματα του κιβωτίου της Red Bull.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!